Citat:
Ursprungligen postat av
DrOutlaw
Vad i helvete är "köfusk" och hur bekämpar man det genom att blockera en fil?
Jag har agerat Christer vid två tillfällen som var otroligt tillfredsställande och med en väldigt lyckad utgång. Båda gångerna med hjälp av två andra Christer som jag bildade team med för att stänga ute privatbilister som skulle tränga sig in från bussfilen men inte såg någon annan möjlighet än att till slut kapitulera och köra rakt fram. Den ena gången var in till stan från Värmdö en söndag, den andra minns jag inte men båda vara sådana där typiska nyliberaler som håller på med sånt. Säkert 10 år sedan men jag njuter fortfarande när jag tänker tillbaka på hur tillfredsställande det var. Ångrar lite att jag inte gick ut och tackade dom andra Christer för gott samarbete. Många gånger när sådant där händer sitter dom i bilen framför eller bakom och sover, vilket är väldigt frustrerande när man själv är aktiv med broms/gas men dom ändå kan smita in.
Citat:
Ursprungligen postat av
Carl Serung
Ja, det här med blixtlåskörning har aldrig (och kommer aldrig) att fungera i Sverige.
Det beror nog lite på var i landet man bor och om det bara är ett fåtal situationer per år som kräver det. I våra större städer upplever jag att det flyter på nästan på ett imponerande sätt, här i stockholm tillhör det sällsyntheten att någon klämmer sig i mellan och att det är två från ena hållet och en från andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Baisianus
Lyckligtvis är Christers generation snart borta. Jantesvensken är ett utdöende släkte och för varje år som går blir de färre. Människor under femtio brukar inte hålla på så, det är fyrtio- och femtiotalisternas Ordnung muss sein-betingning som får dem att hytta med näven och blockera trafiken och gapa från balkongerna och ha sig. En påfrestande generation.
Jag vete fan om det är så mycket att vara lycklig över. Att den uppväxande generationen gubbar stänger balkongdörren och går in alternativt börjar titta ner i mobilen när några 12 åringar kissrånar en nioåring och mammorna i stället får kliva fram och skrika. Något säger mig att Christer inte backat då heller och då hade nog alla varit överens om att det hedrat honom.