2025-05-02, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKiTSUR
Såg fan ut som kuk Simon hade halvstånd efter tävlingen. Den såg ut att ligga i hans ficka typ. 😂

Ja alltså under fötterna finns ömma punkter så om någon av pålarna stimulerade lite så skulle det inte förvåna om alla killarna fick lite stake, förutom då smärtan också såklart.
2025-05-02, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Ja alltså under fötterna finns ömma punkter så om någon av pålarna stimulerade lite så skulle det inte förvåna om alla killarna fick lite stake, förutom då smärtan också såklart.
Litet smärta under fötterna ger alla killar litet stake, fråga Juliette bara.
2025-05-02, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Kais är lagom slemmig, ja. Ingen man retar sig på så till den milda grad, att avskyn tar över hela programmet, som med Zeki, men bra castad som en usling utan självkritik (uj vad ärlig han är) med ett ondskefullt flin.

Detta är en riktigt bra säsong men för somliga är den senaste säsongen alltid den sämsta och är de 35 + anser de att allt var bättre på Kent Larsens tid, då det var sann överlevnad i kamp mot naturens element. (Det var det inte. Kent uppfann mobbandet och paktandet i dokusåpans format men det har de glömt.)

Andrea är söt men bara du och jag fattar det bland alla runkskadade incels i tråden som kör 10-timmars maraton på metart.com. Inget fel i det nån gång ibland. Men det kan vara bra att understundom varva det med levande fruntimmer.

Bra att tråk-Simon åkte till Gränslandet. Nu ökar stockholmsbrudarnas möjligheter.

Ja, Kais är grymt castad. Verkade hyfsat normal till en början men har spårat ur fullständigt efter en tid på ön. Falsk och hal som en ål. Gillar sådana karaktärer.

Andrea är verkligen jättesöt. Förstår inte hur man kan tycka annorlunda. Tycker många tjejer ser bra ut just i den här säsongen. Kan förstå att Christoffer simpar efter dem även om jag tror att han inte har något för det.

Och ja, tycker det här är den bästa säsongen sedan jag började titta på programmet 2019. Lite tråkigt bara med den här förrädar-grejen som inte hade behövts tror jag för att skapa drama utan bara har gjort att tävlingarna har blivit tristare. Men hade kunnat bli roligt om den hade gått till andra personer än just Aron och Amanda.

Men det bidrog ändå till att ormen Kais gömde deras gemensamma immuniteter vilket jag garvade högt åt. Stackars Zanna även om hon inte förtjänar bättre efter hur hur hårt hon själv har spelat.
Senast redigerad av Mandelgubben 2025-05-02 kl. 16:36.
2025-05-02, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Kais spelar för hårt och är en medelmåtta på tävlingarna, det kommer aldrig att hålla hela vägen. Han kallar andra för oärliga medan han gömmer fördelarna som de vunnit gemensamt genom att lägga sig som ett lag för att istället ha dem för sig själv. Sedan anklagar han andra för att bara tänka på sig själv... Hör han inte själv hur korkad han låter när han försöker förklara sig? Det hade nog varit den mest ovärdiga vinnare vi hade fått om han vunnit.

Om Kais får tillbaka immunitetsförgöraren eller inte spelar nog ingen roll då det verkar vara dags för sammanslagning nu och den bara gällde fram tills dess. Produktionsmässigt en helt värdelös fördel för övrigt, nästan lika illa som ödesurnorna som ligger som en våt filt och förstör all form av strategi och enbart gynnar dominerande allianser, utfrysningar och mobbing. Att någon som man vill göra en "blindside" på alltid kan rädda sig kvar med en duell måste ju vara ett extremt antiklimax. Antingen blir han 'walking dead' eller så kommer allt bara att handla om revansch på den som röstade på honom = värdelös underhållning. Om vi ger det fem år till så kanske produktionen fattar det, om serien överlever så långt.

Jag tror inte heller Kais kommer vinna men jag gillar folk som spelar spelet hårt. Sympatiserar egentligen inte med honom för fem öre och hade aldrig anställt honom som mäklare efter det här programmet men jag gillar folk som går ut hårt. Han är en riktig orm och sådana behövs i ett sådant här program.

