2025-08-03, 12:01
Medlem
Skrivit det innan men det är viktigt att inte ha för stor förväntan på måendet bara av att ta sig igenom utsättningen. Förvänta dig att må ungefär som när du började om orsaken till bruket är kvar.

Om K bara var en vana som spårade ur men du egentligen mådde rätt bra, då kan du komma ut på ett bra ställe. Har det varit en självmedicinering och problemet du dövat finns kvar, då måste du vara beredd på att sluta är ett första steg men inte hela lösningen på att må bra.

Kämpa på allihopa och var stolta över varje dag som passerar. Även om sluta inte är hela resan så är det första och viktigaste steget.
Citera
2025-08-04, 08:14
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Dag 44.har sovit dåligt jämfört med tidigare veckan. Sov inatt 3 timmar på 3mg rivotril mirtazapin och lergigan och melatonin. Tog sedan mer av allt, sov 2.5 timmar till, resten sov jag i fragment, typ sova 30 minuter, vakna rinse and repeat. Är jävligt täppt i näsan, svårt att andas, kanske därför?
Citera
2025-08-06, 11:47
Medlem
Dag 46.
Känns som om inget har blivit bättre sedan typ dag 28. Min sömn är fortfarande fuckad majoriteten av veckan. Får väl som max 2-3 fulla nätters sömn utan att vakna. Och mina ben känns fortfarande tunga som satan på nätterna jag sovit dåligt. Dag 45 sov jag en full natt. Igår kväll sov jag 5 timmar, vaknade för att gå och pissa, kunde inte somna om efter det så jag tog en extra rivotril och en extra mirtazapin och lergigan samt mer melatonin, sov i 2 timmar till.
Och dessutom så är jag så ultra-täppt i näsan att det är fett tungt att andas.

Börjar ärligt tappa motivationen med tanke på den totala bristen av progress senaste veckorna. Funderar seriöst på att börja ta oxy Percy eller tram, pallar inte den här skiten längre jag svär...

Dessutom estimerar chatgpt att jag kommer ha problem med sömnen i minst 44 dagar till..
Senast redigerad av randomdudeReloaded 2025-08-06 kl. 12:43.
Citera
2025-08-06, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Dag 46.
Känns som om inget har blivit bättre sedan typ dag 28. Min sömn är fortfarande fuckad majoriteten av veckan. Får väl som max 2-3 fulla nätters sömn utan att vakna. Och mina ben känns fortfarande tunga som satan på nätterna jag sovit dåligt. Dag 45 sov jag en full natt. Igår kväll sov jag 5 timmar, vaknade för att gå och pissa, kunde inte somna om efter det så jag tog en extra rivotril och en extra mirtazapin och lergigan samt mer melatonin, sov i 2 timmar till.

Börjar ärligt tappa motivationen med tanke på den totala bristen av progress senaste veckorna. Funderar seriöst på att börja ta oxy Percy eller tram, pallar inte den här skiten längre jag svär...

Dessutom estimerar chatgpt att jag kommer ha problem med sömnen i minst 44 dagar till..

Har ingen vidare koll på utsättningstiden för Kratom men vet själv att det tar någon månad-två att bli kvitt den avtändning Sub/Buprenorfin ger. Men att du efter 1 1/2 månad ännu inte kan sova mer än 3h trots en fet stack tabletter inkl ikto låter ju vanvettigt.

Fatigue is the best pillow. Misstänker att ditt self-talk är i botten just nu, du letar varenda jävlar anledning att ge upp och istället byta till starka opioider. Men ge fan i det, vad du behöver är att aktivera endorfin-flödet.

