2024-12-23, 13:03
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Lite intresserad av hur polisen gör för att få sexarbetare vräkta, är det bara genom att tipsa hyresvärden om att det bedrivs prostitution i en lägenhet? Isf känns det lite märkligt då den verksamheten knappast kan utgöra grund för att vräkas, iaf inte om man har ett förstahandskontrakt.

Även detta med att barn omhändertas känns lite märkligt. Så länge man inte missbrukar, inte tar hem sexköpare samt sedan i övrigt inte missköter sina barn låter det extremt märkligt att myndigheterna skulle agera så kraftigt att barnen tas i från sexarbetaren. Jag har ju några gånger i mitt liv som sexköpare hamnat hemma hos tjejer där man direkt reagerat och undrar hur de står till med barnen. Man kommer till någons lägenhet och märker direkt att här bor det barn. Om man då ska sätta på en sexarbetare så börjar ju såklart hjärnan att fundera på om de där barnen plötsligt kommer hem tidigare från skolan än vad som kanske mamman tänker sig. Minns framförallt en som jobbade till kl 14 och när jag kom di upplystes jag om att jag måste vara iväg just kl 14 för då slutade hennes dotter skolan. Och en kanske lite ovidkommande notering hos de 3-4 tjejer som jag besökt där det varit just så här. De har alla vari betydligt mer slitna än deras bilder visat. De har allihop haft de jävligt ostädat hemma. Och två av dem vet jag att de flyttade väldig ofta (de har berättat detta själva). Skulle jag jobba på det sociala och det trillade in en orosanmälan skulle ju ett hembesök hos dessa tjejer och vetskapen om att de tar emot sexköpare i de hem de också delar med sina barn, inte direkt vara ett plus om man så säger.

Att sedan jämföra sexarbete med som du skriver lagliga arbeten, funkar ju inte riktigt. Det är klart att många yrken har bedrövliga arbetsförhållanden. Inom byggbranschen vet man ju att folk utnyttjas, att olika arbetsmiljölagar struntas i osv. Men detta får man ju bekämpa genom att försöka sätta dit de som bryter mot lagarna. Att stänga ner verksamheten skulle ju medföra att vi in fick några nya bostäder, skolor, fabriker osv byggda. Sexarbetare däremot kan ju inte jobba utan att brott begås. förvisso begår de inte själva några brott men varje försäljning av en sexuell tjänst medför ju att en sådan som jag begår ett brott. Dvs, byggbranschen kan i teorin rensas helt från brottslighet vilket inte sexköpsbranschen kan, såvida inte lagen ändras så att det inte blir förbjudet att köpa sex. Och man kan ju ha vilka åsikter man vill om sexköpslagen (och andra lagar) men är något förbjudet i lag så är det ju det och då får man ju rätta sig efter det.

Sedan ska givetvis inte polisen behandla folk som inte begår brott som brottslingar.

PinkNails har dessvärre avregistrerat sig och kan inte svara, men jag kan göra ett försök att besvara lite av det som du skrev.

Angående omhändertagande av sexarbetares barn, så handlar det om ett specifikt fall (vilket framgår i en annan tråd): Flashback-användaren Petite Jasmine, som var med här och skrev för några år sedan, men som tragiskt nog mördades av sitt ex. Tydligen ansåg myndigheterna att denna galning (hennes ex) är en bättre vårdnadshavare, vilket ju låter extremt märkligt.
Citera
2024-12-23, 13:43
Avstängd
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
PinkNails har dessvärre avregistrerat sig och kan inte svara, men jag kan göra ett försök att besvara lite av det som du skrev.

Angående omhändertagande av sexarbetares barn, så handlar det om ett specifikt fall (vilket framgår i en annan tråd): Flashback-användaren Petite Jasmine, som var med här och skrev för några år sedan, men som tragiskt nog mördades av sitt ex. Tydligen ansåg myndigheterna att denna galning (hennes ex) är en bättre vårdnadshavare, vilket ju låter extremt märkligt.
Henne kände jag mycket väl, hon visade alltid stolt upp foton på sina pojkar.
Citera
2024-12-23, 14:26
Medlem
Citat:

Ja, det låter jävligt illa. Samtidigt är jag så mossig att jag lite får väldigt dåliga ”mammavibbar” av en kvinna som dels prostituerar sig, dels skaffar barn med någon som sedan mördar henne. Visst, sälja sex är inte olagligt och det är aldrig ett mordoffers fel att man blir mördad. Men är det bara jag som tycker att dessa två omständigheter kan vara en indikation på fler saker som inte är bra för ett barn? Och att en far (som dessutom senare visar sig kapabel att mörda) tilldöms vårdnaden framför en mor, är ju ovanligt och även det något som signalerar att prostitution inte var enda orsaken till att samhället klev in.

