2025-06-04, 10:01
Medlem
Jag gillar människor som är lite mera än alla andra, som bidrar med ngt nytt med sin kreativitet, som vågar sticka ut näsan. Aron är sådan. I Sverige gillan man inte sådana, här skall man försvinna i tapeten och gömma sig bakom andras rygg. Pontus är typisk sådan.

Bromma, Stockholm, Sumpan, Täby...och en från Uppsala. Vart tog deltagarna från andra delar av Sverige vägen?
2025-06-04, 12:00
Medlem
Aron är AI och Produktionen laddar honom på nätterna från ett bilbatteri.
2025-06-04, 12:13
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen60
Den som fuskat mest är Aron med alla lägg matcher och lögner i början. Förstörde mycket för många.
Aron har spelat tävlingen Robinson och utnyttjat reglerna som är uppsatta utan att fuska samt varit riktigt bra förberedd. Den ende som riktigt fattat att det är Robinson är Pål.
2025-06-04, 12:36
Medlem
TheRockss avatar
Anders vågade ej säga till, han är konflikträdd.

Hade låtit annat i bjällran om någon av dessa varit programledare istället för Anders:
Petra Malm
Anders Öfvergård
Paolo Roberto
Robert Aschberg.

En händelse när Robert Aschberg var programledare, han vart så arg att han puttade bort en deltagare i en tävling efter att sagt till flera gånger. Robert vrålade: FÖR I HELEVETE eller FÖR FAN (jag minns ej vilket av dessa svärord han använde) HAR DU SVÅRT ATT FATTA.

Om jag minns rätt, då puttade Robban bort Robert Andersson.
2025-06-04, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatsuite
Dock har jag svårt för att TV4, min personliga känsla, gett honom för mycket tv-tid och att det känns som om det är HANs program och hans resa till vinst.

Med tanke på Påls upprepade ordvits "Aronson" istället för Robinson så tror jag det har varit svårt att undvika. Mycket i årets säsong har handlat om just Aron, oavsett läger faktiskt. Inte ens Gränslandet kom undan. Personligen tyckte jag det var lite mindre i början men sedan han med flit förlorade så Tony åkte ur, har det inte varit många avsnitt utan honom i fokus.
2025-06-04, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen60
Den som fuskat mest är Aron med alla lägg matcher och lögner i början. Förstörde mycket för många.

Nä, det enda fusket denna säsong är hur Jullan fick komma tillbaka direkt från Gränslandet för att jämna ut pakterna. Aron har spelat bra, att lägga sig i tävlingar och ljuga är inte fusk. Produktionen uppmuntrar ju till det till och med.
2025-06-04, 13:29
Medlem
Bakarettans avatar
Tittar med glädje nu på Survivor, Australien.
Vilken enorm skillnad på produktion! Där förekommer stenhårt paktande men ingen har nånsin åkt direkt till final på nån jävla räkmacka.
I "mellanmjölkens" land och "Robinson " så styrs ALLT av det förbannat dåliga prod.teamet & skitkanalen TV4.
Mesproppen Lundin har en ryggrad som en amöba Han borde satsa på en trubadur-turne i landets folkparker.
Nyhetsmorgon "spoilar" vilka som tar sej till final.
Om nån inte fattat det så är synkarna inför varje tävling inspelade EFTER att tävlingen är avslutad.
Man tar sej för pannan!
Skönt dock att fanskapet Sophie åkte ut.
Såg inte finalen förra säsongen och kommer inte heller att göra det den här gången heller. Allt är så jävla förutsägbart så man spyr.🤮
2025-06-04, 13:46
Medlem
sirsia0s avatar
Egentligen så är ju slutkampen bara en eldkamp eftersom alla tar sig igenom hinderbanan oavsett om man klarar av momenten eller inte. Och där man väntar in varandra i princip.

Löjligt egentligen. Internationellt är det en helt annan nivå på slutkamp.
2025-06-04, 15:55
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Egentligen så är ju slutkampen bara en eldkamp eftersom alla tar sig igenom hinderbanan oavsett om man klarar av momenten eller inte. Och där man väntar in varandra i princip.

Löjligt egentligen. Internationellt är det en helt annan nivå på slutkamp.

Lite som Mästarnas mästare som bara handlar om att vara reaktionssnabb, när det kommer till kritan.
Förutom finalbanan där.
2025-06-04, 15:58
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatsuite
Väldigt högfungerande och han VILL verkligen och har ambitionen att vinna. Har verkar ju ha gått ”all in” med bygga banor, memorera mm och det är ju imponerande på sitt sätt.

Dock har jag svårt för att TV4, min personliga känsla, gett honom för mycket tv-tid och att det känns som om det är HANs program och hans resa till vinst.
Givetvis gillar man deltagarna mer eller mindre, precis som i vanliga livet.

Jag önskar att Robinson ska handla om överlevnad, inte ett beräknande spel och paktande.

Jag håller med! Jag gillar inte heller vad TV4 gjort med klippningen men om Aron vinner så får jag väl ändå med handen på hjärtat säga att han är en värdig vinnare så som han har studerat spelet. Om det istället är Juliette som vinner så kan de förklara Arons klippning, att man ville ge sken av att Aron var en självklar vinnare för att sedan ha Juliette vinna som en cliffhanger.
2025-06-04, 16:25
2025-06-04, 16:48
Medlem
Är det ingen som noterat att Aron är EXTREMT lik den utvecklingstörda ungen i Gilbert Grape? Gilbert Grape / Aron

Lika som bär!
Senast redigerad av Sture877 2025-06-04 kl. 16:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in