2024-12-23, 13:03
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Lite intresserad av hur polisen gr fr att f sexarbetare vrkta, r det bara genom att tipsa hyresvrden om att det bedrivs prostitution i en lgenhet? Isf knns det lite mrkligt d den verksamheten knappast kan utgra grund fr att vrkas, iaf inte om man har ett frstahandskontrakt.

ven detta med att barn omhndertas knns lite mrkligt. S lnge man inte missbrukar, inte tar hem sexkpare samt sedan i vrigt inte misskter sina barn lter det extremt mrkligt att myndigheterna skulle agera s kraftigt att barnen tas i frn sexarbetaren. Jag har ju ngra gnger i mitt liv som sexkpare hamnat hemma hos tjejer dr man direkt reagerat och undrar hur de str till med barnen. Man kommer till ngons lgenhet och mrker direkt att hr bor det barn. Om man d ska stta p en sexarbetare s brjar ju sklart hjrnan att fundera p om de dr barnen pltsligt kommer hem tidigare frn skolan n vad som kanske mamman tnker sig. Minns framfrallt en som jobbade till kl 14 och nr jag kom di upplystes jag om att jag mste vara ivg just kl 14 fr d slutade hennes dotter skolan. Och en kanske lite ovidkommande notering hos de 3-4 tjejer som jag beskt dr det varit just s hr. De har alla vari betydligt mer slitna n deras bilder visat. De har allihop haft de jvligt ostdat hemma. Och tv av dem vet jag att de flyttade vldig ofta (de har berttat detta sjlva). Skulle jag jobba p det sociala och det trillade in en orosanmlan skulle ju ett hembesk hos dessa tjejer och vetskapen om att de tar emot sexkpare i de hem de ocks delar med sina barn, inte direkt vara ett plus om man s sger.

Att sedan jmfra sexarbete med som du skriver lagliga arbeten, funkar ju inte riktigt. Det r klart att mnga yrken har bedrvliga arbetsfrhllanden. Inom byggbranschen vet man ju att folk utnyttjas, att olika arbetsmiljlagar struntas i osv. Men detta fr man ju bekmpa genom att frska stta dit de som bryter mot lagarna. Att stnga ner verksamheten skulle ju medfra att vi in fick ngra nya bostder, skolor, fabriker osv byggda. Sexarbetare dremot kan ju inte jobba utan att brott begs. frvisso begr de inte sjlva ngra brott men varje frsljning av en sexuell tjnst medfr ju att en sdan som jag begr ett brott. Dvs, byggbranschen kan i teorin rensas helt frn brottslighet vilket inte sexkpsbranschen kan, svida inte lagen ndras s att det inte blir frbjudet att kpa sex. Och man kan ju ha vilka sikter man vill om sexkpslagen (och andra lagar) men r ngot frbjudet i lag s r det ju det och d fr man ju rtta sig efter det.

Sedan ska givetvis inte polisen behandla folk som inte begr brott som brottslingar.

PinkNails har dessvrre avregistrerat sig och kan inte svara, men jag kan gra ett frsk att besvara lite av det som du skrev.

Angende omhndertagande av sexarbetares barn, s handlar det om ett specifikt fall (vilket framgr i en annan trd): Flashback-anvndaren Petite Jasmine, som var med hr och skrev fr ngra r sedan, men som tragiskt nog mrdades av sitt ex. Tydligen ansg myndigheterna att denna galning (hennes ex) r en bttre vrdnadshavare, vilket ju lter extremt mrkligt.
Citera
2024-12-23, 13:43
Avstngd
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
PinkNails har dessvrre avregistrerat sig och kan inte svara, men jag kan gra ett frsk att besvara lite av det som du skrev.

Angende omhndertagande av sexarbetares barn, s handlar det om ett specifikt fall (vilket framgr i en annan trd): Flashback-anvndaren Petite Jasmine, som var med hr och skrev fr ngra r sedan, men som tragiskt nog mrdades av sitt ex. Tydligen ansg myndigheterna att denna galning (hennes ex) r en bttre vrdnadshavare, vilket ju lter extremt mrkligt.
Henne knde jag mycket vl, hon visade alltid stolt upp foton p sina pojkar.
Citera
2024-12-23, 14:26
Medlem
Citat:

Ja, det lter jvligt illa. Samtidigt r jag s mossig att jag lite fr vldigt dliga mammavibbar av en kvinna som dels prostituerar sig, dels skaffar barn med ngon som sedan mrdar henne. Visst, slja sex r inte olagligt och det r aldrig ett mordoffers fel att man blir mrdad. Men r det bara jag som tycker att dessa tv omstndigheter kan vara en indikation p fler saker som inte r bra fr ett barn? Och att en far (som dessutom senare visar sig kapabel att mrda) tilldms vrdnaden framfr en mor, r ju ovanligt och ven det ngot som signalerar att prostitution inte var enda orsaken till att samhllet klev in.

