2025-04-23, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Ja jävla myrkrypen kommer och går lite, framförallt på kvällar och tidiga mornar. Tyckte ofta det blev värre när jag blundade. Dessvärre kan ju RLS bli lite värre ibland av SSRI, äter själv Sertralin och kan få det vissa kvällar även om jag inte längre går på något annat.
Ok första dagen tillbaka på jobbet, det kommer nog påskynda tillfrisknandet. Två dagar kvar till helg. Var stark!

Tack Charlie! Du gör en väldigt fin insats här på forumet. Hoppas du har det bra själv!
Citera
2025-04-23, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vill säga lycka till.

Jag hör till majoriteten som kan hantera kratom och inte ökar dosen, blir sjuk om jag tar för mycket. Så jag ska inte sluta förrän mitt kratom är slut.

Jag är dock nyfiken på hur man kan driva upp kratombruk till så höga doser. Blev ni inte illamående? Fanns det ingen tröskel att gå högre? Jag förstår att det troligen rör sig om att vi är genetiskt olika.
Ne jag måste också hålla med om detta, en 500 g påse räcker för mig säkert 3-4 månader.
Citera
2025-04-24, 10:17
Medlem
Ett tips här för att må lite bättre, kan passa vissa.

Titta / lyssna på ASMR (Youtube t.ex.). Finns massor som är väldigt avkopplande att titta på.
Citera
2025-04-25, 07:59
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dottertillendotter
Ett tips här för att må lite bättre, kan passa vissa.

Titta / lyssna på ASMR (Youtube t.ex.). Finns massor som är väldigt avkopplande att titta på.

Håller med!! YouTube är din vän
Citera
2025-04-26, 10:53
Medlem
st33rs avatar
Känner igen känslan så väl från när jag gick av Tramadol . Eller röka:

Tror den psykologiska effekten är att man inte längre har en substans som fyller ut tiden åt en

När man har sin substans i blodet behöver man aldrig ha tråkigt. Man trivs med att göra inget i princip

Jag fick ju nästan muchies av kratom. Så det är gott att äta , det är gött att slöa eller göra nåt

Men utan så måste man kicka igång psyket och kroppen och skapa en egen belöning genom att göra saker , aktivera sig osv

Så när man slutar känns tiden lång. Man vaknar tidigt. Tiden går långsamt. Inget går på automatik

Man får inget gratis helt enkelt.
Citera
2025-04-26, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Känner igen känslan så väl från när jag gick av Tramadol . Eller röka:

Tror den psykologiska effekten är att man inte längre har en substans som fyller ut tiden åt en

När man har sin substans i blodet behöver man aldrig ha tråkigt. Man trivs med att göra inget i princip

Jag fick ju nästan muchies av kratom. Så det är gott att äta , det är gött att slöa eller göra nåt

Men utan så måste man kicka igång psyket och kroppen och skapa en egen belöning genom att göra saker , aktivera sig osv

Så när man slutar känns tiden lång. Man vaknar tidigt. Tiden går långsamt. Inget går på automatik

Man får inget gratis helt enkelt.

Det är väl en del av sanningen, en annan är att vissa av oss saknar något i hjärnan (?) som de flesta har för att reglera sinnesstämningarna. Jag tror att missbruksvården är extremt outforskad, missbrukare är ju inte den mest omhuldade gruppen inom vården o anses nog inte ekonomiskt lukrativt att supporta. Själv tror jag att många medfödda alkoholister skulle behöva någon form av substitut drog på vilken man kan fungera i vardagen- kratom fungerade utmärkt som en sådan; jobb, familj o hem kunde skötas - lite liknande sådan ersättning som ges heroinister kanske. Men där är vi inte. Alkoholister ska i första hand ges antabus som hindrar intag. Bra i och för sig, men leder läty till olika former av trixande.
Citera
2025-04-26, 12:37
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Det är väl en del av sanningen, en annan är att vissa av oss saknar något i hjärnan (?) som de flesta har för att reglera sinnesstämningarna. Jag tror att missbruksvården är extremt outforskad, missbrukare är ju inte den mest omhuldade gruppen inom vården o anses nog inte ekonomiskt lukrativt att supporta. Själv tror jag att många medfödda alkoholister skulle behöva någon form av substitut drog på vilken man kan fungera i vardagen- kratom fungerade utmärkt som en sådan; jobb, familj o hem kunde skötas - lite liknande sådan ersättning som ges heroinister kanske. Men där är vi inte. Alkoholister ska i första hand ges antabus som hindrar intag. Bra i och för sig, men leder läty till olika former av trixande.