Köp på dig några vialer testo om så, det kommer både få dig att må bättre & ge dig energi till att komma igång med fysisk aktivitet. Att defaulta till oxy är ju helkorkat vad du behöver är att aktivera nervsystemet och börja producera signalsubstanser igen! Träning är bästa sättet och ett tillräckligt hårt träningspass kommer fullkomligt MÄTTA systemet med endorfiner (vilket testosteron kommer hjälpa dig med). Misstänker dessutom att du likt 99% av manliga pundare brister testo så det är möjligt att du återfår livsgnistan bara av att komma upp till 'normala' nivåer
Citera
2025-08-06, 14:47
Medlem
Ge inte upp!! Du har kämpat bättre och längre än många av oss klarat av.

Tar du nån magnesium? Hur mycket/ofta Lergigan+melatonin tar du? Kan du prova att hoppa över dessa ett tag?

Citat:
Dag 46.

Citera
2025-08-06, 14:55
Medlem
Citat:
Dag 46.

Ärligt, du måste hitta ett sätt att ge det mindre utrymme i skallen annars kommer det i sig driva dig till vansinne. Skit i reddit, Flashback etc ett tag. Och ChatGPT har du säkert ställt alla frågor 40ggr vid det här laget så skit i det med, kan ändå bara bidra med kvalificerade gissningar. Din resa kan vara hälften så lång eller dubbelt så lång som andras.

Det är skitsvårt men ägnar du dygnets alla timmar till hur du mår kör du fast. För allt i världen ge fan i tramadol där du är nu. Du vill inte att allt ditt lidande skall vara för gäves och göras om. Det kommer lätta, ge inte upp!
Citera
2025-08-07, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
Har ingen vidare koll på utsättningstiden för Kratom men vet själv att det tar någon månad-två att bli kvitt den avtändning Sub/Buprenorfin ger. Men att du efter 1 1/2 månad ännu inte kan sova mer än 3h trots en fet stack tabletter inkl ikto låter ju vanvettigt.

Fatigue is the best pillow. Misstänker att ditt self-talk är i botten just nu, du letar varenda jävlar anledning att ge upp och istället byta till starka opioider. Men ge fan i det, vad du behöver är att aktivera endorfin-flödet.

Köp på dig några vialer testo om så, det kommer både få dig att må bättre & ge dig energi till att komma igång med fysisk aktivitet. Att defaulta till oxy är ju helkorkat vad du behöver är att aktivera nervsystemet och börja producera signalsubstanser igen! Träning är bästa sättet och ett tillräckligt hårt träningspass kommer fullkomligt MÄTTA systemet med endorfiner (vilket testosteron kommer hjälpa dig med). Misstänker dessutom att du likt 99% av manliga pundare brister testo så det är möjligt att du återfår livsgnistan bara av att komma upp till 'normala' nivåer
Bror jag har pushat mig beyond my limits under min hela ATn jag svär, jag springer som gunde svan och går hårt på gymmet som Arnold och zyzz kombinerat. Min testo är på den högre sidan av normal, så inga problem där.
Sov faktiskt en full natt 8 timmar inatt, andra gången denna veckan. Men seriöst det är för sent för mig imma going rogue jag svär på allt, jag kommer aldrig lyckas sluta vara opioid pundare
Citera
2025-08-07, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tio1000
Ärligt, du måste hitta ett sätt att ge det mindre utrymme i skallen annars kommer det i sig driva dig till vansinne. Skit i reddit, Flashback etc ett tag. Och ChatGPT har du säkert ställt alla frågor 40ggr vid det här laget så skit i det med, kan ändå bara bidra med kvalificerade gissningar. Din resa kan vara hälften så lång eller dubbelt så lång som andras.

Det är skitsvårt men ägnar du dygnets alla timmar till hur du mår kör du fast. För allt i världen ge fan i tramadol där du är nu. Du vill inte att allt ditt lidande skall vara för gäves och göras om. Det kommer lätta, ge inte upp!
Jag vet bror, men Benin inte stark nog för this shit, det är kört för mig redan jag har officiellt gett upp allt hopp
Citera
2025-08-07, 09:45
Medlem
Citat:
Jag vet bror, men Benin inte stark nog för this shit, det är kört för mig redan jag har officiellt gett upp allt hopp

Alright men hallå! Hur länge har du varit på ikton och vad är planen här ska du köra oxy eller tram routen?

