2024-11-15, 11:42
Medlem
Hivmannnens avatar
https://sverigesradio.se/artikel/chr...-pa-motorvagen

Publicerat onsdag 13 november kl 19.56

Efter en olycka på måndagen bildades köer och folk försökte knö sig på riksväg 40.

Då fick Christer Schellin, 74, nog och försökte på egen hand skapa ordning.

Och det var inte första gången han tog till strategin.

Man måste lyssna på inlägget på SR hemsida.

Det hela går ut på att Christer är en sån där efterbliven jävel som blockerar ena körfältet och känner sig duktig.

Rätt eller fel?

Jag tycker det är helt åt helvete när såna här idioter leker polis.
Citera
2024-11-15, 11:49
Givetvis fel.
Citera
2024-11-15, 11:53
Christer är en idiot och en vacker dag är det räddningstjänst han blockerar från att komma fram.
Citera
2024-11-15, 11:53
Medlem
vemsfels avatar
Det som ger honom rätt, även fast han själv inte begriper det, är att den absoluta majoriteten av bilförare är för dumma att anpassa hastighet och blixtlåssammanfoga och därför kan det ofta vara till nackdel att använda båda körfälten. Det blir stötigt, hattigt och fel. Lägg på en tittkö på det och vi har recept på långsam kö.
Citera
2024-11-15, 11:54
Jante personifierad.

För att korta köerna bör bägge filer användas så långt det är möjligt. Att gå ihop i en fil flera hundra meter innan det är nödvändigt skapar enbart längre köer. Det tar lika lång tid för filerna att gå ihop men kön sträcker sig längre bakåt och start/stopp-effekten ökar eftersom folk verkar helt bakom flötet och inte kan börja köra förrän bilen framför har rullat ett par sekunder minst. Det finns alltid någon taco-ätande, lets-dance-tittande, thailands-semestrande, husvagns-ägande ursäkt till människa som inte fattar detta och ska leka polis.
Citera
2024-11-15, 12:09
Medlem
Det han alltså verkar ha gjort är att blockera det vänstra snabba körfältet, genom att i det endast köra lika långsamt som det högra långsamtgående körfältet? Dvs effektivt hindra omdömeslöst hänsynslösa farliga människor från att accelerera och riskerar nya olyckor.

Han är en hjälte. Jag kommer börja göra likadant.
Citera
Medlem
MrMadoffs avatar
Skottpengar på såna, alltid efterblivna gamla gubbar sol inte har bättre saker för sig! Sätt han på arbetsläger så han får känna sig viktig igen!!
Citera
Medlem
Baisianuss avatar
Lyckligtvis är Christers generation snart borta. Jantesvensken är ett utdöende släkte och för varje år som går blir de färre. Människor under femtio brukar inte hålla på så, det är fyrtio- och femtiotalisternas Ordnung muss sein-betingning som får dem att hytta med näven och blockera trafiken och gapa från balkongerna och ha sig. En påfrestande generation.
Citera
2024-11-15, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hivmannnen
Hur får man en såndär ful och äcklig dumjävel att förstå det då? Pistolhot? Tortyr? Spränga brevlåda?

Det är alltså sådana här figurer som kör i trafiken. De ska självklart blockeras och hindras varje tillfälle som ges.

Jag kör lastbil och älskar att lägga mig i vägen för dessa figurer. Ibland blir de småpojkarna arga och dunkar på min dörr, men konstigt nog springer de alltid iväg när jag kliver ur, för de blir då medvetna om hur liten kuk de har jämfört med en riktigt man.
Citera
2024-11-15, 12:16
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Det han alltså verkar ha gjort är att blockera det vänstra snabba körfältet, genom att i det endast köra lika långsamt som det högra långsamtgående körfältet? Dvs effektivt hindra omdömeslöst hänsynslösa farliga människor från att accelerera och riskerar nya olyckor.

Vad han gör är att blockera av- och påfarter längre bak eftersom han gör kön längre och gör därmed så att fler personer drabbas av kön, personer som annars kanske aldrig hade behövt köa.

Som vänsterfilskörare kan jag berätta för dig att jag tappat räkningen på hur många köer jag sett där sosseförare köar utan någon som helst anledning. Jag har sett bilister köa därför att personen längst fram bara kör långsamt, liksom jag har sett snopna sosseförare inse att kön ledde till en avfart de inte tänkt ta.
Citera
2024-11-15, 12:24
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hivmannnen
https://sverigesradio.se/artikel/chr...-pa-motorvagen

Publicerat onsdag 13 november kl 19.56

Efter en olycka på måndagen bildades köer och folk försökte knö sig på riksväg 40.

Då fick Christer Schellin, 74, nog och försökte på egen hand skapa ordning.

Och det var inte första gången han tog till strategin.

Man måste lyssna på inlägget på SR hemsida.

Det hela går ut på att Christer är en sån där efterbliven jävel som blockerar ena körfältet och känner sig duktig.

Rätt eller fel?

Jag tycker det är helt åt helvete när såna här idioter leker polis.

Nog för att man kan ruttna på idioter men man måste tänka med annat än arslet ibland.

Christer är en idiot
Citera
2024-11-15, 12:40
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard

Du gör verkligen skäl för ditt användarnamn.

Bildas det en kö är det absolut bästa man kan göra att fylla upp vänsterfilen och sedan köra blixtlås precis när filerna går ihop vid olyckan. På det sättet blir kön så kort som möjligt och därmed rör sig snabbare eftersom vi alla vet att ju längre kö desto långsammare rör den sig.

Det man inte skall göra är att lägga sig i höger körfält som en jävla sosse och förlänga kön.

Vad man absolut inte skall göra är ovanstående och sedan vägra släppa in folk från vänster körfält eftersom "de inte har stått i kö".

Det man definitivt inte skall göra är att lägga sig och blockera båda körfälten, då förvärrar man situationen så mycket man bara kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in