2025-05-14, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dottertillendotter
Ja, det hade absolut sina fördelar. Lite orolig forftfarande för om organen tagit någon skada, har inte tagit några prover. Men faktum kvarstod att man klarade att sköta livet på ett rimligt sätt och det var fullt tillräckligt för mig. Och att kunna reglera måendet en aningen ibland. Vore intressant att veta hur många människor som tar till tyngre saker nu i brist på kratom.
Sen jag slutade med kratom har jag tagit återfall på subutex, amfetamin, tramadol, benzo, lyrica, imovane, cannabis och säkert nåt mer. Har även satt en nål i armen ett par gånger. Är nykter nu sen 1 vecka bakåt men det är ett helvete. Saknar kratom som fan. Suck
Citera
2025-05-14, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Druvan81
Kanske läge att kolla upp sina värden. Var dock ingen storbrukare. Ca 6g om dagen, lite mer på helgen. Och tog endast på eftermiddagen.

Jag har tagit dagligen i 4 år, som mest var det nog upp mot 40g om dagen men senaste året mellan 10-20.

Har kollat mina levervärden årligen pga sjukdom och de har varit oförändrade varje år. Så tvivlar på att kratomet i sig skadar åtminstone levern, utan det måste nog vara fler involverade faktorer för de som kraschat levern i samband med kratombruk.
Citera
2025-05-14, 17:47
Medlem
Ni som skriver i tråden, slutade ni CT eller körde ni nedtrappning? Köpte nämligen på mig en större mängd precis innan det blev olagligt i syfte att just trappa ned, men inte påbörjat det ännu, och börjar fan bli dags nu.

Började trappa ned långsamt redan förra sommaren och det gick förvånansvärt bra, gick från drygt 25 gpd till 11 utan några som helst bekymmer mer än smått psykiskt jobbigt att minska antalet doser per dag. Men sen på hösten igen sket det sig.
Citera
2025-05-14, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Ni som skriver i tråden, slutade ni CT eller körde ni nedtrappning? Köpte nämligen på mig en större mängd precis innan det blev olagligt i syfte att just trappa ned, men inte påbörjat det ännu, och börjar fan bli dags nu.

Började trappa ned långsamt redan förra sommaren och det gick förvånansvärt bra, gick från drygt 25 gpd till 11 utan några som helst bekymmer mer än smått psykiskt jobbigt att minska antalet doser per dag. Men sen på hösten igen sket det sig.
Jag körde CT. Det fysiska va rena barnleken för mig, förutom tröttheten, det sög. Har tänt av från betydligt tyngre grejer tidigare som sätter det hela i perspektiv. MEN, det psykiska däremot, det har varit bland det värsta jag fått igenom och det är fortfarande inte över drygt 2 månader senare. Depressionen och saknaden av kratom har varit total men det har blivit betydligt bättre. Men där är alla olika. Farsan slutade för 1 månad sedan och för honom va det fysiska det värsta istället för det psykiska. Han saknar knappt kratomet och han gick på det i 6 år. Så alla är olika. För mig har det varit ett helvete, så pass att jag tagit återfall på tyngre droger bara för att fylla tomrummet. Men jag har rätt klent psyke överlag, diverse diagnoser bla, så det kommer nog inte bli lika illa för dig men kännas lär det nog göra. Hoppas det går bra, lycka till!
Citera
2025-05-14, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Jag körde CT. Det fysiska va rena barnleken för mig, förutom tröttheten, det sög. Har tänt av från betydligt tyngre grejer tidigare som sätter det hela i perspektiv. MEN, det psykiska däremot, det har varit bland det värsta jag fått igenom och det är fortfarande inte över drygt 2 månader senare. Depressionen och saknaden av kratom har varit total men det har blivit betydligt bättre. Men där är alla olika. Farsan slutade för 1 månad sedan och för honom va det fysiska det värsta istället för det psykiska. Han saknar knappt kratomet och han gick på det i 6 år. Så alla är olika. För mig har det varit ett helvete, så pass att jag tagit återfall på tyngre droger bara för att fylla tomrummet. Men jag har rätt klent psyke överlag, diverse diagnoser bla, så det kommer nog inte bli lika illa för dig men kännas lär det nog göra. Hoppas det går bra, lycka till!

Fyfan det låter inte kul alls... Försökte sluta CT för tre år sedan när jag gick på betydligt högre doser än vad jag gör nu. Jag hade nog samma upplevelse som din pappa, var väldigt påfrestande fysiskt och gick inte att göra någonting åt det, oavsett om jag rörde på mig, satt eller låg ned var det lika jobbigt. Omöjligt att somna men när jag väl fått in ett par timmar var det skitjobbigt att kliva upp, men så jävla obekvämt att ligga kvar.
Höll dock bara ut 5 dagar sen tog jag återfall, gissar att det psykiska kommer börja spela in då och är rädd att jag precis som du kommer gå tillbaka till värre grejer. Tanken av att aldrig någonsin kunna njuta av lite kratom på kvällarna är fan hemsk.

