2024-11-15, 11:44
Medlem
RFK Jr KAN det hr med att processa mot fretag. Det finns vissa fretag vars aktiegare har all anledning att oroa sig.

Han har humor ocks! 😂

https://x.com/drbentapper1/status/1857157102201905385
"I spent 30 years trying to get mercury out of the fish in this country, and nobody ever called me anti-fish."
Citera
2024-11-15, 11:44
Medlem
Jag avskyr foliehattar. De smutsar ner den hgerkonservativa/alt-right rrelsen, vilken jag sjlv tillhr ideologiskt.

Frhoppningsvis taggar RFK ner med konspirationsteorierna nu nr han fr ett strre ansvar. Han har vaccinerat sina barn, trots allt. Det r svrt att veta vad som r verkliga sikter och vad som r rstfiske idag.

Dremot finns det goda skl att vara kritisk mot livsmedelsindustrin. Socker i form av majssirap adderas i allt och lite till i USA vilket pverkar folkhlsan. Majssirapproduktion subventioneras av amerikanska staten. Allts blir skrpmat och kakor billiga, medan frukt och grnt frblir dyrt. Socker och skrpmatproducenter har frvnansvrt mycket att sga till om i amerikansk politik (en av de strre lobby-grupperna). Hur de beter sig kan vi se bland annat i Sydamerika, dr man infrt sockerskatter i en del lnder fr att dmpa obesitasutvecklingen. Det mottogs inte vl av storfretagen, dribland coca cola, som sedemera anvnt sig av maffialiknande metoder i flera av dessa lnder. Finns mycket att lsa om mnet. Om staten istllet subventionerar nyttig mat och sockerbeskattar s vore det till gagn fr folkhlsan.

Det r dock mer lnsamt att slja mngder av subventionerad skrpmat. Nr komplikationer uppstr, r lkemedelsbranschen redo att behandla med ozempic eller kirurgi. Andra komplikationer, som hjrtkrlsjukdom, ska ocks betalas fr. Det hela skapar en bransch som tjnar p att mnniskor spenderar pengar fr att gra sig sjlva sjuka, fr att sedan spendera pengar fr att tgrda problemen. Det r enorma intker som fr pengafldet att flyta p. Tobaksfretagen/lobbyn mste ocks nmnas i sammanhanget av uppenbara skl.

Jag menar inte att det r en konspiration med en grupp onda mn som sitter och styr frn kulisserna. Men systemet existerar och utgr en del i den amerikanska ekonomin. Stter man sig emot detta s stter man sig emot vinst, och det r aldrig populrt i USA.

Om RFK angriper de verkliga problemen och inte lsryckta konspirationsteorier om chip och tentakelmonster i vaccin s kan det bli bra. Men frmodligen blir det dligt.

Halvdlig klla men som berr mnet kring subventioner fr skrpmat/majssirap:
https://www.latimes.com/archives/la-...923-story.html
Senast redigerad av MpunktM 2024-11-15 kl. 11:46.
Citera
2024-11-15, 11:46
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Mycket bra val!

Hr i den korrupta ankdammen Sverige kan vi inte ens infra ett nytt journalsystem i vrden utan att det blir fullkomligt kaos.

Vi kan lra mycket frn Trump och Kennedy!
Citera
2024-11-15, 11:46
Avstngd
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vi som inte gick p bluffen som vissa andra... ja det r klart att vi dyker upp som en nagel i gat p frskocken.

Jag menar vad r det fr vaccin som man ska ta nr man redan varit sjuk i samma "farliga" sjukdom och har pvisade antikroppar mot samma virus i sitt blod? Bara det faller p sin egen orimlighet. D har man ju helt tappat konceptet och frstr inte vad ett vaccin r.

Bluffen? Noterar att du kr med samma patetiska konspirationsteorier som under pandemin. Annat r inte att vnta frn dig och din sort.
Citera
2024-11-15, 11:50
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george-nada
Jaha, vad bra att du som r bde lkare och forskare r hr och delar med dig av dina vrdefulla sikter.
Men jag lyssnar p lkare och forskare...
gr du till din frisr nr du fr cancer?
Citera
2024-11-15, 11:52
Avstngd
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Bluffen? Noterar att du kr med samma patetiska konspirationsteorier som under pandemin. Annat r inte att vnta frn dig och din sort.

Har nog full bingobricka snart. Samma trttsamma floskler som ni hjrntvttade idioter slnger omkring er.

Hur gick det nu fr oss ovaccinerade under pandemin? Lt hra?
Citera
2024-11-15, 11:53
Avstngd
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder

Jass lyssnar du p "experter" som gnar sig t fact checking? "Den samlade vetenskapen"?
Citera
2024-11-15, 11:54
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Just nu fr du lyssna till en verviktig man som klr ut sig till kvinna och kmpar fr reproduktiv hlsa fr transor.
Citera
2024-11-15, 11:55
Avstngd
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Har nog full bingobricka snart. Samma trttsamma floskler som ni hjrntvttade idioter slnger omkring er.

Hur gick det nu fr oss ovaccinerade under pandemin? Lt hra?

Hur gick det fr oss vaccinerade?
Citera
2024-11-15, 11:55
Avstngd
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Svensk media har visst medgett att det r en mjlig orsak till Covid, sluta ljug patetiska magantter.

De har medgett att det r "konspirationsterorier", men det blev allt mer accepterat ju lngre tiden gtt ven i mainstremkretsar.

Och s r det med det begreppet. Det anvnds av makten fr att mrka information fr befolkningen och frsker f folk att vnda sig emot varandra och dumfrklara de som stller relevanta frgor.

Pandemin borde vl lrt folk ett och annat om hur makten fungerar och att det r pengar som styr?
Citera
2024-11-15, 11:56
Avstngd
kurt-sunes avatar
Citat:

Jag knner en del som ftt rtt allvarliga biverkningar och hjrtklappningar av det dr. De ngrade sig. Det fick mig att avst, eftersom jag redan hade antikroppar.

Skert och effektivt var ju inte riktigt sant.
Citera
2024-11-15, 11:58
Avstngd
kurt-sunes avatar
Citat:

Fr man gissa att du vurmade fr vaccinpass ocks som det fr du r?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in