2025-06-08, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Det varvju för att öka chanserna för Aron och ev honom själv. Sara är helt ofarlig i alla tävlingar, hon vinner inget. I finalen fick de vänta in henne så elden skulle bli lite spännande. Hon vara ca 20 min efter med bollarna, tog fick Pontus och Aron ta en paus. Hon är kass!

Ja, det jag menar. Falskt av den ”helylle” spelaren att Pontus att försöka få det till att han ville betala tillbaka för guldbiljetten.
2025-06-08, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annacondanna
Neeeeeeeeeeeej! Detta var inte den värdiga Robinson-vinnare vi ville ha. Han har spelat tufft visst, men han har också lagt sig i tävlingar och sinkat sitt lag. Nej ... en bättre vinnare hade jag velat se. Hans glädjeskrik gjorde att TV:n sprack av hans voicecrack.

Och Sara som fastnade på bollarna. Väldigt tråkigt när hon är en stjärna på elden

Grattis iaf Aron, du fick din dröm i uppfyllelse.

Han skriker som en 12-årig flicka. Gisses, min flickvän kom ut till vardagsrummet och fråga om Juliette just vann..... Pojken har målbrottet kvar att få.
2025-06-08, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Varför sa han att han gått på college i USA? Han tog studenten i år i Sverige.
Han har varit utbytesstudent i USA. Kolla hans instagram.
2025-06-08, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Det var en värdig vinnare speciellt bland de som var kvar. Skulle vara katastrof om ngn annan vann speciellt Pontus.

Det som var bra med Aron var att han spelade hårt men gjorde det utan inslag av mobbning osv. Det var tydligt bara ett spel. Det är dock inte det sociala spelet som jag var imponerad av (det är egentligen inte så komplicerat om man är kallhamrad nog) utan mer snabba lösningar under tävlingar.

Han fick ju uppdraget att sabotera?
2025-06-08, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Enligt Hänt skall Aron leda ett barnRobinson,då blir han den yngste Robinson-programledaren.

Ungefär vad jag sa till en kompis; Aron borde ta över efter Lundin. Nu är han kung, Aron.

Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Sara kom inte ikapp. De fick pausa rätt länge, typ 20 min så hon skulle komma ikapp till elden

Hon tog upp nyckeln ur vattnet före vad Aron och Pontus gjorde, gränsfall. Men sen kastade hon en duktig blick på ett färdigt pussel innan hon började med sitt. Hade blivit rasande om hon hade vunnit.

Citat:
Ursprungligen postat av MeeseeksBubble
Herregud vad förutsägbart, man tar bort det enda eventuella hotet i örådet.
Vinnaren kändes förbestämd från dag 1, otroligt tråkig säsong.

Varför skrev du inte det innan han vann då?
2025-06-08, 17:27
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Vilken sjukt tråkig final. Zzzz.

Spolade igenom röstningen, orkar inte lyssna på alla dumma frågor och fåniga svar.

Och hinderbanan... suck, vad är grejen med att klippa in kommentarer konstant . Hela j ä v l a tiden .

Nä skönt att säsongen är över.
2025-06-08, 17:45
Medlem
Jaha, då var det slut, känns väl rättvist och kul att en person som stack ut och spelade spelet samtidigt som han presterade i tävlingarna vann men...

Denna säsongen var riktigt mjäkig och vi sade efter finalen att det känns som att det var som att följa Wild kidz. Kanske med Arons skräniga skrik färskt i minnet men det kändes som att det var ovanligt unga spelare kvar på slutet och hela säsongen har kantats mer av Kombayaya och vänskap än fulspel, konflikter och knivhugg. Detta i kombination med väldigt få fysiska tävlingar utan mer bara pricksäkerhet och pussel. Fick de inte ovanligt mycket mat och trots detta så hoppade 5-6 spelare av självmant vilket då gjorde att vi fick in ännu fler bekanta spelare i gränslandet och två av dessa tog sig hela vägen in i final. Sedan alla dessa läggmatcher både i gränslandet, robinsontävling och i örådets dueller, helt värdelöst, speciellt när det handlar om lagtävling. Sedan var det nog både 1 eller två för många immunitet, visade att mycket av spelet verkar riggat för att mastiff skall få som de vill och kunde styra spelet för bra tv där de kan behålla tv-godis i starka karaktärer, och rätt instagramprofiler och få fram världens yngsta robinsonvinnare som dessutom vinner en halv miljon, oh my god!!!