Om inte föreslår jag LÅGDOS SUBUTEX 0.5mg ED max!! och ingen jävlar oxy.
Förstår att sömnlösheten verkligen tar kol på en, men du måste anstränga dig att tänka klart här vännen...

Citat:
Bror jag har pushat mig beyond my limits under min hela ATn jag svär, jag springer som gunde svan och går hårt på gymmet som Arnold och zyzz kombinerat. Min testo är på den högre sidan av normal, så inga problem där.
Sov faktiskt en full natt 8 timmar inatt, andra gången denna veckan. Men seriöst det är för sent för mig imma going rogue jag svär på allt, jag kommer aldrig lyckas sluta vara opioid pundare

Alltså det går träna hårt med lågt testo skillnaden är att återhämtningen går i botten... Men ser att du varit reggad sedan 2011, förutsatt att du inte reggade som kid antar jag att du börjar komma upp i ålder och dessutom har brukat opioider som verkligen förstör testo produktionen oavsett vad du vill tro eller ej. Jag LOVAR dig att medium-dos TRT (100mg Testo Prop EoD) kommer göra susen. Skillnaden i mående är enorm. Vill du dessutom känna dig riktigt hård mentalt släng in mast prop (samma dos) . Föreslår prop som man sätter varannan dag därför det är en snabb ester om enkelt går avbryta och ger effekt väldigt snabbt. Masten kommer få dig att må FUCKING GRYMT och binder till sig SHBG som ökar det fria testot och förhindrar aromatisering.

Alltså tro mig det finns fan så många andra sätt att må bra än pissiga opis. IN PÅ BRÄDAN O KÖP PÅ DIG PREPPEN ISTÄLLETFÖR I HELVETE!
Senast redigerad av tktrx83 2025-08-07 kl. 09:52.
Citera
2025-08-07, 14:44
Medlem
Citat:

Lugna ner dig med all träning och ditt sätt att se på ATn. Ta små steg när du inte är 100. Sov när du kan. Träna inte med dina tunga ben. Ge dig själv en chans istället för att pressa dig själv så pass att man undrar om du har någon psykotisk youtuber i häcken hela dan som gormar om prestation. Alla dina inlägg skriker att du inte ger dig själv en lugn stund när du förmodligen är i som mest behov av det.
Citera
2025-08-07, 14:49
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Dag 46.

Bror du har varit sjukt stark, ge inte upp nu. Du kommer känna dig så stolt och tacksam att du lyckades bli fri från opiater, och du är inte långt ifrån. Fyfan va keff du kommer känna dig efter några dagar på tram eller oxy.
Jag skulle rekommendera att du endast tar dina sömnmediciner en gång per dygn, före du ska gå och lägga dig. Försök att inte bli för besatt av sömnen, det kan driva en till vansinne. Acceptera ist att sömnen nog kommer vara dålig i 1-2 månader till precis som du gjorde i början.
Citera
2025-08-08, 16:52
Medlem
Släpp tanken på långa nätter. Visst är det skönt att sova bort skiten men haka inte upp dig på 8 timmar. Många varken kan eller behöver få ihop 8. I längden kommer du må bättre på 6h per natt med mindre benso än 8 på.

Fundering. Somnar du om snabbt när du fyller på under natten är den nog mest psykologisk lättnad eftersom det du använder inte är jättesnabbverkande eller nödvändigt blir bättre sömngivande av mer. Mirtazapin t.ex blir ju snarare aktiverande i högre dos.
Blir dessutom en jäkla dagtrötthet av mixen så risk dina dagar blir jävligare i jakt på snällare nätter.

Ge inte upp. Även om resan till att allt är toppen kan vara lång så kan helvetestiden vara slut när som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in