Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Det kommer tyvärr snarare att styrka Trumpkultens övertygelse om RFK som frälsare för hälsosektorn, givet den bland Trumprunkarna rådande generella inställningen att samtliga personer i samhället med formell utbildning och kompetens inte har gått livets hårda skola, och därför per definition ej är att lita på.
Det är rätt komiskt med konspirationsteoretiker och just denna som varnar för folkhälsan.
För såna bara stärker deras inbillan att de har haft rätt hela tiden.(För de fungerar inte som vanliga människor längre och klarar av att se fakta längre.)
Själv finner jag det rätt intressant att robban säger sig vara för folkhälsan och ger sig på ett obetydligt E102 i sammanhanget och som inte kommer ändra någon medellivslängd alls om det förbjuds.(Och att det förbjuds har jag inget emot, men för folkhälsan har det ingen betydelse direkt.)
Och varför de inte ger sig på det riktiga skräpet och ultraprocessade maten är en gåta, ja, om nu folkhälsan skulle vara saken så
MÅSTE man undra en sådan sak.
Jag har en svag aning om att de kommer skapa en egen konspiration och där de inte kommer göra mycket alls, kanske inte ens E102.
Men ska bli skoj och följa om de gräver ned sig i att göra en egen konspiration.
Och för det komiska är nu att robban kan inte yla konspirationer längre(eller ja, tills han tillträder.), för sen ÄR han konspirationen om han inte gör något.
Och det komiska är att jag misstänker det kan bli så också, men väntar med skratta tills det är fakta.