Just det biten kring det eviga och överbefolkade gränslandet är det värsta. Spelet tar aldrig slut utan när man först blir utröstad får man både först en duell och om ens fackla släcks så tar man ny sats i gränslandet som kan vara betydligt bättre än att vara kvar som en svag länk i ett robinsonlag. Det känns som de behöver ändra detta och få ut fler spelare tidigare och betydligt tuffare att komma tillbaka från gränslandet. Nu kom ju mer eller mindre alla som kunde tävla i gränslandet in i Robinson.

Jag har följt Robinson slaviskt men denna säsongen var nog den minst intressanta sedan tiden på tv3.
Senast redigerad av sgnam 2025-06-08 kl. 17:52.
2025-06-08, 18:03
Medlem
Arons skrik och märkliga skratt skär genom märg och ben. Undrar hur många ggr han kommer säga att han är den yngsta Robinsondeltagaren genom tiderna? Skönt att det är slut men förmodligen kommer sen en likvärdig variant. Skulle inte förvåna om Sara och Pontus dyker upp på Gränslandet.
2025-06-08, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Juliette är en typisk mean girl med uppblåst ego. Hennes anhörig frågar henne om hon har varit en bitch.

Glädjen var stor när Sewit också försvann så att man slapp se henne.

Pontus slår mig som en väldigt snäll person när man ser hur han reagerar på Arons vinst.
Juliette pratar:
Jag jag jag jag jag blablablabla jag jag jag jag.

Tyckte extremt illa om Aron i början men med facit i hand var han mest värdig vinnare av dom återstående i en riktigt tråkigt usel säsong.
Ska Robinson överleva i Sverige måste annan kanal än TV4 ta över. Eller så måste ett nytt castingteam ta över nuvarande.

Kommer dock att sakna att titta på Saras rumpa.
2025-06-08, 18:10
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Vilken sjukt tråkig final. Zzzz.

Spolade igenom röstningen, orkar inte lyssna på alla dumma frågor och fåniga svar.

Och hinderbanan... suck, vad är grejen med att klippa in kommentarer konstant . Hela j ä v l a tiden .

Nä skönt att säsongen är över.
Om dom inte hade klippt skulle nog gaphalsen varit ensam på banan. Sara kom väldigt passande ikapp och krossade kokosnötter med bravur. TV4 kan inte göra någonting rätt. En så meningslös final som var helt regisserad av kanalen. Om allt gått rätt till skulle Sara stått kvar i slutet med att försöka få i bollarna.
2025-06-08, 18:11
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexet
Juliette pratar:
Jag jag jag jag jag blablablabla jag jag jag jag.

Tyckte extremt illa om Aron i början men med facit i hand var han mest värdig vinnare av dom återstående i en riktigt tråkigt usel säsong.
Ska Robinson överleva i Sverige måste annan kanal än TV4 ta över. Eller så måste ett nytt castingteam ta över nuvarande.

Kommer dock att sakna att titta på Saras rumpa.
Har du tur kanske hon dyker upp på nästa Gränsland? Kan dock själv vara utan det arslet.
2025-06-08, 18:35
Medlem
Fy fan, sämsta säsongen genom alla tider och den vidrigaste och mest ovärdiga vinnaren någonsin. Varit trogen Robinson sedan 1997 men detta blir min sista säsong. Stört mig kopiöst på att en mongolid som Aron som lagt sig tävlingar, kastat folk under bussen, fulspelat och fått tvivelaktiga immuniteter med obegränsad livslängd fått hjälp av produktionen sedan dag ett. Fy fan säger jag bara

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in