Tack för infon f ö.
Citera
2024-12-23, 14:42
Medlem
Citat:

Finns fler fall än hennes.
Citera
2024-12-23, 14:51
Medlem
Citat:
Ja, det låter jävligt illa. Samtidigt är jag så mossig att jag lite får väldigt dåliga ”mammavibbar” av en kvinna som dels prostituerar sig, dels skaffar barn med någon som sedan mördar henne. Visst, sälja sex är inte olagligt och det är aldrig ett mordoffers fel att man blir mördad. Men är det bara jag som tycker att dessa två omständigheter kan vara en indikation på fler saker som inte är bra för ett barn? Och att en far (som dessutom senare visar sig kapabel att mörda) tilldöms vårdnaden framför en mor, är ju ovanligt och även det något som signalerar att prostitution inte var enda orsaken till att samhället klev in.

Tack för infon f ö.

Ja bla så signalerar det att sociala myndigheter var så djävla rädda för den sk mannen att de gick med på vad som helst för att själva klara sig undan. Självklart så ger en kvinna som utbildar sig och nästan är klar att ta sin examen dåliga mammavibbar för att hon prostituerat sig ett fåtal gånger för att klara sig och barnen utan att skuldsätta sig upp över öronen under studietiden, att hon dessutom stod upp för sexarbetare och var på god väg att göra politisk karriär underlättar ju inte heller.
Citera
2024-12-23, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Ja bla så signalerar det att sociala myndigheter var så djävla rädda för den sk mannen att de gick med på vad som helst för att själva klara sig undan. Självklart så ger en kvinna som utbildar sig och nästan är klar att ta sin examen dåliga mammavibbar för att hon prostituerat sig ett fåtal gånger för att klara sig och barnen utan att skuldsätta sig upp över öronen under studietiden, att hon dessutom stod upp för sexarbetare och var på god väg att göra politisk karriär underlättar ju inte heller.

Och valet av dåre till pappa åt sina barn?
Citera
2024-12-23, 17:52
Medlem
Citat:

Och jag har nu läst lite om personen och fallet i fråga. Jag har som sagt fortfarande funderingar på hur det kom sig att hon skaffade barn med en person som vad jag förstår var dokumenterat farlig sedan länge. Jag är ledsen men jag har lite svårt för kvinnor som dras till farliga män. Men visst, det kanske finns en story där som även jag skulle köpa och att sos ger vårdnaden till psykfallet är ju galnare än galet. Men skitsamma, jag reagerar på en annan sak.

Många föräldrar kan änka sig att göra nästan vad som helst för att inte förlora sina barn. Ljuga, mörda, stjäla, ha tre jobb, sälja sin kropp, sälja en njure osv. Den här kvinnan skriver en hel del om att myndigheterna ställer kravet på henne (och andra sexarbetare) att inte bara sluta sälja sex utan också säga att de är offer. Och fattar jag saken rätt så är detta då otänkbart för henne, även fast det kanske skulle ha gett henne en möjlighet att återfå vårdnaden. För mig låter detta extremt märkligt. Jag hade lätt sagt nästan precis vad som helst för att inte förlora mina barn och hade jag sålt sex och detta hade varit ett problem så hade jag om inte direkt slutat sälja sex, iaf låtsas att jag gjort just detta. Jag hade definitivt inte under en vårdnadstvist drivit en blogg likt den hon drev och inte heller arbetat aktivt för sexarbetares rättigheter. Detta hade jag kunnat vänta med till den dagen mina barn blev myndiga.

Så utan att ha en aning om hur denna kvinna var så har inte mina taskiga mammavibbar direkt minskat. Får mer bilden av en person som tänker mer på sig själv än sina barn. Sorry.
Citera
2024-12-23, 17:57
Medlem
Citat:

Politisk karriär f ö. Nedan hittade jag skrivet av henne i en tråd.