Tack fr infon f .
Citera
2024-12-23, 14:42
Medlem
Citat:

Finns fler fall n hennes.
Citera
2024-12-23, 14:51
Medlem
Citat:
Ja, det lter jvligt illa. Samtidigt r jag s mossig att jag lite fr vldigt dliga mammavibbar av en kvinna som dels prostituerar sig, dels skaffar barn med ngon som sedan mrdar henne. Visst, slja sex r inte olagligt och det r aldrig ett mordoffers fel att man blir mrdad. Men r det bara jag som tycker att dessa tv omstndigheter kan vara en indikation p fler saker som inte r bra fr ett barn? Och att en far (som dessutom senare visar sig kapabel att mrda) tilldms vrdnaden framfr en mor, r ju ovanligt och ven det ngot som signalerar att prostitution inte var enda orsaken till att samhllet klev in.

Tack fr infon f .

Ja bla s signalerar det att sociala myndigheter var s djvla rdda fr den sk mannen att de gick med p vad som helst fr att sjlva klara sig undan. Sjlvklart s ger en kvinna som utbildar sig och nstan r klar att ta sin examen dliga mammavibbar fr att hon prostituerat sig ett ftal gnger fr att klara sig och barnen utan att skuldstta sig upp ver ronen under studietiden, att hon dessutom stod upp fr sexarbetare och var p god vg att gra politisk karrir underlttar ju inte heller.
Citera
2024-12-23, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Ja bla s signalerar det att sociala myndigheter var s djvla rdda fr den sk mannen att de gick med p vad som helst fr att sjlva klara sig undan. Sjlvklart s ger en kvinna som utbildar sig och nstan r klar att ta sin examen dliga mammavibbar fr att hon prostituerat sig ett ftal gnger fr att klara sig och barnen utan att skuldstta sig upp ver ronen under studietiden, att hon dessutom stod upp fr sexarbetare och var p god vg att gra politisk karrir underlttar ju inte heller.

Och valet av dre till pappa t sina barn?
Citera
2024-12-23, 17:52
Medlem
Citat:

Och jag har nu lst lite om personen och fallet i frga. Jag har som sagt fortfarande funderingar p hur det kom sig att hon skaffade barn med en person som vad jag frstr var dokumenterat farlig sedan lnge. Jag r ledsen men jag har lite svrt fr kvinnor som dras till farliga mn. Men visst, det kanske finns en story dr som ven jag skulle kpa och att sos ger vrdnaden till psykfallet r ju galnare n galet. Men skitsamma, jag reagerar p en annan sak.

Mnga frldrar kan nka sig att gra nstan vad som helst fr att inte frlora sina barn. Ljuga, mrda, stjla, ha tre jobb, slja sin kropp, slja en njure osv. Den hr kvinnan skriver en hel del om att myndigheterna stller kravet p henne (och andra sexarbetare) att inte bara sluta slja sex utan ocks sga att de r offer. Och fattar jag saken rtt s r detta d otnkbart fr henne, ven fast det kanske skulle ha gett henne en mjlighet att terf vrdnaden. Fr mig lter detta extremt mrkligt. Jag hade ltt sagt nstan precis vad som helst fr att inte frlora mina barn och hade jag slt sex och detta hade varit ett problem s hade jag om inte direkt slutat slja sex, iaf ltsas att jag gjort just detta. Jag hade definitivt inte under en vrdnadstvist drivit en blogg likt den hon drev och inte heller arbetat aktivt fr sexarbetares rttigheter. Detta hade jag kunnat vnta med till den dagen mina barn blev myndiga.

S utan att ha en aning om hur denna kvinna var s har inte mina taskiga mammavibbar direkt minskat. Fr mer bilden av en person som tnker mer p sig sjlv n sina barn. Sorry.
Citera
2024-12-23, 17:57
Medlem
Citat:

Politisk karrir f . Nedan hittade jag skrivet av henne i en trd.

