• 4
  • 5
2024-12-23, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Allts, hold your horses lite nu! Det knns inte schysst alls att plocka fram lsryckta inlgg fr att misskreditera en mrdad tjej, som inte kan frsvara sig. Hur pass allvarligt menade de dr inlggen r, r omjligt att sga, och srskilt nr man inte alls ser sammanhanget.

Nu var mitt meddelande riktat direkt till en annan person som tog upp studier och en frvntad politisk karrir i diskussionen.

Vad gller att dda inte kan frsvara sig s stmmer det sklart. Men betnk att nr hon levde och skrev hr och p andra stllen s kunde inte de hon skrev om bemta det hon skrev. De ansvariga frn sos kan ju inte g in och kommentera enskilda fall. S hela bilden av vad som hnde med hennes barn har vi frn henne och inga andra kllor. Att d nr ngon fr dra en linje och sga nu kan inte detta diskuteras lngre knns lite fel. F s skrivs det just nu en massa saker om Leif Silbersky, en rappare i Norrkping, en kvinna i Vxj och en jkla massa andra avlidna. Ibland rena karaktrsmord. P gott och ont r det vl s Flashback fungerar?

Och jag undrar fortfarande serist vilket parti hon hade brjat jobba fr. Att lsryckta skriverier stller till det fr politiker r ju inte direkt ovanligt eller hur?
Citera
2024-12-25, 17:47
Medlem
Lite trkigt att ingen i trden faktiskt verkar ha lst forskningen och r intreessrad av att diskutera den, utan allt gr (som vanligt) ut p att diskutera sexkps vara eller icke vara och hurvida en viss person borde vart frlder eller inte. S om nn lst forskningen eller ville diskutera polisens beteende mot sexarbetare, vore det mer spnnande...
Citera
2024-12-25, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madkin
Lite trkigt att ingen i trden faktiskt verkar ha lst forskningen och r intreessrad av att diskutera den, utan allt gr (som vanligt) ut p att diskutera sexkps vara eller icke vara och hurvida en viss person borde vart frlder eller inte. S om nn lst forskningen eller ville diskutera polisens beteende mot sexarbetare, vore det mer spnnande...
Detta var ditt enda inlgg i debatten. Tyckte du att det tillfrde ngot speciellt..?..
Citera
2024-12-25, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Detta var ditt enda inlgg i debatten. Tyckte du att det tillfrde ngot speciellt..?..

N, men vore kul att se vad folk tycker om mnet, utan att dividera massa annat.

Sjlv r jag sexarbetare och har medverkat vid denna forskningen. Vore spnnande att veta om nn faktiskt har lst den och skulle vilja diskutera mnet vidare.
Citera
2024-12-26, 09:03
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madkin
N, men vore kul att se vad folk tycker om mnet, utan att dividera massa annat.

Sjlv r jag sexarbetare och har medverkat vid denna forskningen. Vore spnnande att veta om nn faktiskt har lst den och skulle vilja diskutera mnet vidare.
Du kanske kan summera studien och ge en referens?
Citera
2024-12-26, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Du kanske kan summera studien och ge en referens?

Forskningen gick ut p att jmfra ca 10 olika lnder, om hur polisen r mot sexarbetare. Det var lnder med hel kriminlaisering (dvs bde slja och kpa r olagligt), med Nordiska Modellen som sverige har och lnder som r mer avkrminalisering. Det jag kunde lsa av frn studien r att man i sverige, som sexarbetare sllan utstts fr fysiskt vld av polisen. Dremot s r vi mer psykigt utsatta av polisen n nn av de andra typerna av sexkpslag. Detta bde genom fejkbokning, hot tex med att meddela hyrsvrd, socialen osv, doxxing med att ge ut namn och adress p sexarbetare, att g p partners till sexarbetare fr koppleri trots att de inte r inblandade. Det visade ven att f sexarbetare vgar g till polisen om ntt skulle hnda. Och att polisens syn och hantering av sexarbetare ger en kad stigmatisering av sexarbete.

Detta r som sagt min tolkning av forskningen.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in