Citat:
Ursprungligen postat av
Meysam
Vilka kockar är det som har ’gått ner sig’?
Många.
Allt från "vardagskockar" som använder fejkade råvaror, jag pratar om "kocken på krogen runt kvarteret", kantiner i skolorna och ålderdomshem till vanligt folk som köper "vanlig mat" som vardagsmat och kokar ihop någonting att livnära sina familjer.
Kockar, "på TV" som har vunnit sin "fame" med bara för att rida på "vågen", typ experiment med idiotiska kompositioner som är vidriga. Ett annat exempel vara att få någonting att smaka som kött men är ärtor/ärtprotein. "Baristor" som "kokar kaffe" med det är "surr" på olika rötter med mera, med mera.
Bra kök håller sig till bra produkter, genuina produkter OCH håller sig till berövande recept.
-Det är så det isländska, det svenska, italienska, franska köket etc får sina fina rätter att "slå publiken med häpnad". -Inte att "fuska" med konstiga recept som smakar illa, fuska med köttet och fisken, fuska med kaffet som är inte kaffe utan är cikoria, fuska med mjölk som inte är mjölk utan havre eller sojabönor..
Vart är världen på väg tiil? -
Inte någonting gott tror jag.. Olika kök ska utvecklas givetvis, men till det bättre, inte till det sämre.
Söndagsmaten puttrar på spisen när jag skriver det här , det blir kalops i dag, jag är i köket nu.