2025-04-27, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uranaibaba123
Viljestyrka, 6 veckor utan och fortfarande ganska mycket stashat som jag överväger att slänga.

Ja, den viljestyrkan skulle inte jag ha. Men det är väl därför vissa klarar att bara bruka och andra missbrukar.
Citera
2025-04-28, 11:20
Medlem
Har använd kratom i ca 4 år. Senaste 7 månaderna dagligen. Mellan6-12g om dagen.
Tar aldrig på jobbet. Utan vid 16.00 när jag är hemma. Och har inga av dom besvären många vittnar om.Sover dock sjukt dåligt. Och har som ett svagt snus sug som kommer och går.
Citera
2025-04-28, 12:08
Medlem
menlowls avatar
Hela min kropp är full av skador och jag lever med ständig värk. Utöver det är jag en väldigt stressad person med otroligt mycket att göra. Jag har trots det lyckats klara av att ha ett krävande jobb som innebär säkert 200 jobbtimmar per månad, familj osv. De senaste åren har upprätthållandet av mitt liv helt hängt på kratom.

Jag gjorde av med cirka ett kilo per månad, påfyllning då och då under dygnet. Från början räckte det med 100-250 gram per månad men med tillvänjning så ökade det rätt snabbt. Ingen mätning så jag vet inte hur stora doser. Blandade alltid en pasta av kratom blandat med apelsinjuice i en halvliters PET-flaska och tog sedan 1-2 "klunkar" vid behov.

Har skött ett krävande arbete och hemmalivet utan att någon reagerat på att något skulle vara konstigt (förutom att jag sovit bättre och inte varit lika ledbruten). Red Thai var min favorit, smärtstillande och rogivande utan att jag någonsin kände mig orolig över om jag överdoserat. Lärde mig att ta det med mat för bäst och jämnast effekt.

Nu har jag varit helt utan kratom sedan 13 april. Jag hade skurit ner rätt rejält sista 1,5 veckan och tagit mindre doser med längre mellanrum, men absolut inte nått ner till ens i närheten av ingen-abstinens-gränsen. Första dagarna tog jag Oxycontin och mådde ändå bra. Sedan 16-17 april är jag helt utan något sådant. Efter det har jag i stället smällt i mig stora mängder Dimor/Loperamid. Först två paket per dygn (=32 tabletter), sedan 1,5 och nu är jag nere på ett paket per dygn. Den här idén kom av att jag vet att det hjälper mot opioid/opiat-abstinens. Vet inte alls om det hjälper mot denna typ av abstinens men det KÄNNS som att det gör det, mår sämre desto längre ifrån intag som jag kommer.

Första dagarna kände jag mig sjuk. Fick gång på gång känslan av att jag föll, den där lilla vinande känslan i magen och huvudet, och frös, var irriterad och hade ont som ett svin. Har kommit undan omgivningens krav litegrann genom att skylla på näringsbrist, främst brist på järn. Har en historia av att få olika näringsbrister så det var en bra ursäkt till att vara seg, yr, omotiverad och huttrande.

Myrkrypningarna dök upp först efter någon vecka och de slipper jag fortfarande inte då jag lägger mig ner och slappnar av. Det psykar sönder mig att det känns så när jag ska försöka sova. Hur länge sitter de i?! Jag kommer bli knäpp av det här.
Senast redigerad av menlowl 2025-04-28 kl. 12:20.
Citera
2025-04-28, 12:20
Medlem
Nån som har testat Mitragyna Hirsuta
Från kratom experten?

Tycker det funkar riktigt bra
Citera
2025-04-28, 13:31
Medlem
menlowls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Druvan81
Från kratom experten?

Värt att testa om det kan få bort myrkrypningarna under nattetid. Hur är smaken?

Edit: Slutsåld
Senast redigerad av menlowl 2025-04-28 kl. 13:35.
Citera
2025-04-28, 14:20
Medlem
Smakar lika illa som kratom. Men det går ner. Och kanske att byta ett beroende mot ett annat. Men jag sover bra och har inga symtom efter kratomet

Citat:
Ursprungligen postat av menlowl
Värt att testa om det kan få bort myrkrypningarna under nattetid. Hur är smaken?

Edit: Slutsåld
Citera
2025-04-28, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menlowl
Hela min kropp är full av skador och jag lever med ständig värk. Utöver det är jag en väldigt stressad person med otroligt mycket att göra. Jag har trots det lyckats klara av att ha ett krävande jobb som innebär säkert 200 jobbtimmar per månad, familj osv. De senaste åren har upprätthållandet av mitt liv helt hängt på kratom.

Jag gjorde av med cirka ett kilo per månad, påfyllning då och då under dygnet. Från början räckte det med 100-250 gram per månad men med tillvänjning så ökade det rätt snabbt. Ingen mätning så jag vet inte hur stora doser. Blandade alltid en pasta av kratom blandat med apelsinjuice i en halvliters PET-flaska och tog sedan 1-2 "klunkar" vid behov.

Har skött ett krävande arbete och hemmalivet utan att någon reagerat på att något skulle vara konstigt (förutom att jag sovit bättre och inte varit lika ledbruten). Red Thai var min favorit, smärtstillande och rogivande utan att jag någonsin kände mig orolig över om jag överdoserat. Lärde mig att ta det med mat för bäst och jämnast effekt.

