2025-06-08, 18:39
Medlem
Jag tycker det är helt ok att Aron vann. David var min favorit men när han åkte ut fick Aron gärna vinna. Han var bra i tävlingar och gjorde Robinson underhållande med sitt spel, dessutom var han ingen mobbare.
2025-06-08, 19:02
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Hur fan kunde Pål rösta vidare Tönt-Pontus? Avskyr Jullan men hon var en betydligt mer värdig finalist och hon hade inte heller inte svikit Pål som tönten hade gjort. Hur kan de andra deltagarna inte se vilken jävla feg liten råtta Pontus är?
Fattar inte heller varför Pål vände kappen efter vinden, tror hans känslorna tog över.

Om Pål skulle vara med i en tredje säsong. Då skulle han få det mycket svårare och folk skulle vilja bli av med honom direkt. Inte någon som skulle kunna lita på honom med tanke på hur han spelat.

Att Aron röstade på Pontus, det är för Pontus var med i samma pakt och det är hans bromance. Inte smart rösta på ett större hot, med facit så hade det ingen betydelse.

De andra som röstade på Pontus, de blandade in sina känslor. Har man åkt ut/blivit utröstad då ska man enligt mig rösta på den som mest är värdig, då kan man inte blanda in sina känslor och vilka man har paktat med.

I Australian Survivor, avslutas inte med en hinderbana, där avgör allt med en jury med folk som åkt ut. Vanligt där att folk blandar in sina känslor (ev röstar på en paktmedlem) och inte på den som är mest värdig. Med sånt tänk, då är det inte alltid rätt finalist som vinner.

Av alla finalister så är Aron den mest värdiga vinnaren, hann vann ju.
Om Pontus vunnit då han varit den mest ovärdiga vinnaren av dem säsonger som jag har sett.
Senast redigerad av Puma006 2025-06-08 kl. 19:12.
2025-06-08, 19:05
Medlem
Någon som har aftonhoran och kan delge vad som "Hände sen"? Var tydligen ett rejält bråk i någon chatt bland annat...
2025-06-08, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Fattar inte heller varför Pål vände kappen efter vinden, tror hans känslorna tog över.

Om Pål skulle vara med i en tredje säsong. Då skulle han få det mycket svårare och folk skulle vilja bli av med honom direkt. Inte någon som skulle kunna lita på honom med tanke på hur han spelat.

Att Aron röstade på Pontus, det är för Pontus var med i samma pakt och det är hans bromance. Inte smart rösta på ett större hot, med facit så hade det ingen betydelse.

De andra som röstade på Pontus, de blandade in sina känslor. Har man åkt ut/blivit utröstad då ska man enligt mig rösta på den som mest är värdig, då kan man inte blanda in sina känslor och vilka man har paktat med.

I Australian Survivor, avslutas inte med en hinderbana, där avgör allt med en jury med folk som åkt ut. Vanligt där att folk blandar in sina känslor (ev röstar på en paktmedlem) och inte på den som är mest värdig. Med sånt tänk, då är det inte alltid rätt finalist som vinner.

Av alla finalister så är Aron den mest värdiga vinnaren, hann vann ju.
Om Pontus vunnit då han varit den mest ovärdiga vinnaren av dem säsonger som jag har sett.

Det hade inte känts rätt om Pontus vunnit eftersom han kom in senare i Robinson i likhet med Pål och Sophie. Men Sara hade varit en ännu ovärdigare vinnare, dålig i alla tävlingar.
2025-06-08, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockwiththecockout
Någon som har aftonhoran och kan delge vad som "Hände sen"? Var tydligen ett rejält bråk i någon chatt bland annat...