Tack! Hur går det för dig nu? Kör du på tyngre grejer eller är du helt clean?
Citera
2025-05-14, 21:14
Medlem
Körde också CT, och psykiska helt klart värst, och dåliga sömnen, men kör Tulsi på kvällen och det funkar. Tränar och bastar efter varje pass, hjälper också. Sen är det tristessen som är jobbig. Därför jag körde Kratom varje dag. Har väldiga problem att se tjusningen med vardagen. Helgen funkar. Lite bärs och god mat, då tänker jag knappt på Kratom,
Men så fort måndagen kommer tänker jag nog på Kratom 90% av min vakna tid
Citat:

Citera
2025-05-14, 22:24
Medlem
Citat:
Körde också CT, och psykiska helt klart värst, och dåliga sömnen, men kör Tulsi på kvällen och det funkar. Tränar och bastar efter varje pass, hjälper också. Sen är det tristessen som är jobbig. Därför jag körde Kratom varje dag. Har väldiga problem att se tjusningen med vardagen. Helgen funkar. Lite bärs och god mat, då tänker jag knappt på Kratom,

Är så jävla rädd och säker på att jag kommer hamna precis i dem tankarna. Graden av psykiska besvär som en följd av att lägga ned beror nog extremt mycket på om man befinner sig på en bra plats i livet, och det gör jag definitivt inte just nu. Klassningen kunde fan inte kommit kommit mer olägligt för min del.

Hur längesen var det du tog kratom senast?
Senast redigerad av jeffreythugga 2025-05-14 kl. 22:29.
Citera
2025-05-14, 22:28
Medlem
Citat:
Fyfan det låter inte kul alls... Försökte sluta CT för tre år sedan när jag gick på betydligt högre doser än vad jag gör nu. Jag hade nog samma upplevelse som din pappa, var väldigt påfrestande fysiskt och gick inte att göra någonting åt det, oavsett om jag rörde på mig, satt eller låg ned var det lika jobbigt. Omöjligt att somna men när jag väl fått in ett par timmar var det skitjobbigt att kliva upp, men så jävla obekvämt att ligga kvar.
Höll dock bara ut 5 dagar sen tog jag återfall, gissar att det psykiska kommer börja spela in då och är rädd att jag precis som du kommer gå tillbaka till värre grejer. Tanken av att aldrig någonsin kunna njuta av lite kratom på kvällarna är fan hemsk.

Tack! Hur går det för dig nu? Kör du på tyngre grejer eller är du helt clean?
Jag är helt ren nu sen drygt en vecka bakåt. Är så trött på pundarlivet och framförallt folket man behöver ha o göra med så tänker försöka hålla mig ren men det har varit otroligt svårt då tomrummet efter kratomet varit och fortfarande är till viss del gigantiskt men det blir mindre och mindre månad för månad som tur är, inte alls lika kämpigt nu som det va för 1 eller 2 månader sedan. Ska prova lite olika kratom alternativ för att se om det finns nåt som hjälper litegrann. Provade Hirsuta under ATn men det va ingen höjdare direkt. Gjorde lite skillnad kanske men inte mycket. Kanske biter bättre nu 2 månader senare då toleransen är betydligt lägre men ska prova andra växter till att börja med. Känner att jag måste ha nånting att ersätta kratomet med.
Citera
2025-05-14, 22:33
Medlem
Citat:
Så är det för mig med, tänker på kratom hela tiden. Känner mig inte lika förtvivlad och ledsen som jag gjorde i början men visst känns det när tankarna på kratom dyker upp. Känns som att allt påminner om det. Kratomet har ju varit en central del av mitt liv senaste åren. Kratompåsen va en oerhört stor tröst när livet kändes jobbigt. Försöker ständigt påminna mig själv om att det kommer bli bättre, vilket det har blivit också. Ser framemot den dagen jag slutar tänka på kratom helt och hållet.
Citera
2025-05-15, 08:04
Medlem
3 veckor utan Kratom. Första veckan körde jag hirsuta. Så gick det hur lätt som helst. Andra veckan jobbig. Men hanterbar. Skulle säga sömnen och tristessen är värst. Är på en rätt bra plats i mitt liv just nu. Så är rätt nöjd i mig själv. Så det har gjort allt mycket lättare.
Citat:
Är så jävla rädd och säker på att jag kommer hamna precis i dem tankarna. Graden av psykiska besvär som en följd av att lägga ned beror nog extremt mycket på om man befinner sig på en bra plats i livet, och det gör jag definitivt inte just nu. Klassningen kunde fan inte kommit kommit mer olägligt för min del.

Hur längesen var det du tog kratom senast?
Citera
2025-05-15, 16:11
Medlem
Har någon testat att ersätta tomheten med kava? Kan inte mycket alls om det, vet bara att jag läst en del åsikter som går isär gällande dess effektivitet/ineffektivitet, precis som man gjorde med kratom i början.

Förstår ju såklart att kava inte på något sätt agerar på samma receptorer osv, men kanske kan funka till att just ersätta det där "komma hem på eftermiddagen och längta efter något"?
Citera
2025-05-15, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Jag är helt ren nu sen drygt en vecka bakåt. Är så trött på pundarlivet och framförallt folket man behöver ha o göra med så tänker försöka hålla mig ren men det har varit otroligt svårt då tomrummet efter kratomet varit och fortfarande är till viss del gigantiskt men det blir mindre och mindre månad för månad som tur är, inte alls lika kämpigt nu som det va för 1 eller 2 månader sedan. Ska prova lite olika kratom alternativ för att se om det finns nåt som hjälper litegrann. Provade Hirsuta under ATn men det va ingen höjdare direkt. Gjorde lite skillnad kanske men inte mycket. Kanske biter bättre nu 2 månader senare då toleransen är betydligt lägre men ska prova andra växter till att börja med. Känner att jag måste ha nånting att ersätta kratomet med.

Vilka växter tänker du då på framförallt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in