2024-11-15, 11:44
Medlem
RFK Jr KAN det här med att processa mot företag. Det finns vissa företag vars aktieägare har all anledning att oroa sig.

Han har humor också! 😂

https://x.com/drbentapper1/status/1857157102201905385
"I spent 30 years trying to get mercury out of the fish in this country, and nobody ever called me anti-fish."
Citera
2024-11-15, 11:44
Medlem
Jag avskyr foliehattar. De smutsar ner den högerkonservativa/alt-right rörelsen, vilken jag själv tillhör ideologiskt.

Förhoppningsvis taggar RFK ner med konspirationsteorierna nu när han får ett större ansvar. Han har vaccinerat sina barn, trots allt. Det är svårt att veta vad som är verkliga åsikter och vad som är röstfiske idag.

Däremot finns det goda skäl att vara kritisk mot livsmedelsindustrin. Socker i form av majssirap adderas i allt och lite till i USA vilket påverkar folkhälsan. Majssirapproduktion subventioneras av amerikanska staten. Alltså blir skräpmat och kakor billiga, medan frukt och grönt förblir dyrt. Socker och skräpmatproducenter har förvånansvärt mycket att säga till om i amerikansk politik (en av de större lobby-grupperna). Hur de beter sig kan vi se bland annat i Sydamerika, där man infört sockerskatter i en del länder för att dämpa obesitasutvecklingen. Det mottogs inte väl av storföretagen, däribland coca cola, som sedemera använt sig av maffialiknande metoder i flera av dessa länder. Finns mycket att läsa om ämnet. Om staten istället subventionerar nyttig mat och sockerbeskattar så vore det till gagn för folkhälsan.

Det är dock mer lönsamt att sälja mängder av subventionerad skräpmat. När komplikationer uppstår, är läkemedelsbranschen redo att behandla med ozempic eller kirurgi. Andra komplikationer, som hjärtkärlsjukdom, ska också betalas för. Det hela skapar en bransch som tjänar på att människor spenderar pengar för att göra sig själva sjuka, för att sedan spendera pengar för att åtgärda problemen. Det är enorma intäker som får pengaflödet att flyta på. Tobaksföretagen/lobbyn måste också nämnas i sammanhanget av uppenbara skäl.

Jag menar inte att det är en konspiration med en grupp onda män som sitter och styr från kulisserna. Men systemet existerar och utgör en del i den amerikanska ekonomin. Sätter man sig emot detta så sätter man sig emot vinst, och det är aldrig populärt i USA.

Om RFK angriper de verkliga problemen och inte lösryckta konspirationsteorier om chip och tentakelmonster i vaccin så kan det bli bra. Men förmodligen blir det dåligt.

Halvdålig källa men som berör ämnet kring subventioner för skräpmat/majssirap:
https://www.latimes.com/archives/la-...923-story.html
Senast redigerad av MpunktM 2024-11-15 kl. 11:46.
Citera
2024-11-15, 11:46
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Mycket bra val!

Här i den korrupta ankdammen Sverige kan vi inte ens införa ett nytt journalsystem i vården utan att det blir fullkomligt kaos.

Vi kan lära mycket från Trump och Kennedy!
Citera
2024-11-15, 11:46
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vi som inte gick på bluffen som vissa andra... ja det är klart att vi dyker upp som en nagel i ögat på fårskocken.

Jag menar vad är det för vaccin som man ska ta när man redan varit sjuk i samma "farliga" sjukdom och har påvisade antikroppar mot samma virus i sitt blod? Bara det faller på sin egen orimlighet. Då har man ju helt tappat konceptet och förstår inte vad ett vaccin är.

Bluffen? Noterar att du kör med samma patetiska konspirationsteorier som under pandemin. Annat är inte att vänta från dig och din sort.
Citera
2024-11-15, 11:50
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george-nada
Jaha, vad bra att du som är både läkare och forskare är här och delar med dig av dina värdefulla åsikter.
Men jag lyssnar på läkare och forskare...
går du till din frisör när du får cancer?
Citera
2024-11-15, 11:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Bluffen? Noterar att du kör med samma patetiska konspirationsteorier som under pandemin. Annat är inte att vänta från dig och din sort.

Har nog full bingobricka snart. Samma tröttsamma floskler som ni hjärntvättade idioter slänger omkring er.

Hur gick det nu för oss ovaccinerade under pandemin? Låt höra?
Citera
2024-11-15, 11:53
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder

Jasså lyssnar du på "experter" som ägnar sig åt fact checking? "Den samlade vetenskapen"?
Citera
2024-11-15, 11:54
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Just nu får du lyssna till en överviktig man som klär ut sig till kvinna och kämpar för reproduktiv hälsa för transor.
Citera
2024-11-15, 11:55
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Har nog full bingobricka snart. Samma tröttsamma floskler som ni hjärntvättade idioter slänger omkring er.

Hur gick det nu för oss ovaccinerade under pandemin? Låt höra?

Hur gick det för oss vaccinerade?
Citera
2024-11-15, 11:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Svensk media har visst medgett att det är en möjlig orsak till Covid, sluta ljug patetiska maganötter.

De har medgett att det är "konspirationsterorier", men det blev allt mer accepterat ju längre tiden gått även i mainstremkretsar.

Och så är det med det begreppet. Det används av makten för att mörka information för befolkningen och försöker få folk att vända sig emot varandra och dumförklara de som ställer relevanta frågor.

Pandemin borde väl lärt folk ett och annat om hur makten fungerar och att det är pengar som styr?
Citera
2024-11-15, 11:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Jag känner en del som fått rätt allvarliga biverkningar och hjärtklappningar av det där. De ångrade sig. Det fick mig att avstå, eftersom jag redan hade antikroppar.

Säkert och effektivt var ju inte riktigt sant.
Citera
2024-11-15, 11:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Får man gissa att du vurmade för vaccinpass också som det får du är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in