"Svenskar r generellt sett bra och nstan hela deras ego och egen njutning sitter i kvinnans njutning. Dock extremt svartvit instllning till tjejer.
Finnar r nnu bttre. Jag har en frkrlek fr det finska slktet. Perfekt kombo av tradition och ppensinne. Tror jag kommer gifta mig med en finne ngon dag :P
Norrmn r framfr allt snygga, men beter sig som kusinen frn landet i sociala sammanhang och liknar svenskar sexuellt.
Asiater har inte varit min kopp t, de svettas, r korta i rocken och feminina i ansiktet och antingen magra eller rundlagda.
Afrikaner/svarta drivs av sin egen sjlvbild som fantastiska lskare och de gr en inte besviken, svida de inte r av leka macho-typen.
Medelhavsmn r bde attraktiva, munlder som en bilhandlare och bra i sngen, men hopplsa nr det kommer till trohet, ngot man kanske ska ha i bakhuvudet om man vill stadga sig med en.
Araber r tyvrr ngot jag ftt lra mig att sky som pesten. De r grsligt egoistiska och tror att en kvinna ska dyrka honom, hans kuk och hans sexuella bedrifter bara av det faktum att han penetrerar mig i lite olika stllningar.
De sydamerikaner jag trffat har rkat befinna sig p lagens skuggsida och har frvisso varit rtt s charmiga och goa i sngen men som mn med psykopatiska drag s blir det trttsamt, ibland p grnsen till skrmmande, efterhngsna.
Festande britter p backpackerklubb kanske inte r s representativa fr sitt land i vrigt och det var frvisso bra men konservativa s det gller att leka fin flicka - vilket fr vrigt ven gller deras australiensiska kusiner. Det jag vet om britter r att de framfr allt r storkonsumenter inom allt som har med sexindustrin att gra, landet r tamejfan besatt...
Amerikaner har jag tyvrr bara vldigt alkoholsuddiga minnen av."

- Extremt generaliserande i mina gon.
- Har bara trffat sydamerikaner som befunnit sig p lagens skuggsida. Charmiga och goa, men med psykopatiska drag som hon tycker kan bli "trttsamt".
- Och amerikaner har hon bara alkoholsuddiga minnen av,

Vilket politiskt parti tyckte att det hr var en person som kunde vara bra att satsa p?
Citera
2024-12-23, 18:34
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Och jag har nu lst lite om personen och fallet i frga. Jag har som sagt fortfarande funderingar p hur det kom sig att hon skaffade barn med en person som vad jag frstr var dokumenterat farlig sedan lnge. Jag r ledsen men jag har lite svrt fr kvinnor som dras till farliga mn. Men visst, det kanske finns en story dr som ven jag skulle kpa och att sos ger vrdnaden till psykfallet r ju galnare n galet. Men skitsamma, jag reagerar p en annan sak.

Jag antar att du r hetero man som jag? Sjlv tnder jag inte direkt p mesiga eller kyrkliga kvinnor, och det spelar ingen roll att de skert r jttebra mdrar. D fredrar jag "bad girls" absolut! Det r erotiskt med tjejer som arbetar som sexarbetare. P samma vis har nog mnga hetero kvinnor en dragning till "bad boys".

Citat:
Mnga frldrar kan nka sig att gra nstan vad som helst fr att inte frlora sina barn. Ljuga, mrda, stjla, ha tre jobb, slja sin kropp, slja en njure osv. Den hr kvinnan skriver en hel del om att myndigheterna stller kravet p henne (och andra sexarbetare) att inte bara sluta slja sex utan ocks sga att de r offer. Och fattar jag saken rtt s r detta d otnkbart fr henne, ven fast det kanske skulle ha gett henne en mjlighet att terf vrdnaden. Fr mig lter detta extremt mrkligt. Jag hade ltt sagt nstan precis vad som helst fr att inte frlora mina barn och hade jag slt sex och detta hade varit ett problem s hade jag om inte direkt slutat slja sex, iaf ltsas att jag gjort just detta. Jag hade definitivt inte under en vrdnadstvist drivit en blogg likt den hon drev och inte heller arbetat aktivt fr sexarbetares rttigheter. Detta hade jag kunnat vnta med till den dagen mina barn blev myndiga.

S utan att ha en aning om hur denna kvinna var s har inte mina taskiga mammavibbar direkt minskat. Fr mer bilden av en person som tnker mer p sig sjlv n sina barn. Sorry.

Det var ju snarare stort av henne att inte g med p att pst att hon skulle vara ett offer. Jag fr snarare hxprocessvibbar, dr dom frskte pressa kvinnor till felaktiga "beknnelser".
Citera
2024-12-23, 18:39
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Politisk karrir f . Nedan hittade jag skrivet av henne i en trd.

