2024-11-16, 10:41
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Herregud vilket moras att städa upp det här för nästa administration

Ja, men den har ju inte hunnit tillträda än. Förstår att du är pigg på att det skall hända något efter 4-år av bojsänken.
Citera
2024-11-16, 10:43
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ja, men den har ju inte hunnit tillträda än. Förstår att du är pigg på att det skall hända något efter 4-år av bojsänken.

Du har rätt.

Jag avsåg admin 2033
Citera
2024-11-16, 10:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Herregud vilket moras att städa upp det här för nästa administration

Jag avskyr RFK jr av hela mitt hjärta för hans kampanjande mot vaccinering, men om han håller sitt löfte att inte ta bort några vacciner och främst fokuserar på att förbjuda tillsatser i livsmedel och en sundare kost så kanske det inte behöver bli fullständig katastrof - man kan i alla fall hoppas..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2024-11-16 kl. 10:54.
Citera
2024-11-16, 11:42
Medlem
AborteraPojkfosters avatar
Intressant val med tanke på Trumps kärlek för seed oildränkt snabbmat.
Citera
2024-11-16, 11:43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Du har alldeles rätt. Den största summan. Kul att det är fd demokrat som fått uppgiften.
Som jag berättade för dig och alla, han har aldrig varit en demokrat och att han skulle gå till sekten, och jag fick rätt snabbt också.
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag avskyr RFK jr av hela mitt hjärta för hans kampanjande mot vaccinering, men om han håller sitt löfte att inte ta bort några vacciner och främst fokuserar på att förbjuda tillsatser i livsmedel och en sundare kost så kanske det inte behöver bli fullständig katastrof - man kan i alla fall hoppas..
Det är ju en bra idé att förbjuda en del tillsatser i maten för dom.
Men detta är ju en stor industri, så jag betvivlar svårt att robban gör något alls åt den.
Möjligtvis utpressar han industrin och hotar med stoppa dom och om inte deras kontona får dollars.

Det vore förödande för USA barn om de drog tillbaka vaccinationer, det skulle sluta i en hel del död.

En sak som jag finner sjukligt roligt, det är att han med posten inte kan hålla på med konspirationer längre, och pga han är den som är konspirationen om han inte gör något åt det
Den delen tycker jag är riktigt rolig, så frågan var det bara skräp när han ropade konspirationer, eller gör han något åt det.
För just vaccinen var ju så hemska, är dom inte det inte detta längre då?
Citera
2024-11-16, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
Han ville bli president själv. Bra att han är med, jag vet inte så mycket om honom men han verkar någorlunda vettig.

Han fick precis sitt drömjobb, jag är hundra på att han föredrar att bli HHS än att bli president, då hälsa är hans absoluta hjärtefråga.
Citera
2024-11-16, 12:05
Medlem
RFK Jr. är hittils det bästa valet Trump har gjort.

Vi har mängder av studier som påvisar att aluminium i vaccin sannolikt är den kausala kopplingen för ökningen av autism, se:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29413113/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22099159/
https://www.sciencedirect.com/scienc...46672X21000547

Tyvärr finns det många idioter som upprepar haranger de hört av någon klåpare på TV, som vi tydligt ser här i tråden, men vad som framgår tydligt är att RFK har mycket mer på fötterna när det gäller både hälsa och vaccin än imbecillerna i denna tråden.

Så förhoppningsvis så påtvingar han "riktiga placebostudier" gällande vaccinen, och startar en prospektiv kohortstudie, där vi följer vaccinerade och ovaccinerade barn i 10-20 år för att se hur deras hälsa blir framöver, hur mycket autism, allergi, astma, ADHD m.m., som de respektive grupperna får.

Vegetabiliska oljor kommer också få sig en känga, så även Sverige och vår hälsa kan förbättras när vi får riktiga studier gällande detta gift.

Riktigt bra val.
Citera
2024-11-16, 12:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Så förhoppningsvis så påtvingar han "riktiga placebostudier" gällande vaccinen, och startar en prospektiv kohortstudie, där vi följer vaccinerade och ovaccinerade barn i 10-20 år för att se hur deras hälsa blir framöver, hur mycket autism, allergi, astma, ADHD m.m., som de respektive grupperna får.

RFK jr har lett organisationen Children’s Health Defense sedan år 2007. De har årliga intäkter på runt 20 miljoner USD och 18 miljoner USD i kassakistan - så varför har han inte redan gjort en sådan placebostudie om han verkligen tror på sina påståenden?

Jag gissar att det är av samma skäl som fackföreningar i sverige inte propagerar för lagstiftning om kollektivavtal - för då skulle de göra sig själva obsoleta...
Citera
2024-11-16, 13:07
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
RFK Jr. är hittils det bästa valet Trump har gjort.

Vi har mängder av studier som påvisar att aluminium i vaccin sannolikt är den kausala kopplingen för ökningen av autism, se:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29413113/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22099159/
https://www.sciencedirect.com/scienc...46672X21000547

Tyvärr finns det många idioter som upprepar haranger de hört av någon klåpare på TV, som vi tydligt ser här i tråden, men vad som framgår tydligt är att RFK har mycket mer på fötterna när det gäller både hälsa och vaccin än imbecillerna i denna tråden.

Vegetabiliska oljor kommer också få sig en känga, så även Sverige och vår hälsa kan förbättras när vi får riktiga studier gällande detta gift.

Riktigt bra val.

Utöver det så hoppas jag att han nyper åt psykofarmakan med. Hela den industrin är byggd på bluff och båg. Det finns inget bevis för kemikalisk obalans t.ex.

https://www.nature.com/articles/s41380-022-01661-0
Citera
2024-11-16, 13:13
Medlem
Japhys avatar
“I look forward to working with the more than 80,000 employees at HHS to free the agencies from the smothering cloud of corporate capture so they can pursue their mission to make Americans once again the healthiest people on Earth,” Kennedy continued, promising to “clean up corruption, stop the revolving door between industry and government, and return our health agencies to their rich tradition of gold-standard, evidence-based science.”

Vi håller tummarna
Citera
2024-11-16, 13:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
“I look forward to working with the more than 80,000 employees at HHS to free the agencies from the smothering cloud of corporate capture so they can pursue their mission to make Americans once again the healthiest people on Earth,” Kennedy continued, promising to “clean up corruption, stop the revolving door between industry and government, and return our health agencies to their rich tradition of gold-standard, evidence-based science.”

Vi håller tummarna

Även där kan man ju inte låta bli att undra vad RFK jr svamlar om - när i hela friden skulle amerikaner ha ansetts vara ”the healthiest people on earth”? (Ledtråd: aldrig)….
Citera
2024-11-16, 13:23
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Även där kan man ju inte låta bli att undra vad RFK jr svamlar om - när i hela friden skulle amerikaner ha ansetts vara ”the healthiest people on earth”? (Ledtråd: aldrig)….
Kanske under femtiotalet? De hade ganska höga tankar om sig själv innan fetman slog till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in