Citat:
Ursprungligen postat av
particulum1
Ingenting är ett av mina favoritämnen. Att kontemplera, analysera och ifrågasätta ingenting leder oss till existensens yttersta gräns, där vi möter icke-existens – det är ett obevekligt hinder; verkligheten sätter ner fötterna med bestämdhet och säger: "Här tar jag slut"
Det finns bara en förmåga vi har som kan överskrida gränsen mellan existens och icke-existens, och det är fantasier.
Göta.Petter vilka fantiserar genom att joggla med ord. Här kommer mer.
En fantasi tillhör det gudomliga spelet och allt är just Det ett jogglande av ord utan mening.
Allt bara händer som det alltid gjort med billioner själar.som tror de är fristående, skiträdda längtande och sökande av paradiset som fiskar letande efter.havet
Alla vill ha kontroll men alla är redan med och sätter sitt trå till stacken, ingen finns utanför så bara att skjuta sina pilar och motta sitt karma från fantasivärlden. Har tomheten ett Karma? Va?
I verkligheten har inget någonsin hänt och fantasier är fantasier. Vill Tomheten bli mer tom eller Allt mer påsatt? Av vadå, vemdå?
Lätt tro på att sinnet är fristående med egen hög själ pompa och ståt. Inget eller Allt är varken början eller slutet och inget att tro på. Vem skulle det vara?
Här tar orden slut och fortsätter som alltid att spinna runt som i en spegel. Inget fel eller.rätt i det.
Sån är min fantasi