"Svenskar r generellt sett bra och nstan hela deras ego och egen njutning sitter i kvinnans njutning. Dock extremt svartvit instllning till tjejer.
Finnar r nnu bttre. Jag har en frkrlek fr det finska slktet. Perfekt kombo av tradition och ppensinne. Tror jag kommer gifta mig med en finne ngon dag :P
Norrmn r framfr allt snygga, men beter sig som kusinen frn landet i sociala sammanhang och liknar svenskar sexuellt.
Asiater har inte varit min kopp t, de svettas, r korta i rocken och feminina i ansiktet och antingen magra eller rundlagda.
Afrikaner/svarta drivs av sin egen sjlvbild som fantastiska lskare och de gr en inte besviken, svida de inte r av leka macho-typen.
Medelhavsmn r bde attraktiva, munlder som en bilhandlare och bra i sngen, men hopplsa nr det kommer till trohet, ngot man kanske ska ha i bakhuvudet om man vill stadga sig med en.
Araber r tyvrr ngot jag ftt lra mig att sky som pesten. De r grsligt egoistiska och tror att en kvinna ska dyrka honom, hans kuk och hans sexuella bedrifter bara av det faktum att han penetrerar mig i lite olika stllningar.
De sydamerikaner jag trffat har rkat befinna sig p lagens skuggsida och har frvisso varit rtt s charmiga och goa i sngen men som mn med psykopatiska drag s blir det trttsamt, ibland p grnsen till skrmmande, efterhngsna.
Festande britter p backpackerklubb kanske inte r s representativa fr sitt land i vrigt och det var frvisso bra men konservativa s det gller att leka fin flicka - vilket fr vrigt ven gller deras australiensiska kusiner. Det jag vet om britter r att de framfr allt r storkonsumenter inom allt som har med sexindustrin att gra, landet r tamejfan besatt...
Amerikaner har jag tyvrr bara vldigt alkoholsuddiga minnen av."

- Extremt generaliserande i mina gon.
- Har bara trffat sydamerikaner som befunnit sig p lagens skuggsida. Charmiga och goa, men med psykopatiska drag som hon tycker kan bli "trttsamt".
- Och amerikaner har hon bara alkoholsuddiga minnen av,

Vilket politiskt parti tyckte att det hr var en person som kunde vara bra att satsa p?

Allts, hold your horses lite nu! Det knns inte schysst alls att plocka fram lsryckta inlgg fr att misskreditera en mrdad tjej, som inte kan frsvara sig. Hur pass allvarligt menade de dr inlggen r, r omjligt att sga, och srskilt nr man inte alls ser sammanhanget.
Citera
2024-12-23, 19:12
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkNails
Jag kommer nu lmna detta forum. Jag har mrkt att kmpa mot en frndring i vr sexkpslag p politiskt plan i Sverige r nstintill omjligt, och ven att ndra mnniskors syn p sexarbete. Det r s djupt rotat i mnniskor och stigman, att sex r ngot fult och att det sexarbetaren/sexkparen gr r s fel och smutsigt pga att det finns mnniskor som far illa i sexbranschen.

Samtidigt glms det bort, att det lider massor mnniskor ven i andra yrken i vrt land, utan att f hjlp, ven mer n i sexbranschen. Dem otroligt bra sidorna som kommer frn sex glms ocks bort. Polisens jobb hyllas och ingen ifrgastter deras arbetsstt i media. Och sexarbetarna/sexkparna fr inte yttra sig. Nu ska jag fokusera p andra saker istllet. Jag hoppas ni alla fr en fantastisk jul och Gott nytt r alla 💕
Tja, om du frvntat dig ett snabbt politiskt genombrott fr dina tankar genom att under kort tid vara aktiv p ett internetforum, s r det ju inte s konstigt att du blir besviken. Om ditt ml nu r en avkriminalisering av prostitution, och ett slags accepterande av den i samhllet har du lng vg att g och det skulle krvas r av opinionsarbete. Hursomhelst s beklagar jag att du drar dig tillbaka, ehuru jag inte delar din mlsttning. I ditt fall har du ju inte, som jag, trakasserats av moderatorerna heller.
Citera
2024-12-23, 19:53
Medlem
Citat:
Jag antar att du r hetero man som jag? Sjlv tnder jag inte direkt p mesiga eller kyrkliga kvinnor, och det spelar ingen roll att de skert r jttebra mdrar. D fredrar jag "bad girls" absolut! Det r erotiskt med tjejer som arbetar som sexarbetare. P samma vis har nog mnga hetero kvinnor en dragning till "bad boys".

Det var ju snarare stort av henne att inte g med p att pst att hon skulle vara ett offer. Jag fr snarare hxprocessvibbar, dr dom frskte pressa kvinnor till felaktiga "beknnelser".

Visst, jag tnder p kvinnor som tar fr sig, inte frikyrkliga trttmssor. Men jag tycker ocks att lejonmorsor r sexiga medan gkmorsor r extremt osexigt. Tror det ligger i generna att inte vilja befrukta kvinnor som inte kan ta hand om ens avkomma. Och visst, en alfa r sexigare n en beta eller incel. Men kvinnomrdare r fan inte alfa.

Visst har du sedan rtt i att det r sunt att inte ge efter fr utpressning (som hon vlde knde det som). Men om priset r att frlora sina barn s tycker jag inte det r stort. Jag skulle hoppas att om jag kunde rdda/hjlpa mina barn genom att erknna att jag r en hxa och drmed bli brnd p bl, s skulle jag ha modet att gra det. DET skulle vara stort. Att st upp fr en princip och sin rtt att slja sin kropp till priset av att frlora sina barn, det r egoistiskt och dumt i min vrld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in