Citat:
Ursprungligen postat av
jan-sandelius
Han försökte överbevisa mig att finska köket är överlägset det svenska..bara i syfte att trycka ner mig upplevde jag det som.men vi autister kan misstolka saker ibland.
Jag har inte skrivit att det finska köket är överlägset, jag drog upp en del goda grejer från Finland som inte finns i Sverige, och det finns mycket mer.
Sverige är bättre på andra grejer men vi har börjat överge vår traditionella mat till fömån för pizza, kebab och Amerikansk dynga där allt är friterat och rinner i olja och flott vilket är en kulturell och hälsomässig katastrof. Folk blir allt fetare och fetare. Att jag väljer bort både den nya blattematen och det amerikanska sk. köket och tar till mig min egen matkultur (finsk och svensk) är inte konstigt. Jag får tillaga det själv då riktig nordisk mat knappt går att hitta på restauranger numera. Iaf som inte kostar en förmögenhet.
Dessutom är jag trött på alla som dissar det svenska och finska köket. Jag kan inte fatta att så många svenskar dissar vårat eget kök och hyllar snabbmat på Donken och KFC.
Detta skrivet utan avsikt att trycka ner dig! Hajjar'u