Jo det tror jag också, att viss av oss har lägre nivåer av vissa grejer. Så man blir lättare trög, eller nere, eller tvärtom, för nervös osv. Folk har en massa ohälsa utanför boxen som har med sånt att göra. För vissa sänker det livet rejält.

Vården ansåg att jag har adhd och skriver ut elvanse till mig.
Det är bättre än inget, och uppfyller väl nån sorts behov , men är ingen fullträff

Men den mest effektiva livsmedicinen för mig var tramadol. Låter pundigt kanske, men jag höll mig på en låg dos som jag aldrig ökade. Det var inte ens något som märktes på mig utåt ens hos folk som kände mig. Men jag ork, 150 mg per dag, mådde stabilt. Tror tramadol i lågdos påverkar serotonin på liknande vis som kratom. Jag klarade att använda det som psykofarmaka iaf utan att börja öka eller så.

Men då det blev narkotikaklassat fick jag lov att lägga av det. Läste att det fanns enstaka fall där man undersökte tram som antideppressiv.

Men iaf, kratom funkade på liknande vis som tram. Det fick vardagen att flyta, och jag kände inget behov av att dricka alkohol eller använda andra droger. Ej heller att eskalera doserna. Tror marknaden för stämningspåverkande psykofarmaka är lite för fast i triangeln SSRI, adhd-medicin eller antipsykotika.
Citera
2025-04-26, 12:38
Medlem
En fråga jag funderat på , hur har ni alla som beskriver abstinensens alla faser lyckats låta bli att beställa mer? Jag menar, det har ju varit lagligt fram tills nyligen. Inte en chans på miljarder att jag kunnat låta bli inhandla mer under nuvarande mående. Fy f-n !!!
Citera
2025-04-26, 12:42
Medlem
st33rs avatar
Citat:
En fråga jag funderat på , hur har ni alla som beskriver abstinensens alla faser lyckats låta bli att beställa mer? Jag menar, det har ju varit lagligt fram tills nyligen. Inte en chans på miljarder att jag kunnat låta bli inhandla mer under nuvarande mående. Fy f-n !!!

Ja för min del tyckte jag hirsuita tog bort den där värsta känslan helt. Men jag har förstått att jag är ensam om att tycka den gett nån effekt.
Citera
2025-04-26, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Jo det tror jag också, att viss av oss har lägre nivåer av vissa grejer. Så man blir lättare trög, eller nere, eller tvärtom, för nervös osv. Folk har en massa ohälsa utanför boxen som har med sånt att göra. För vissa sänker det livet rejält.

Vården ansåg att jag har adhd och skriver ut elvanse till mig.
Det är bättre än inget, och uppfyller väl nån sorts behov , men är ingen fullträff

Men den mest effektiva livsmedicinen för mig var tramadol. Låter pundigt kanske, men jag höll mig på en låg dos som jag aldrig ökade. Det var inte ens något som märktes på mig utåt ens hos folk som kände mig. Men jag ork, 150 mg per dag, mådde stabilt. Tror tramadol i lågdos påverkar serotonin på liknande vis som kratom. Jag klarade att använda det som psykofarmaka iaf utan att börja öka eller så.

Men då det blev narkotikaklassat fick jag lov att lägga av det. Läste att det fanns enstaka fall där man undersökte tram som antideppressiv.

Men iaf, kratom funkade på liknande vis som tram. Det fick vardagen att flyta, och jag kände inget behov av att dricka alkohol eller använda andra droger. Ej heller att eskalera doserna. Tror marknaden för stämningspåverkande psykofarmaka är lite för fast i triangeln SSRI, adhd-medicin eller antipsykotika.

Intressant, tack för ditt svar!!
Citera
2025-04-26, 19:12
Medlem
Citat:

Viljestyrka, 6 veckor utan och fortfarande ganska mycket stashat som jag överväger att slänga.
Citera
2025-04-27, 13:09
Medlem
Idag har jag för första gången sedan min ofrivilliga abstinens tränat. Så en milstolpe avklarad, men det var verkligen nätt och jämnt att det gick. Ett tag trodde jag att jag skulle kollapsa vilket var läskigt. Men, det gick i alla fall, och balansövningarna gick faktiskt bättre utan kratom i kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in