Citat:
Ursprungligen postat av
Ajogen
Nytt desperat försök.
Nu missvisar du det som om det inte vore prevalensen man räknar på, utan antal individer.
Vi vet att du vet bättre.
Du vet att vi vet.
Vad som gör det så svårt för dig att förhålla dig på en vettig nivå i diskursen är något du bör utforska.
https://www.psykoanalys.se/
Det finns inget desperat i att sjukvården har successivt testat mer, och speciellt de senare åren.
Jag förstår ni är arga och ledsna att autism är mestadels genetiskt sjukdom och att testning och befolkning ökat också, och som då berättar att nja, nä, alvedon är det inte.
Det mest intressanta är och se hur DU inte vill greppa att testningarna har ökat och ökat sen sjukdomens upptäckt.
Och det är fascinerande att se när du försöker låtsas om detta inte har ökat med tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
DRAVKCAB
Vi kan ju bryta ut begreppen lätt autism och full spektrum.
Grav autism var inget man missade att diagnosticera för 40 år sedan då det inte kan missas.
Grav autism har ökat 2700% sen 70 talet i USA.
Jag skulle kunna visa källa men jag vet att det inte är viktigt för dig klyban.
Praktiskt taget alla träffar på autismspektrumet, även de som inte ens är nära en diagnos.
Och sen behöver man inte kalla det för något alls, mer än autism 1, ,2 eller 3 och det är så man klassar dom.
Och de som träffar på autismskalan och inte när upp och över tröskeln, de får ingen diagnos fast de träffar på flera markörer.
Och de som inte träffar alls, ja, de är så få att det saknas argumentation för något.
Det har visats källor på att testningen har ökat genom åren, och det struntar ni med denna konspirationsagenda och där narrativet dör om man berättar att tex testning har ökat och att autism är mestadels en genetisk sjukdom.
För genetiken berättar att det INTE är alvedon.
Själv är jag fascinerad över att nu inte klarar av att ta in denna fakta.
Och där ni inbillar er att de hade samma omfattning av testning 80-talet som idag, är det verkligen vad du kommer inbilla dig och försöka låtsas bort?
Så är det vad ni påstår, att testerna varit linjära sedan starten?
Så jag förutspår att det kommer pratas om min irrelevanta person istället för sak och där testernas omfattning ökat och per automatik hittar mer fall.
Men såklart vill man konspirationer, så får inte sån saklig fakta få vara med har jag lärt mig.