2025-03-09, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hecules
Dottern visste inget för i FUP:en i ett av förhören erkänner hon typ det:

Samt så försöker hon skylla på en kille varför det blev som det blev:

(wall of text)

Ja, hon verkar lägga all skuld på sin (vän). Finns bara en skyldig och det är hon själv.
Citera
2025-03-09, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Fast ditt andra citat kommer inte från systern utan från mamman.
Edit - båda citaten kanske kommer från mamman?
Blev lite otydligt med ”systern visste inget det erkänner hon i förhör”.
Båda förhören var från mamman.
Citera
2025-03-09, 23:44
Medlem
Malouises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Jo, det är fel. Har man modersinstinkter väntar man inte till efter 30, och graviditeten var säkert inte alls oplanerad vid den åldern.

Nu tycker jag att du är lite elak.
Vissa kämpar i många år innan dom lyckas bli gravida.
Jag fyllde 36 när den första kom, 38 med nummer två (båda dessa med hjälp av IVF), sen kom en sladdis vid 42 (dock oplanerad)
Nästan alla jag känner fick sitt första efter 30, när allt annat i livet har fallit på plats.
Det här är inte ovanligt alls. Vi har moderstinstinkter precis som alla andra sunda mammor. Det handlar inte om ålder.
Sen finns det kvinnor som skaffar barn till höger och vänster, säkert vanligare bland 18-25
Citera
2025-03-10, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Fast ditt andra citat kommer inte från systern utan från mamman.
Edit - båda citaten kanske kommer från mamman?
Blev lite otydligt med ”systern visste inget det erkänner hon i förhör”.

Menade självklart att dottern inte visste något när mamman erkänner att ingen barnvakt va planerad för hon skulle inte bli borta så länge.................
Citera
2025-03-10, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Men det är ju ingen bebis när barnet är 18 månader men hur tusan tänker man när man lämnar ett småbarn ensamt? Föga förvånande dock att det ses så grovt, hade sannerligen inte ansetts lika grovt om det var en fader som lämnade sitt barn under liknande omständigheter...

Jo bebis. Vissa har precis lärt sig gå då (sent men sant). 1 1/2 år är pyttelitet.
Citera
2025-03-10, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Man blir beroende och får svår abstinens om man inte dricker, kan exempelvis drabbas av kramper, så man behöver sjukvård för att kunna sluta dricka

Utöver arv, så kan tillgång, dryckeskultur, trauman, psykisk sjukdom etc vara exempel på vad som kan medföra att en person drabbas av alkoholism.

Ingen sätter sig och tänker "Nu ska jag bli alkoholist, det verkar vara kul"

Arv, tillgång och dryckeskultur kan vara just såna saker som får en person att istället välja att avstå och hellre vara ensam och ses som tråkig. Handlar det om arv vet man ju om de högre riskerna, såvida man inte är adopterad.
Citera
2025-03-10, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Det var någon som skrev att dotten inte visste något och hon var hos sin far. Jag tror inte dom flesta 14 åringar hade lämnat om hon vetat att sin mamma inte skulle vara hemma. Ibland kan det vara svårt och veta konsekvenserna när man är så ung men jag vill gärna tror att dom flesta barn till missbrukare hade i så fall stannat och tagit hand om sitt syskon. Har sett rätt många fantastiska barn som tagit över föräldrar rollen till sina syskon när missbrukar föräldrar failar.
Morsan hade tydligen ljugit till sin vän som hade frågat. Det finns ju ingen anledning av vännen och misstror sin kompis.

Annat fall: Vet en 11-åring som stannade 1 dygn med TVÅ bebisar. Badade och matade dem. Van att ta hand om bebisar sedan lågstadieåldern. Mammans och den mammans väninnas. Två alkisar.
Soc omplacerade några år senare. Tillfälligt…
14-åringen kan inte ha vetat, annars är det något skevt där med.
Citera
2025-03-10, 03:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Gör ont att läsa om det när man vet hur pass medvetet ett barn i den åldern är. Fyfan vilken vidrig mamma som ens kommer på tanken att åka iväg när ens barn ligger och sover. Tänk att vakna och ropa efter sin mamma men sen kommer ingen på hela dagen och hjälper en. Usch.

Du menar alltså att ett barn som är 18 månader gammalt är medveten om vad som händer i dess omgivning?

Och visst är det fruktansvärt att en mamma lämnar sitt barn ensam för att åka iväg och festa.
Citera
2025-03-10, 04:18
Medlem
För barnets skull hoppas jag att han får komma till fosterhem?
Borde ju vara givet, men i Sverige vet man ju aldrig?
Citera
2025-03-10, 06:38
Medlem
Tas prover på mamman för att bevisa att hon ljuger om att hon typ aldrig dricker?
Citera
2025-03-10, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du menar alltså att ett barn som är 18 månader gammalt är medveten om vad som händer i dess omgivning?

Och visst är det fruktansvärt att en mamma lämnar sitt barn ensam för att åka iväg och festa.

Vad har da costa på detta att göra
Citera
2025-03-10, 07:09
Medlem
fittanstickerframs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddnacke
För barnets skull hoppas jag att han får komma till fosterhem?
Borde ju vara givet, men i Sverige vet man ju aldrig?

Om du läser antingen tråden eller utredningen så vet du att barnet omhändertogs direkt och så slipper du hoppas.

Bara att välja och vraka. Fränt va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in