Citat:
Ursprungligen postat av
DViking
Avstmning midsommar, ja precis.
Nu r ju du inte s smart men du borde veta att en bubbla kan hlla i sig lnge, ven denna dubbelbubbla. Sen r det den vanliga opportunismen att komma in och kladda nr det r (temporr) framgng - vad stod kursen i fr tre veckor sedan?
Jag mrker att det r viktigt fr dig med personangrepp. Det brukar vara genomgende fr folk som inte riktigt har argument fr sin sak.
Ja, en bubbla kan hlla i sig lnge, men hur lnge?
Det r lite som Jehovas Vittnen som sagt "slutet r nra" i 350 r nu. Har dom fortfarande rtt?
Det jag frsker pvisa med detta r att det intressanta r snarare att argumentera fr VARFR det skulle vara en bubbla.
Vad r en bubbla fresten? Mnga hnvisar till Tulpan manin p 1600 -talet (sic). Tulpaner existerar fortfarande och blomsterindustrin i Holland r en av vrldens strsta marknader utanfr brserna. Bubblor spricker hela tiden, och blses upp p nytt. S ven aktiemarknaden och din kra Tesla aktier.
Man kan sga att Bitcoin varit i en bubbla 4 gnger de senaste ren, nr vi tittar p dess boom and bust cykel. So what?
Vad menar Saylor att MSTR r en volatility play? Varfr funkar MSTR (t bda hllen) som bst s lnge nav INTE r 1=1?
Kan du inte fklara det s lt oss slippa hra slentriankritik om "bubbla", "ponzi" och "pyramidspel" p IQ70 niv.
Eller r det Bitcoin du inte frstr? Kan du redogra De Byzantinska Generalernas dilemma vid transaktioner, och frklara hur Bitcoin lser det decentraliserat? Om inte, s r det bttre att inte ha ngon sikt kring Bitcoins frtrfflighet eller avsaknad av sdan.
Jag frstr inte hur en bil kan kra utan frare, men jag gr inte in p Tesla forumet och pstr att Tesla r i en bubbla fr det. Jag inser att saker funkar oavsett om jag frstr hur eller inte.
MSTR r trots allt 87:e strsta bolaget p Nasdaq. Om du tror att du suttit p kammaren och tittat p NAV och tror dig hittat ngot som betydligt klokare investerare och institut inte hittat, s tror jag du r snett ute.