Tycker ändå att det blev en rolig twist på immunitetsförgöraren att Zanna listade ut att den fanns, men håller egentligen med. Hade framförallt varit tråkigt om den hade hamnat i lag syd då de hade kunnat spela ut den på David vilket hade varit riktigt trist för dynamiken i det laget. Han behövs. Men det spädde ju på ”mobbningen” av Zanna i det här fallet. Men tycker ändå utfallet blev roligt.
Senast redigerad av Mandelgubben 2025-05-02 kl. 16:37.
2025-05-02, 16:42
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Kais spelar jävligt hårt och kom undan med det idag. Han sparade alla immuniteter och sitter kvar på immunitetsförgöraren samt har köpt Sophies lojalitet. För visst lär han få tillbaka immunitetsförgöraren av Sophie efter örådet?

Duktig i utslagstävlingar är han också får man säga. Han växer ut som en favorit ärligt talat. Tycker han hade varit en värdig vinnare. Skicklig spelare helt klart. Ska bli intressant att se hur han kommer nästla sig in i Insta-pakten. Han kommer säkert lyckas med det också.

Tror Zanna kommer vara riktigt bitter när hon kommer till Gränslandet så antagligen lär väl hon förpesta stämningen där. Var helt säker på att Sophie skulle välja Zanna när hon skulle skicka någon till Gränslandet men om hon hade gjort det så hade hon åkt i örådet så det var jävligt tur, om det nu inte var medvetet.
Det är väl inte konstigt om Zanna är bitter, det har hon ju anledning till att vara.
Det var ju hon och Kais som var parhästar från början och de som skulle hjälpa varandra. Kais har sedan svikit henne för att han är närmare grabbarna och har sin "bromance" med Simon S.
Hela dealen med Aron och att pakten skulle hjälpa honom för att sen få ta del av hans fördelar har Zanna fått noll utdelning från. Istället har Kais bara gynnat sig själv och Simon S.
Veke Simon H är en passiv bricka i spelet med alltför stor tillit till Kais och Kais hade lätt offrat honom.
Att utarma hela laget på deltagare var inte smart spelat och har bara fått Kais & co att se dumma ut. Zanna var iallafall emot att de skulle lägga sig den senaste tävlingen.

Är inget fan av Zanna heller men kan absolut förstå att hon känner sig sviken. Kais har knappast spelat smart utan det är mer hans tur att han varit omgiven av naiva människor som inte ifrågasatt honom (eller Aron) förrän det gått för långt. Han har fulat sig på typiskt babbe-manér för att skaffa sig egna fördelar på andras bekostnad. Ovärdigt beteende och långt ifrån något att hylla.
2025-05-02, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Också misstag att de inte gjorde som Simon ville, Sophie blir svårare att tävla mot framöver än en kvinna på 60 år.
Nä det är trist när deltagare följer samma patetiska mönster med att rösta ut alla som är bra på tävlingar. Jag vill inte se en medelmåtta vinna.

