2025-04-22, 10:30
Medlem
Leastons avatar
Dubbel botten? 👀
https://www.tradingview.com/x/71ulWZmh/

Bryter den $342 s skulle en messured move isf skicka den upp mot $460.
Citera
2025-04-22, 13:08
Medlem
MrTygers avatar
Bedmer att sannolikheten fr en upptgende rrelse innan sommaren r stor medan Sol samtidigt t o m dippar ngot. Roterar sledes ver frn Sol till MSTR i syfte att fnga detta momentum.
Citera
2025-04-22, 14:44
Moderator
HelgeBuks avatar
Rubrik ndrad d bolaget har bytt namn frn MicroStrategy till Strategy. /Mod
Citera
2025-04-22, 21:00
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Dubbel botten? 👀
https://www.tradingview.com/x/71ulWZmh/

Bryter den $342 s skulle en messured move isf skicka den upp mot $460.

Det gick fort...?
https://www.tradingview.com/x/6LWFmNcz/
Citera
2025-04-30, 08:19
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Ponzibolag
Skiten kommer krascha - frgan r nu bara frn vilken hjd.

Citat:
Varit vldigt tyst frn dig i trden hela februari
Passa p att kpa fr fullt nu d, s kan du bli jtterik om du hinner slja innan Trump&co svnger om och gr er besvikna. Fortfarande ner YTD nd va?
Have fun staying stupid!

Citat:
Okay, HODLa vidare du s hrs vi igen vid 125.

Citat:
Jag tror p $50 innan midsommar! Vi stmmer av d

Ibland tnker jag p dessa inlgg.

Hur falsifierar vi dina pstenden? Vad behver ske fr att du skall erknna att du hade fel? ver $50 till midsommar? Deal?
Citera
2025-04-30, 08:23
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ibland tnker jag p dessa inlgg.

Hur falsifierar vi dina pstenden? Vad behver ske fr att du skall erknna att du hade fel? ver $50 till midsommar? Deal?

Avstmning midsommar, ja precis.

Nu r ju du inte s smart men du borde veta att en bubbla kan hlla i sig lnge, ven denna dubbelbubbla. Sen r det den vanliga opportunismen att komma in och kladda nr det r (temporr) framgng - vad stod kursen i fr tre veckor sedan?
Citera
2025-04-30, 08:40
Medlem
MrTygers avatar
Citat:

Nu r ju du inte s smart men du borde veta att en bubbla kan hlla i sig lnge, ven denna dubbelbubbla. Sen r det den vanliga opportunismen att komma in och kladda nr det r (temporr) framgng - vad stod kursen i fr tre veckor sedan?

2,800% upp p 5 r.

"Nu r ju du inte s smart"

"Temporr framgng"

Have fun staying poor.
Citera
2025-04-30, 08:44
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Jag mrker att det r viktigt fr dig med personangrepp. Det brukar vara genomgende fr folk som inte riktigt har argument fr sin sak.

Ja, en bubbla kan hlla i sig lnge, men hur lnge?
Det r lite som Jehovas Vittnen som sagt "slutet r nra" i 350 r nu. Har dom fortfarande rtt?
Det jag frsker pvisa med detta r att det intressanta r snarare att argumentera fr VARFR det skulle vara en bubbla.

Vad r en bubbla fresten? Mnga hnvisar till Tulpan manin p 1600 -talet (sic). Tulpaner existerar fortfarande och blomsterindustrin i Holland r en av vrldens strsta marknader utanfr brserna. Bubblor spricker hela tiden, och blses upp p nytt. S ven aktiemarknaden och din kra Tesla aktier.

Man kan sga att Bitcoin varit i en bubbla 4 gnger de senaste ren, nr vi tittar p dess boom and bust cykel. So what?

Vad menar Saylor att MSTR r en volatility play? Varfr funkar MSTR (t bda hllen) som bst s lnge nav INTE r 1=1?
Kan du inte fklara det s lt oss slippa hra slentriankritik om "bubbla", "ponzi" och "pyramidspel" p IQ70 niv.

Eller r det Bitcoin du inte frstr? Kan du redogra De Byzantinska Generalernas dilemma vid transaktioner, och frklara hur Bitcoin lser det decentraliserat? Om inte, s r det bttre att inte ha ngon sikt kring Bitcoins frtrfflighet eller avsaknad av sdan.

Jag frstr inte hur en bil kan kra utan frare, men jag gr inte in p Tesla forumet och pstr att Tesla r i en bubbla fr det. Jag inser att saker funkar oavsett om jag frstr hur eller inte.

MSTR r trots allt 87:e strsta bolaget p Nasdaq. Om du tror att du suttit p kammaren och tittat p NAV och tror dig hittat ngot som betydligt klokare investerare och institut inte hittat, s tror jag du r snett ute.
Senast redigerad av Leaston 2025-04-30 kl. 09:33.
Citera
2025-05-01, 17:27
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Ja jvlar. Snart r det under 50$ per aktie.
Citera
2025-05-01, 20:19
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det finns ju mer uppenbara luftslott/scams som Anoto, Hemnet eller Strategy - dr jag frra veckan gick kort i den siste eftersom den helt klart r ett upphsat luftslott utan substans.
Hur mycket back ligger du nu i detta nu?
Citera
2025-05-01, 20:22
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Hur mycket back ligger du nu i detta nu?

Frmodligen mer n din veckopeng men inget som inte r hanterbart frn mitt hll. Har puts fr juni precis efter vad jag bettat hr i trden. Blir x20 om skiten hamnar p 50
Citera
2025-05-02, 08:54
Medlem
Leastons avatar
Strategy, bolaget som enligt vissa inte har ngon affrsid, skall nu hmta in ytterligare $84 miljarder (!!) fr nya Bitcoin kp.

Fr den intresserade s hade dom earnings call igr. Hr r en sammanfattning p 45 minuter: https://x.com/PunterJeff/status/1918090751059075557
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in