2025-02-05, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Många autister och aspisar är mer eller mindre normala barn fram till 10-12-årsåldern. Många av dem blir konstiga under tidiga tonår, eller i förpuberteten/puberteten.

Håller med, det är när de börjar komma upp i den åldern de själva inser att de är annorlunda och har svårigheter som inte andra har.

Jag tror det kan vara så enkelt som förklaring till varför han förändrades i den åldern, inte nödvändigt sexuellt övergrepp eller annat trauma.
Citera
2025-02-05, 21:37
Medlem
frozens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uruzita1
Inget officiellt har sagt om offrens identitet.
Jag tror att anledningen är att det bara är utlänningar

Ja vi får se helt enkelt.
Det kan ju bara vara svenska socialtanter också. Pissigt oavsett.
Citera
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamypekarfinger
Man är väl för fan inte barn när man är 20 år. Han började ju isolera sig själv som 20-åring.

Vid 25 år händer det något, för då är hjärnan lite mera utvecklad.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Vad jag vet har det inte kommit fram, men det brukar vara en vanlig spekulation (fördom) bland folk.

Det är bekräftat i media att han inte klarade grundskolan och att han gick på ett särskilt anpassad programmet i gymnasiet för personer med asberger eller autism.
Citera
2025-02-05, 21:38
Medlem
Här är för övrigt hela klippets ljud förstärkt.

Jag vill dock varna för _mycket_ högt och skränigt ljud när det skjuts. Var rädd om dina hörlurar.
https://whyp.it/tracks/254585/untitled2?token=UzrBP
Citera
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jantelovzzz
Jag förstår inte, hur killen aldrig fick förtidspension.
Soc eller AF måste väl sett att han inte är riktigt frisk och behöver en utredning ? Han kan väl inte gått på Soc hela livet? Vad hände med att kunna få förtidspension?
Är man psykiskt sjuk som gärningsmannen och får denna press på sig så smäller det väl tillslut. Att han gått under radarn så länge

Och hur i h-e kunde han få vapenlicens, eventuellt tom på en halvautomat som det verkar…!?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Har det framkommit vilken typ av vapen som GM använt? Stod någonting om hagelbrakare
Vad jag läst en 30-06 och ett hagelgevär. 30-06 förmodligen halvautomat.
Citera
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Polisen har väl redan gått ut med att GM var död när de anlände?
När de gick in, inte anlände. För det vore konstigt om det tar två timmar av skolskjutning i centrala Örebro innan polis anländer. Ni tog lite tid på sig men de hade en bit att åka.
Citera
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastvind
Bara av att se semesterbilderna som länkades här någonstans kan man ju konstatera att det rent kliniskt är något mellan öronen som inte står rätt till.

Ingen normal kille i 20-30 årsåldern klär sig på det viset med piratbyxor, långa strumpor och outdoorskor. Detta tillsammans med den fullständigt frånvarande blicken får i alla fall mig som hobbypsykolog att reagera.

De som såg ut på det viset när man själv gick i plugget hade sällan något socialt umgänge då de ofta hade någon märklig kobination som gjorde dem helt omöjliga att interagera med. Naturligtvis tragiskt, men man kan inte alltid klandra andra för att man är socialt utstött.
Han ser helt nollställd ut i precis alla bilder, inte en mänsklig känsla någonstans. Han var isolerad i sig själv, tyder på schizofreni eller autism.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 347frama
Man blir inte utsparkad direkt. Man prövas månadsvis. Att aktivt jobba mot självförsörjning är det mest basala kravet. Det är inte menat att leva på flera år. Han verkar ha varit mer lämpad för sjukersättning, men även det är svårt att få såklart.

Prövas månadsvis, ja. För många är 1 månad utan inkomst tillräckligt för att hela livet ska rasa fullständigt. Det är så verkligheten ser ut.
Citera
2025-02-05, 21:39
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cataniaa
Sorry om jag missat men tycker uppgifterna om automatvapen klingat av lite, var det jaktgevär han sköt med främst?

- Jag hörde Semi-Auto skottavlossning på en av videorna som publicerats. - Så han har haft licens för ett sådant. - Det är jag 100% säker på.

/WTF
Citera
2025-02-05, 21:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Socialen kan vara orsak. Han har blivit nekad fortsatt underhåll pga att han sökt för lite jobb.
Hur skulle en kille i hans mående o utan några betyg avkrävas detta. Sjukpension!
Rasism, tror inte det snarare isf att invandrare får hjälp men inte ”han” och även andra svenskar men inte ”han”. Orättvisor kan göra mkt mot en människa.

Kan det vara så att hans handläggare på socialen är muslim?

Skulle kunna förklara att han dels ger sig på socialarbetare men också muslimer, om det är vad som har hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in