"Svenskar är generellt sett bra och nästan hela deras ego och egen njutning sitter i kvinnans njutning. Dock extremt svartvit inställning till tjejer.
Finnar är ännu bättre. Jag har en förkärlek för det finska släktet. Perfekt kombo av tradition och öppensinne. Tror jag kommer gifta mig med en finne någon dag :P
Norrmän är framför allt snygga, men beter sig som kusinen från landet i sociala sammanhang och liknar svenskar sexuellt.
Asiater har inte varit min kopp té, de svettas, är korta i rocken och feminina i ansiktet och antingen magra eller rundlagda.
Afrikaner/svarta drivs av sin egen självbild som fantastiska älskare och de gör en inte besviken, såvida de inte är av leka macho-typen.
Medelhavsmän är både attraktiva, munläder som en bilhandlare och bra i sängen, men hopplösa när det kommer till trohet, något man kanske ska ha i bakhuvudet om man vill stadga sig med en.
Araber är tyvärr något jag fått lära mig att sky som pesten. De är gräsligt egoistiska och tror att en kvinna ska dyrka honom, hans kuk och hans sexuella bedrifter bara av det faktum att han penetrerar mig i lite olika ställningar.
De sydamerikaner jag träffat har råkat befinna sig på lagens skuggsida och har förvisso varit rätt så charmiga och goa i sängen men som män med psykopatiska drag så blir det tröttsamt, ibland på gränsen till skrämmande, efterhängsna.
Festande britter på backpackerklubb kanske inte är så representativa för sitt land i övrigt och det var förvisso bra men konservativa så det gäller att leka fin flicka - vilket för övrigt även gäller deras australiensiska kusiner. Det jag vet om britter är att de framför allt är storkonsumenter inom allt som har med sexindustrin att göra, landet är tamejfan besatt...
Amerikaner har jag tyvärr bara väldigt alkoholsuddiga minnen av."

- Extremt generaliserande i mina ögon.
- Har bara träffat sydamerikaner som befunnit sig på lagens skuggsida. Charmiga och goa, men med psykopatiska drag som hon tycker kan bli "tröttsamt".
- Och amerikaner har hon bara alkoholsuddiga minnen av,

Vilket politiskt parti tyckte att det här var en person som kunde vara bra att satsa på?
Citera
2024-12-23, 18:34
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Och jag har nu läst lite om personen och fallet i fråga. Jag har som sagt fortfarande funderingar på hur det kom sig att hon skaffade barn med en person som vad jag förstår var dokumenterat farlig sedan länge. Jag är ledsen men jag har lite svårt för kvinnor som dras till farliga män. Men visst, det kanske finns en story där som även jag skulle köpa och att sos ger vårdnaden till psykfallet är ju galnare än galet. Men skitsamma, jag reagerar på en annan sak.

Jag antar att du är hetero man som jag? Själv tänder jag inte direkt på mesiga eller kyrkliga kvinnor, och det spelar ingen roll att de säkert är jättebra mödrar. Då föredrar jag "bad girls" absolut! Det är erotiskt med tjejer som arbetar som sexarbetare. På samma vis har nog många hetero kvinnor en dragning till "bad boys".

Citat:
Många föräldrar kan änka sig att göra nästan vad som helst för att inte förlora sina barn. Ljuga, mörda, stjäla, ha tre jobb, sälja sin kropp, sälja en njure osv. Den här kvinnan skriver en hel del om att myndigheterna ställer kravet på henne (och andra sexarbetare) att inte bara sluta sälja sex utan också säga att de är offer. Och fattar jag saken rätt så är detta då otänkbart för henne, även fast det kanske skulle ha gett henne en möjlighet att återfå vårdnaden. För mig låter detta extremt märkligt. Jag hade lätt sagt nästan precis vad som helst för att inte förlora mina barn och hade jag sålt sex och detta hade varit ett problem så hade jag om inte direkt slutat sälja sex, iaf låtsas att jag gjort just detta. Jag hade definitivt inte under en vårdnadstvist drivit en blogg likt den hon drev och inte heller arbetat aktivt för sexarbetares rättigheter. Detta hade jag kunnat vänta med till den dagen mina barn blev myndiga.

Så utan att ha en aning om hur denna kvinna var så har inte mina taskiga mammavibbar direkt minskat. Får mer bilden av en person som tänker mer på sig själv än sina barn. Sorry.

Det var ju snarare stort av henne att inte gå med på att påstå att hon skulle vara ett offer. Jag får snarare häxprocessvibbar, där dom försökte pressa kvinnor till felaktiga "bekännelser".
Citera
2024-12-23, 18:39
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Politisk karriär f ö. Nedan hittade jag skrivet av henne i en tråd.