Nu har jag varit helt utan kratom sedan 13 april. Jag hade skurit ner rätt rejält sista 1,5 veckan och tagit mindre doser med längre mellanrum, men absolut inte nått ner till ens i närheten av ingen-abstinens-gränsen. Första dagarna tog jag Oxycontin och mådde ändå bra. Sedan 16-17 april är jag helt utan något sådant. Efter det har jag i stället smällt i mig stora mängder Dimor/Loperamid. Först två paket per dygn (=32 tabletter), sedan 1,5 och nu är jag nere på ett paket per dygn. Den här idén kom av att jag vet att det hjälper mot opioid/opiat-abstinens. Vet inte alls om det hjälper mot denna typ av abstinens men det KÄNNS som att det gör det, mår sämre desto längre ifrån intag som jag kommer.

Första dagarna kände jag mig sjuk. Fick gång på gång känslan av att jag föll, den där lilla vinande känslan i magen och huvudet, och frös, var irriterad och hade ont som ett svin. Har kommit undan omgivningens krav litegrann genom att skylla på näringsbrist, främst brist på järn. Har en historia av att få olika näringsbrister så det var en bra ursäkt till att vara seg, yr, omotiverad och huttrande.

Myrkrypningarna dök upp först efter någon vecka och de slipper jag fortfarande inte då jag lägger mig ner och slappnar av. Det psykar sönder mig att det känns så när jag ska försöka sova. Hur länge sitter de i?! Jag kommer bli knäpp av det här.

Hej där!

Angående myrkrypningarna så har jag fortfarande dessa, nu 2 veckor + 3 dagar efter sista intag (dock närmre sju års dagligt intag). Nu mest armar och rygg, och måste ligga själv i sängen och få röra mig som jag vill, så vandrar fortfarande en del på natten mellan olika liggplatser. Även diarre forfarande om jag missar att ta dimor. Samt diverse psykiska symptom, så det går vääldig långsamt framåt för mig. Hoppas snabbare för dig, du har ju haft ett kortare intag så kan nog funka bättre för dig. Mvh D.
Citera
2025-04-28, 15:06
Medlem
Citat:
Från kratom experten?

Den röda sorten (?) samt Javanica röd - tror jag - är fullständigt meningslös enlig mig. Placebo möjligen. Imorgon på jobbet ska jag prova att göra te på Blå Lotus men har inga större förhoppningar. Trist om det är dessa produkter SS tänker lansera i maj. I och för sig vill jag minnas att jag aldrig gillade K från KE, eller AE som de kallar sig nu, så kanske kan kvaliteten variera.
Citera
2025-04-28, 15:08
Medlem
Citat:
Har använd kratom i ca 4 år. Senaste 7 månaderna dagligen. Mellan6-12g om dagen.
Tar aldrig på jobbet. Utan vid 16.00 när jag är hemma. Och har inga av dom besvären många vittnar om.Sover dock sjukt dåligt. Och har som ett svagt snus sug som kommer och går.

Ok, men det låter inte som något att oroa sig över precis, jämfört med oss andra som har åratal av bruk/missbruk.
Citera
2025-04-28, 16:27
Medlem
Missförstå mig rätt
Är fortfarande väldigt sugen på att ta en kopp kratom,Och tänker väldigt ofta på det.
Och har lite problem på nätterna med myr kryp, men inga AT problem med diarré och ont i kroppen. Har bara jävligt tråkigt

Citat:
Ursprungligen postat av Dottertillendotter
Ok, men det låter inte som något att oroa sig över precis, jämfört med oss andra som har åratal av bruk/missbruk.
Citera
2025-04-28, 18:58
Avstängd
randomdudeReloadeds avatar
Hur mycket värre är AT på prescription painkillers typ oxy percy tram egentligen?

Har testat tram någon gång på en lite mindre dos, och jag kände ingen skillnad mellan tram och kratom ärligt talat. Om skillnaden på ATn inte är så stor så kanske jag överväger att hoppa på oxy eller perc i ett halvår tills jag kan avtända i lugn och ro.
Citera
2025-04-28, 20:27
Medlem
menlowls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Hur mycket värre är AT på prescription painkillers typ oxy percy tram egentligen?

Har testat tram någon gång på en lite mindre dos, och jag kände ingen skillnad mellan tram och kratom ärligt talat. Om skillnaden på ATn inte är så stor så kanske jag överväger att hoppa på oxy eller perc i ett halvår tills jag kan avtända i lugn och ro.

Den är inte värre, den går dessutom att stilla med Dimor. Det gör inte den här helt och hållet. Däremot skulle jag nog ändå rekommendera att du hanterar det här nu, det kommer alltid anledningar till att skjuta upp avslutet.

Jag har Oxycontin utskrivet, får ta 5 mg tre gånger per dag. Är alltid ett sådant jävla klossmongo och smäller i mig för mycket och står utan sista veckan. Har ont men i övrigt ingen abstinens då jag äter Dimor.
Senast redigerad av menlowl 2025-04-28 kl. 20:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in