• 4
  • 5
2024-12-23, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Alltså, hold your horses lite nu! Det känns inte schysst alls att plocka fram lösryckta inlägg för att misskreditera en mördad tjej, som inte kan försvara sig. Hur pass allvarligt menade de där inläggen är, är omöjligt att säga, och särskilt när man inte alls ser sammanhanget.

Nu var mitt meddelande riktat direkt till en annan person som tog upp studier och en förväntad politisk karriär i diskussionen.

Vad gäller att döda inte kan försvara sig så stämmer det såklart. Men betänk att när hon levde och skrev här och på andra ställen så kunde inte de hon skrev om bemöta det hon skrev. De ansvariga från sos kan ju inte gå in och kommentera enskilda fall. Så hela bilden av vad som hände med hennes barn har vi från henne och inga andra källor. Att då när någon för dra en linje och säga ”nu kan inte detta diskuteras längre” känns lite fel. F ö så skrivs det just nu en massa saker om Leif Silbersky, en rappare i Norrköping, en kvinna i Växjö och en jäkla massa andra avlidna. Ibland rena karaktärsmord. På gott och ont är det väl så Flashback fungerar?

Och jag undrar fortfarande seriöst vilket parti hon hade börjat jobba för. Att lösryckta skriverier ställer till det för politiker är ju inte direkt ovanligt eller hur?
Citera
2024-12-25, 17:47
Medlem
Lite tråkigt att ingen i tråden faktiskt verkar ha läst forskningen och är intreessrad av att diskutera den, utan allt går (som vanligt) ut på att diskutera sexköps vara eller icke vara och hurvida en viss person borde vart förälder eller inte. Så om nån läst forskningen eller ville diskutera polisens beteende mot sexarbetare, vore det mer spännande...
Citera
2024-12-25, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madkin
Lite tråkigt att ingen i tråden faktiskt verkar ha läst forskningen och är intreessrad av att diskutera den, utan allt går (som vanligt) ut på att diskutera sexköps vara eller icke vara och hurvida en viss person borde vart förälder eller inte. Så om nån läst forskningen eller ville diskutera polisens beteende mot sexarbetare, vore det mer spännande...
Detta var ditt enda inlägg i debatten. Tyckte du att det tillförde något speciellt..?..
Citera
2024-12-25, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Detta var ditt enda inlägg i debatten. Tyckte du att det tillförde något speciellt..?..

Nä, men vore kul att se vad folk tycker om ämnet, utan att dividera massa annat.

Själv är jag sexarbetare och har medverkat vid denna forskningen. Vore spännande att veta om nån faktiskt har läst den och skulle vilja diskutera ämnet vidare.
Citera
2024-12-26, 09:03
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madkin
Nä, men vore kul att se vad folk tycker om ämnet, utan att dividera massa annat.

Själv är jag sexarbetare och har medverkat vid denna forskningen. Vore spännande att veta om nån faktiskt har läst den och skulle vilja diskutera ämnet vidare.
Du kanske kan summera studien och ge en referens?
Citera
2024-12-26, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Du kanske kan summera studien och ge en referens?

Forskningen gick ut på att jämföra ca 10 olika länder, om hur polisen är mot sexarbetare. Det var länder med hel kriminlaisering (dvs både sälja och köpa är olagligt), med Nordiska Modellen som sverige har och länder som är mer avkrminalisering. Det jag kunde läsa av från studien är att man i sverige, som sexarbetare sällan utsätts för fysiskt våld av polisen. Däremot så är vi mer psykigt utsatta av polisen än nån av de andra typerna av sexköpslag. Detta både genom fejkbokning, hot tex med att meddela hyrsvärd, socialen osv, doxxing med att ge ut namn och adress på sexarbetare, att gå på partners till sexarbetare för koppleri trots att de inte är inblandade. Det visade även att få sexarbetare vågar gå till polisen om nått skulle hända. Och att polisens syn och hantering av sexarbetare ger en ökad stigmatisering av sexarbete.

Detta är som sagt min tolkning av forskningen.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in