"Svenskar är generellt sett bra och nästan hela deras ego och egen njutning sitter i kvinnans njutning. Dock extremt svartvit inställning till tjejer.
Finnar är ännu bättre. Jag har en förkärlek för det finska släktet. Perfekt kombo av tradition och öppensinne. Tror jag kommer gifta mig med en finne någon dag :P
Norrmän är framför allt snygga, men beter sig som kusinen från landet i sociala sammanhang och liknar svenskar sexuellt.
Asiater har inte varit min kopp té, de svettas, är korta i rocken och feminina i ansiktet och antingen magra eller rundlagda.
Afrikaner/svarta drivs av sin egen självbild som fantastiska älskare och de gör en inte besviken, såvida de inte är av leka macho-typen.
Medelhavsmän är både attraktiva, munläder som en bilhandlare och bra i sängen, men hopplösa när det kommer till trohet, något man kanske ska ha i bakhuvudet om man vill stadga sig med en.
Araber är tyvärr något jag fått lära mig att sky som pesten. De är gräsligt egoistiska och tror att en kvinna ska dyrka honom, hans kuk och hans sexuella bedrifter bara av det faktum att han penetrerar mig i lite olika ställningar.
De sydamerikaner jag träffat har råkat befinna sig på lagens skuggsida och har förvisso varit rätt så charmiga och goa i sängen men som män med psykopatiska drag så blir det tröttsamt, ibland på gränsen till skrämmande, efterhängsna.
Festande britter på backpackerklubb kanske inte är så representativa för sitt land i övrigt och det var förvisso bra men konservativa så det gäller att leka fin flicka - vilket för övrigt även gäller deras australiensiska kusiner. Det jag vet om britter är att de framför allt är storkonsumenter inom allt som har med sexindustrin att göra, landet är tamejfan besatt...
Amerikaner har jag tyvärr bara väldigt alkoholsuddiga minnen av."

- Extremt generaliserande i mina ögon.
- Har bara träffat sydamerikaner som befunnit sig på lagens skuggsida. Charmiga och goa, men med psykopatiska drag som hon tycker kan bli "tröttsamt".
- Och amerikaner har hon bara alkoholsuddiga minnen av,

Vilket politiskt parti tyckte att det här var en person som kunde vara bra att satsa på?

Alltså, hold your horses lite nu! Det känns inte schysst alls att plocka fram lösryckta inlägg för att misskreditera en mördad tjej, som inte kan försvara sig. Hur pass allvarligt menade de där inläggen är, är omöjligt att säga, och särskilt när man inte alls ser sammanhanget.
Citera
2024-12-23, 19:12
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkNails
Jag kommer nu lämna detta forum. Jag har märkt att kämpa mot en förändring i vår sexköpslag på politiskt plan i Sverige är nästintill omöjligt, och även att ändra människors syn på sexarbete. Det är så djupt rotat i människor och stigman, att sex är något fult och att det sexarbetaren/sexköparen gör är så fel och smutsigt pga att det finns människor som far illa i sexbranschen.

Samtidigt glöms det bort, att det lider massor människor även i andra yrken i vårt land, utan att få hjälp, även mer än i sexbranschen. Dem otroligt bra sidorna som kommer från sex glöms också bort. Polisens jobb hyllas och ingen ifrågasätter deras arbetssätt i media. Och sexarbetarna/sexköparna får inte yttra sig. Nu ska jag fokusera på andra saker istället. Jag hoppas ni alla får en fantastisk jul och Gott nytt år alla 💕
Tja, om du förväntat dig ett snabbt politiskt genombrott för dina tankar genom att under kort tid vara aktiv på ett internetforum, så är det ju inte så konstigt att du blir besviken. Om ditt mål nu är en avkriminalisering av prostitution, och ett slags accepterande av den i samhället har du lång väg att gå och det skulle krävas år av opinionsarbete. Hursomhelst så beklagar jag att du drar dig tillbaka, ehuru jag inte delar din målsättning. I ditt fall har du ju inte, som jag, trakasserats av moderatorerna heller.
Citera
2024-12-23, 19:53
Medlem
Citat:
Jag antar att du är hetero man som jag? Själv tänder jag inte direkt på mesiga eller kyrkliga kvinnor, och det spelar ingen roll att de säkert är jättebra mödrar. Då föredrar jag "bad girls" absolut! Det är erotiskt med tjejer som arbetar som sexarbetare. På samma vis har nog många hetero kvinnor en dragning till "bad boys".

Det var ju snarare stort av henne att inte gå med på att påstå att hon skulle vara ett offer. Jag får snarare häxprocessvibbar, där dom försökte pressa kvinnor till felaktiga "bekännelser".

Visst, jag tänder på kvinnor som tar för sig, inte frikyrkliga tröttmössor. Men jag tycker också att lejonmorsor är sexiga medan gökmorsor är extremt osexigt. Tror det ligger i generna att inte vilja befrukta kvinnor som inte kan ta hand om ens avkomma. Och visst, en alfa är sexigare än en beta eller incel. Men kvinnomördare är fan inte alfa.

Visst har du sedan rätt i att det är sunt att inte ge efter för utpressning (som hon välde kände det som). Men om priset är att förlora sina barn så tycker jag inte det är stort. Jag skulle hoppas att om jag kunde rädda/hjälpa mina barn genom att erkänna att jag är en häxa och därmed bli bränd på bål, så skulle jag ha modet att göra det. DET skulle vara stort. Att stå upp för en princip och sin rätt att sälja sin kropp till priset av att förlora sina barn, det är egoistiskt och dumt i min värld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in