Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Det är en naturlig önskan att vilja ha barnbarn. Jag hoppas på det, jag vill finna min roll som mormor eller farmor (eller helst både och) när jag blir äldre. Dels vill jag underlätta för mina kids genom att vara barnvakt, hämta på dagis ibland och så. Dels vill jag återuppleva saker som jag gjorde med mina barn, och med barnbarnen blir det lugnare eftersom man inte kommer att vara lika stressad och trött som under de egna barnens barndom, eftersom man kommer att kunna vila ut ifrån intensiteten i att ta hand om barn emellan varven.
Barn och barnbarn är en del av livet. På ett djupare plan handlar det om att man vill se sina gener gå vidare, och sättet som man påverkat deras personligheter med sin egen, och även saker som man lärt sina barn - kunskaper, värderingar - som man även vill ska gå vidare till barnbarnen. Man vill göra något slags avtryck på framtiden, och om man inte är en av dem som gör en stor vetenskaplig upptäckt, skapar ett underbart konstverk eller skriver en odödlig roman eller liknande - så är barn, barnbarn, barnbarnsbarn o.s.v. det enda sättet att lämna någonting kvar av sig själv på jorden när man går bort. Något som gör en skillnad för framtiden jämfört med om man aldrig hade funnits.
Det beror ju på hur samhället ser ut.
Dina barnbarn kommer att drabbas av betydligt fler förbud o restriktioner än du o dina föräldrar
De kommer också att ha mindre råd att köpa en juste bostad.
Om allt blir bättre hööögreee lööneer höögre stanard mindre o färre miljökrav - om
det är vääärdelöözt då skaffar man inte barn
Men
Om det blir sämre - lägre löner sämre köpkrart mer förbud o meer miljökrav o omöjligt att köpa juste bostade med egna lönepengar - då skaffar man både massor av barn o barnbarn.
SC430 förespråkar - inga barn - inga barnbarn o folk med jobb dödar sig själva så att
politruker o kungahus måste stå där med låångnääsorna - o tvings städa laga mat sköta
sina bostäder själv -skaffa sin mat själva genom jakt fiske - för det finns knappt några
bra skrattebelare som kan försörja dom o än mindre pigor o drängar som skall serva dom
för nästan ingenting