Jag vet inte riktigt vad jag förväntar mig av att skriva detta, mår allmänt förjävligt, vet inte var jag ska vända mig och känner bara att jag måste få skriva av mig… Ser att det finns en del erfarna människor här, jag hoppas verkligen ni kan ge mig några bra råd…
Okej, jag är 16 år (go ahead ban me) och Jag och min tjej har precis gjort slut. Ber om ursäkt för eventuella grammatikfel, då jag har ganska svårt att tänka klart just nu.
Jag började alltså ettan nu i höstas, med allt vad det innebär. Jag kan inte klaga på min klass, men jag måste säga att jag inte hittat några nya vänner som jag blivit riktigt ”tajt” med. I mitten av första terminen var jag ganska nere, eftersom det knappt hade hänt någonting under hela första halvan av terminen. Inga roliga fester, inga jätteroliga nya vänner, nästan bara plugg.
Sen kom hon.
Vi blev ihop på en fest i mitten av november, vi hade setts och pratat litegrann innan, men det var först där det ”hettade till”. Vi träffades så ofta vi kunde, men det blev på sin höjd 1-2 ggr i veckan (båda hade mycket i skolan o.s.v). Tiden vi hade tillsammans var helt underbar, de där första veckorna. Även fast vi inte sågs jätteofta var det ett underbart mentalt stöd att ha någon att tänka på, att längta efter. Jag var lycklig. Förväntningarna var höga inför jullovet, det skulle liksom bli ”vårt” jullov.
Om man räknar med nyårsfesten och ”sista snacket” träffades vi fyra gånger under hela lovet.
Detta beror på några olika orsaker:
1. Hon bor en bit bort, tar 25-30 min att åka dit (jag bor ganska centralt, hon bor långt ut i skogen) och inga bussar går mellan oss. Alltså tar det 50 min för en förälder att skjutsa en dit och ta sig hem igen, plus samma sträcka igen för att bli hämta.
2. Hennes föräldrar ska separera och bråkar väldigt mycket, och är inte alltid på så gott humör att skjutsa henne, samtidigt som det är svårt att vistas hemma hos henne med allt liv (jag bryr mig egentligen inte, men det kanske inte är så kul för tjejen att försöka ha en kille hos sig medan päronen skriker & bråkar).
3. Hon har ganska många nära kompisar som ofta gör saker tillsammans, och hon vill gärna även vara med dem. Självklart ska hon inte behöva välja mellan sina vänner och mig, men samtidigt känns det ju sådär varje gång hon struntar i mig för att gå på bio med kompisgänget då vi inte setts på jättelänge.
I söndags kom hon hem till mig och ville prata. Vi hade inte setts sen nyår och jag kände på mig vartåt det lutade… Hon bad om ursäkt för att hon inte hade kunnat träffa mig mer, hon sade att hon verkligen tycker om mig, men att hon kände sig väldigt stressad av alla omständigheter. Att hon inte kunde lova att vi skulle kunna ses oftare än vad vi hade gjort. När hon är hemma bråkar hennes föräldrar jämt, när hon är med sina kompisar känner hon att hon gör mig besviken, när hon är med mig känner hon att hon gör sina kompisar besvikna och ibland måste hon bara få vara ensam och kunna skärma av all stress (även här får hon ångest av att göra mig/vännerna besvikna). Ändå har vi varit lediga nu, när skolan börjar och allt som följer med den sätter igång skulle det helt enkelt inte funka… Tyckte vi båda två. Jag hade så mycket kärlek att ge, men hon kunde helt enkelt inte ta emot den och hon blev ledsen över att göra mig besviken varje gång jag ringde/skickade sms och ville träffas. I slutändan bidrog vår relation till mer ångest än kärlek, trots att jag älskar henne över allt annat.
Hon sade att hon vill få ordning på sitt eget liv innan hon känner att hon kan få en fungerande relation med någon över huvud taget.
Okej, det är slut, tungt liksom men jag menar livet går vidare. Problemet är att hon vill vara kompisar, hon sade att hon inte skulle klara av om vi sade upp kontakten totalt. Det jag sade då var att jag ska försöka, men att det kommer ta tid innan jag kan se henne som en ”kompis”. Ska jag försöka komma över henne som älskare och bli en kompis? Ska jag bara ignorera henne? Jag är ju liksom inte arg på henne för att det tog slut, det var lika mycket för min skull som för hennes som vi gjorde slut.
Den andra grejen är att hennes föräldrar som sagt ska separera nu till våren/sommaren, och hon kommer flytta med sin mamma in till staden, vilken betyder att vi skulle ha ca 10 minuters färd mellan oss, massor med bussar som går och problemen hemma skulle upphöra. Skulle detta förändra våra möjligheter till ett förhållande? Är det ens någon idé att hoppas, eller kommer det bara lida till mer helvete? En stor del av mig vill hoppas på ett nytt försök när hon ”fått ordning på sitt liv” men en annan del av mig känner att det bara kommer sluta i tårar och skriker åt mig att släppa taget.
Vad ska jag göra? Ska jag säga till henne vad jag känner och nämna ett eventuellt nytt försök senare? Det känns ju jävligt dumt, eftersom det bara skulle lägga stress och press på henne att ”fixa sitt liv”. Allt detta kanske bara var ett snällt sätt för henne att säga att hon inte älskar mig, ska jag vara ärlig så vet jag inte. Jag vill inte göra henne ledsen genom att ignorera henne, men samtidigt förstår jag inte hur jag ska kunna prata med henne som jag pratar med andra.
Även fast det var ett ganska kort förhållande har hon verkligen kommit att betyda otroligt mycket för mig. Jag mår så jävla dåligt just nu, vårterminen känns bara som ett stort jävla mörker av ensamhet och plugg…
Erfarna Flashbackare, vad i helvete ska jag göra?
MVH Brightside