Citat:

Ursprungligen postat av 
Jthundera

Du tror inte att en 40% kortare kö ökar flödet? Längre kö = lägre hastighet. 
När vägen är full uppstår kö. Kö sänker hastigheten. Vägen blir full snabbare med en fil och långsammare med två filer.

Fast nu skrev du att det går 40% snabbare, och det fanns det inget stöd för. 
Sen det där med hastighet går ju att mäta på olika sätt baserat på vad man vill ha fram. Med två köer kan du hålla hög hastighet en längre stund. Men jag betvivlar att tiden det tar att passera hindret sjunker med två filer. 
Jag har gärna fel. Det vore sjukt intressant. Men det krävs lite mer än än flashbackares påståenden för att jag ska bli övertygad. Och i synnerhet om påståendet kommer från någon som förväxlar sträcka med hastighet. 

Skrev du för övrigt rätt i sista meningen? Du skriver att en väg blir långsammare med två filer. Det var inte det du menade va?
	Citat:

Självklart behövs ingen blixtlås om det är väldigt få bilar på vägen. Då behövs inte ens två filer. Alla kan köra obehindrat i 110.
Du ska nog klicka på den första länken istället...

Jag gjorde det. Har till och med citerat från den i det inlägget jag skrev. Har du klickat på den själv?