Men hon kom in så sent att det blir orättvist mot de andra.
2025-05-02, 17:02
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Kais spelar för hårt och är en medelmåtta på tävlingarna, det kommer aldrig att hålla hela vägen. Han kallar andra för oärliga medan han gömmer fördelarna som de vunnit gemensamt genom att lägga sig som ett lag för att istället ha dem för sig själv. Sedan anklagar han andra för att bara tänka på sig själv... Hör han inte själv hur korkad han låter när han försöker förklara sig? Det hade nog varit den mest ovärdiga vinnare vi hade fått om han vunnit.
Instämmer med allt.
Citat:
Om Kais får tillbaka immunitetsförgöraren eller inte spelar nog ingen roll då det verkar vara dags för sammanslagning nu och den bara gällde fram tills dess. Produktionsmässigt en helt värdelös fördel för övrigt, nästan lika illa som ödesurnorna som ligger som en våt filt och förstör all form av strategi och enbart gynnar dominerande allianser, utfrysningar och mobbing. Att någon som man vill göra en "blindside" på alltid kan rädda sig kvar med en duell måste ju vara ett extremt antiklimax. Antingen blir han 'walking dead' eller så kommer allt bara att handla om revansch på den som röstade på honom = värdelös underhållning. Om vi ger det fem år till så kanske produktionen fattar det, om serien överlever så långt.
Dessa urnor som produktionen envisas med... Jag är oerhört konspiratorisk när det gäller dessa eftersom det är ett så lätt medel för produktionen att styra spelet som de vill.
Bara det faktum att sista urnan alltid innehåller en duell och inte en blodshämnd eftersom en blodshämnd då saknar betydelse helt. Verkligen en slump Men produktionen utgår inte från oss som är lite mer kritiskt tänkande när man planerar sånt här och därför kommer man undan med det eftersom "den vanlige tittaren" inte har samma koll eller bryr sig. Det är märkligt att inte deltagare ifrågasatt mer eftersom det ändå är de som riskerar att drabbas orättvist av (manipulerat) innehåll i dessa urnor. Har skrivit ett inlägg om urnorna här, från en tidigare säsong:
(FB) Robinson Höst 2024 (Filippinerna)
2025-05-02, 17:14
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Synd att man inte fick se något av Andrea i det här avsnittet. Tycker hon är riktigt söt även om jag inte gillar henne personlighetsmässigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Andrea är söt men bara du och jag fattar det bland alla runkskadade incels i tråden som kör 10-timmars maraton på metart.com. Inget fel i det nån gång ibland. Men det kan vara bra att understundom varva det med levande fruntimmer.
Citat:
Andrea är verkligen jättesöt. Förstår inte hur man kan tycka annorlunda. Tycker många tjejer ser bra ut just i den här säsongen. Kan förstå att Christoffer simpar efter dem även om jag tror att han inte har något för det.
Man kan inte separera personlighet från utseendet, framförallt inte om man kallar någon för "söt" vilket skiljer sig från vacker.
Andrea är inte söt eftersom hennes ondskefulla personlighet lyser igenom. Det syns i ögonen och i hennes miner och uttryck. Hur kan man missa det?

Detsamma gäller Juliette som med sina sura miner och simpla personlighet diskvalificerar sig som attraktiv.
2025-05-02, 17:15
Medlem
Zanna kunde kanske ha spelat annorlunda. Hon märkte att Aron ljög om vart han grävde ner amuletten och har haft bra med tid på sig att byta pakt.

Men kul att deras strategi att göra sig av med tjejtrion har straffat sig. Lundin grillar dem ordentligt i dagens öråd.

Jag ville skratta rakt ut när de visade att Kais och Simon bytte plats på sina amuletter stup i kvarten. Samtidigt så gav de fel information till den andra Simon om var de finns.
Senast redigerad av Liljor 2025-05-02 kl. 17:29.
2025-05-02, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Zanna kunde kanske ha spelat annorlunda. Hon märkte att Aron ljög om vart han grävde ner amuletten och har haft bra med tid på sig att byta pakt.

Men kul att deras strategi att göra sig av med tjejtrion har straffat sig. Lundin grillar dem ordentligt i dagens öråd. Att hade de inte fulat sig hade de varit 3 personer fler i laget.

Jag ville skratta rakt ut när de visade att Kais och Simon bytte plats på sina amuletter stup i kvarten. Samtidigt så gav de fel information till den andra Simon om var de finns.

Att killen som ville vara uppe och elda på nätterna plus de två tjejerna Clara och Amanda valde att åka hem frivilligt tycker jag inte att Kais & Co kan beskyllas för.
2025-05-02, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Att killen som ville vara uppe och elda på nätterna plus de två tjejerna Clara och Amanda valde att åka hem frivilligt tycker jag inte att Kais & Co kan beskyllas för.
De lade sig i ett par robinsontävlingar och kunde ha varit åtminstone 2 personer fler om de gjorde sitt bästa i tävlingarna. I en utav tävlingarna kunde de väl också ha fått en extra medlem i form av mesige Pontus. Att fyran spräcktes och Kias varit nära gråt är så nära karma man kan komma.

Nej jag håller med Lundin att de kunde själva ha skött sig bättre inkluderat med gubben som ville hålla elden vid liv.

Ha näsdukar till hands när stackars Aron kommer få veta att även Simon blivit förpassad till Gränslandet. Är ju den pakten han ville vara med vid en sammanslagning.
Senast redigerad av Liljor 2025-05-02 kl. 18:37.
2025-05-02, 18:28
Medlem
SKiTSURs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero

Haha kanske stämmer för han stod ju med händerna framför paketet o försökte dölja aset

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in