2025-06-03, 23:17
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag avskydde Sophie förra gången hon var med, falsk person och en mobbare.
Tål henne inte nu heller.

Jag fattar inte att hon fortfarande är kvar. Alla verkar bara kratta gången åt henne så att hon kan ta vinst efter vinst. Hon verkar styra hela pakten med järnhand. Även Kais verkar helt hjärntvättad och sa att han skulle låta henne gå till final även om det innebar att hon skulle vinna över honom. Helt otroligt
Håller helt med. Jag hoppas att Sophie åker ut.

Kais är ofta mentalt på en 14-årings nivå. Kais tycker det är ok att han spelar, men när andra spelar mot honom då är det inte ok för då blir han arg och har hämndbegär. Hycklare har jag svårt för, hoppas också att Kais ryker.
2025-06-03, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalcolmVanhorn
Aron vinner årets robinson, Anders försade sig på "efter 5" när han beskriver årets säsong som den tuffaste, mest händelserika och som avslutas med att en cirkel sluts. Mao det som Aron tog upp på middagen. En story som jag förövrigt tror är helt uppdiktad, pojkspolingen ljuger ju som en häst travar.

Det här är intressant. Vilka andra deltagare som är kvar har en cirkel som kan slutas vid en vinst? Jag tror fan Aron vinner.
Senast redigerad av Mandelgubben 2025-06-04 kl. 00:49.
2025-06-04, 00:19
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatsuite-00
Sorry, är verkligen en sån hemsk och lat människa som inte orkar läsa igenom alla tusentals inlägg i tråden.
Men, varför känns det som om att TV4 och Robinson är upplagt för att Aron ska vinna??

Försöker verkligen påminna mig själv om att pojkvaskern bara är 18 år, men visst undrar jag emellanåt om han är "på riktigt", om han spelar teater eller är så där till vardags.

Känns ju som om han kan ha en eller två diagnoser, liksom jag själv typ ;-o
Har han det tro? Eller kan man vara så där på riktigt?

Aron har absolut högfungerande autism alt ADHD eller båda. Vanligt för människor med dessa diagnoser är att de har s.k ”hyperintressen”. Robinsson är Arons hyperintresse. Han jobbar på EscapeRoom för det är det närmaste jobbet han kan få som involverar utmaningar. Han har kollat alla säsonger, memorerat banorna och sannolikheten att olika banor ska komma i just hans säsong. Han har tränat och byggt upp banorna i sin trädgård och han har verkligen pluggat in Robinsson på ett sätt som bara en autist kan göra då intresset är genuint.
2025-06-04, 00:25
Medlem
lunarluddes avatar
Haha så genomskinligt, Aron började hjälpa Sara och Juliette i tävlingen för att han "tyckte synd" om dom när bara Sophie fick hjälp.

Jo Tjena, han vill ju såklart möta Sara och Juliette för att det blir enklare i en fysisk final.
2025-06-04, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Haha så genomskinligt, Aron började hjälpa Sara och Juliette i tävlingen för att han "tyckte synd" om dom när bara Sophie fick hjälp.

Jo Tjena, han vill ju såklart möta Sara och Juliette för att det blir enklare i en fysisk final.

Verkligen. Lite märkligt dock att han inte kunde vara ärlig med det i synk bara? Han brukar ju inte hymla om sådana saker direkt. Han tycker väl det är kul att blåsa folk han har lärt känna.
2025-06-04, 00:44
Medlem
fonders avatar
Vad är detta för fusk-säsong?!

Det är bara i sådana stunder som jag vill ha bestämda Petra som programledare istället för mesige Anders.

Häxan Sara säger "Jag är så stolt över oss!" Jävla häxa, du har inte ett skit att vara stolt över då du gick vidare genom fusk.

Om psykopaten Juliette eller häxan Sara vinner säsongen så räknas de inte som vinnare.

Aron "hjälpte psykopaten och häxan av medmänsklighet", ellerhur! Det var enbart för att garantera sig vinsten i finalen genom att få ut Sophie.
2025-06-04, 01:21
Medlem
Puma006s avatar
Konstigt att Anders inte sa till när de hjälpte till. Förra säsongen då sa programledaren Petra till när de hjälpte till. Petra vart tvungen skrika när folk inte fattade första gången.

När Kais hjälpte Sophie, slog det snabbt tillbaka då Aron hjälpte Juliette och Sara.
Aron gjorde ett smart drag, då han vart av med ett stort hot.

Om Kais inte hade börjat med att hjälpa till, då tror jag Sara hade åkt ut.
2025-06-04, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Konstigt att Anders inte sa till när de hjälpte till. Förra säsongen då sa programledaren Petra till när de hjälpte till. Petra vart tvungen skrika när folk inte fattade första gången.

När Kais hjälpte Sophie, slog det snabbt tillbaka då Aron hjälpte Juliette och Sara.
Aron gjorde ett smart drag, då han vart av med ett stort hot.

Om Kais inte hade börjat med att hjälpa till, då tror jag Sara hade åkt ut.
Borde inte ha varit tillåtet men det var det enda rätta att även de andra två fick hjälp. Han tyckte nog att det räckte gott och väl att han knöt upp Sophies knutar.

Ska det fuskas ska alla ha samma fördel.

Avsnitten är redan sedda men är här pga insomnia. Verkar som att man får vänta till på söndag på finalen.
Senast redigerad av Liljor 2025-06-04 kl. 02:37.
2025-06-04, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatsuite-00
Sorry, är verkligen en sån hemsk och lat människa som inte orkar läsa igenom alla tusentals inlägg i tråden.
Men, varför känns det som om att TV4 och Robinson är upplagt för att Aron ska vinna??

Försöker verkligen påminna mig själv om att pojkvaskern bara är 18 år, men visst undrar jag emellanåt om han är "på riktigt", om han spelar teater eller är så där till vardags.

Känns ju som om han kan ha en eller två diagnoser, liksom jag själv typ ;-o
Har han det tro? Eller kan man vara så där på riktigt?

Jag ogillar egentligen att spekulera om diagnoser, men gissningsvis eventuellt en mild Aspergers.
2025-06-04, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Aron har absolut högfungerande autism alt ADHD eller båda. Vanligt för människor med dessa diagnoser är att de har s.k ”hyperintressen”. Robinsson är Arons hyperintresse. Han jobbar på EscapeRoom för det är det närmaste jobbet han kan få som involverar utmaningar. Han har kollat alla säsonger, memorerat banorna och sannolikheten att olika banor ska komma i just hans säsong. Han har tränat och byggt upp banorna i sin trädgård och han har verkligen pluggat in Robinsson på ett sätt som bara en autist kan göra då intresset är genuint.

Autism eller Aspergers.
Greta Thunberg har det senare, och hon är ju obsessed med klimatet.
2025-06-04, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr

Väldigt högfungerande och han VILL verkligen och har ambitionen att vinna. Har verkar ju ha gått ”all in” med bygga banor, memorera mm och det är ju imponerande på sitt sätt.

Dock har jag svårt för att TV4, min personliga känsla, gett honom för mycket tv-tid och att det känns som om det är HANs program och hans resa till vinst.
Givetvis gillar man deltagarna mer eller mindre, precis som i vanliga livet.

Jag önskar att Robinson ska handla om överlevnad, inte ett beräknande spel och paktande.
2025-06-04, 09:30
Medlem
Den som fuskat mest är Aron med alla lägg matcher och lögner i början. Förstörde mycket för många.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in