Simon (bulan) och Sara är tydligen ett par nu
2025-06-08, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sture877
Fy fan, sämsta säsongen genom alla tider och den vidrigaste och mest ovärdiga vinnaren någonsin. Varit trogen Robinson sedan 1997 men detta blir min sista säsong. Stört mig kopiöst på att en mongolid som Aron som lagt sig tävlingar, kastat folk under bussen, fulspelat och fått tvivelaktiga immuniteter med obegränsad livslängd fått hjälp av produktionen sedan dag ett. Fy fan säger jag bara

Alltså ovärdig vinnare var han inte, han spelade spelet om man ska vara helt ärlig men han är ju inte precis den mest sympatiska vinnaren då han visar att han utan problem hugger folk i ryggen utan att ens bry sig. Oavsett så blev säsongen rätt tråkig dock mot slutet. Alldeles för många immuniteter i spel även om de "vunnit dem" så blev det bara löjligt till slut.
2025-06-08, 19:43
Avstängd
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Det varvju för att öka chanserna för Aron och ev honom själv. Sara är helt ofarlig i alla tävlingar, hon vinner inget. I finalen fick de vänta in henne så elden skulle bli lite spännande. Hon vara ca 20 min efter med bollarna, tog fick Pontus och Aron ta en paus. Hon är kass!
Är detta sant? Hur vet du detta? I alla fall Grattis Aron, värdig vinnare!
2025-06-08, 19:53
Avstängd
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Är detta sant? Hur vet du detta? I alla fall Grattis Aron, värdig vinnare!
Man behöver inte vara speciellt begåvad för att genomskåda upplägget då dom pausade eller hjälpte till att lägga i Saras boll. Ingenting stämde ju och helt plötsligt var hon nästan framme vid att göra upp eld. Det är likadant varje år och media har berättat om hur dom pausar och rättar till för att inte en ska springa omkring själv bland tävlingsmomenten. TV4 skräddarsyr och har säkert manus redan från början av Robinson. Den dom gillar mest vinner i slutändan. Det är väl därför dom fifflar och skickar till Gränslandets säkerhetszon så dom kan få in sin älskling igen vilken den nu kan vara år från år.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-06-08 kl. 19:57.
2025-06-08, 20:08
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Det hade inte känts rätt om Pontus vunnit eftersom han kom in senare i Robinson i likhet med Pål och Sophie. Men Sara hade varit en ännu ovärdigare vinnare, dålig i alla tävlingar.

Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Av de som är kvar, då är Pontus den som är värd minst att vinna. Hoppas han är en av de som åker ut denna vecka.

Pontus kommer bli ihågkommen som fegisen som glider på ett bananskal.
Citerar in mig själv där jag skrev om Pontus, varför han inte skulle vara värdig enlig mig.
Håller med om att Sara är dålig på tävlingar.
Hade Pål som favorit. Kunde inte ha någon annan som favorit pga dålig casting.

Bättre casting löser inte allt, finns flera andra saker som behövs ändras på.
Exempel, få stop på de som lämnar utan vettig anledning. Böter på minst 40 000:- + får betala flygbiljetter. De som tjänar mer än 40k i månaden får ett högre belopp. Detta borde lösa problemet. De som måste lämna pga blir skadade/sjuka och en läkare som tar beslutet, då är det ok och de slipper betala avgifter.
2025-06-08, 20:25
Medlem
Qwelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulmatexx
Beviset Aron är en psycho. Han får frågan:

"Vad är bästa minnet från Robinson?
– När jag ger över immuniteterna och tittar Juliette och Sewit i ögonen."

Hur sjuk är man inte då. Vidrig.

Han säger ju dock i sitt exitavsnitt att just det var moraliskt jobbigt.
2025-06-08, 20:27
Medlem
ojojoj3s avatar
Fyfaaaan. Värsta vinsten sen hösten 2023. Hur fan röstade Pål på Pontus och inte Juliette förresten? Fyfan vad jag avskyr Aron. Fick stänga av ljudet när han vann, jag klarar inte hans fruktansvärda målbrottsskrik.
2025-06-08, 20:29
Medlem
Qwelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Ja, faktiskt. Han verkar ha förberett sig, gjort läxorna och tagit lärdom av tidigare säsonger. Han verkar även ha kunnat hålla olika scenarier och alternativ i huvudet under tiden, att händer det här gör jag si, händer det där gör jag så. Samtidigt tog han möjligheten till fördelar som dök upp.

Ger mig fan på att han är hyfsad på schack, vilket inte är nån nackdel om man ska spela ett spel. Sen har han haft lite tur också att det var lite halvkorkade deltagare som tog fel beslut mest hela tiden samt inte röstade ut honom när de hade chansen. Sen att han ingick i nästan varenda pakt som förekom var också klokt.

Nog är han bra på schack alltid, han har kommit trea i SM 🙂

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in