2024-12-16, 21:41
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Frbannat irriterande det hr.

Och dr drog TSLA frbi MSTR ...

Uppenbarligen riggat.
Jag langade in 600k.
Citera
2024-12-16, 21:46
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Uppenbarligen riggat.
Jag langade in 600k.

Funderade p att rotera ver frn MSTR till TSLA med en fjrdedel av min frmgenhet innan idag. Fr sdana infall ibland och de brukar leda mig rtt. Borde ha lyssnat p det.

Mste brja slipa p mina tradings skills igen.

Nja, bttre lycka nsta gng.
Citera
2024-12-16, 21:47
Citat:
Uppenbarligen riggat.
Jag langade in 600k.

Langade in 600K i vad? MSTR?
Citera
2024-12-16, 21:53
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Langade in 600K i vad? MSTR?

Ja. Kabalen fr svrt att skaka ut mig. -Tvi!
Citera
2024-12-16, 22:04
Citat:
Ja. Kabalen fr svrt att skaka ut mig. -Tvi!

Hur mnga procent av din kassa har du i MSTR respektive TSLA.

Jag kan brja med att redogra fr att 100% av min ISK kassa r i MSTR, och att ca 50% av det ska ver till TSLA senast i januari. Musk r uppenbarligen med i Kabalen.
Citera
2024-12-16, 22:16
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Hur mnga procent av din kassa har du i MSTR respektive TSLA.

Jag kan brja med att redogra fr att 100% av min ISK kassa r i MSTR, och att ca 50% av det ska ver till TSLA senast i januari. Musk r uppenbarligen med i Kabalen.

Mest stlar ligger i MSTR. Tesla utgr ca 30% av mitt innehav i Solana..
Kan vl lugnt konstatera att jag satsar mer offensivt n vad jag borde.
Nvl, ingen minns en fegis.
Citera
2024-12-16, 23:00
Medlem
DVikings avatar
Varfr blandar ni ihop Tesla med det hr ponzibolaget?

Skiten kommer krascha - frgan r nu bara frn vilken hjd.
Citera
2024-12-17, 08:11
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
frgan r nu bara frn vilken hjd?
...och av vilken anledning?

Tror du det r fr:
* Att dom dumpar alla sina Bitcoin?
* Att dom aldrig gt ngra Bitcoin ht?
* Annan anledning?
Citera
2024-12-17, 08:28
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
...och av vilken anledning?

Tror du det r fr:
* Att dom dumpar alla sina Bitcoin?
* Att dom aldrig gt ngra Bitcoin ht?
* Annan anledning?

De lnar upp pengar fr att kpa bitcoin vilket driver upp priset p bitcoin. Nr de fr problem med att lna upp pengar stttar de inte lngre bitcoinkursen och den rasar, drar med sig deras aktiekurs vilket gr att de inte kan lna och behver istllet brja betala tillbaka. De fr d slja bitcoin (eftersom de inte har ngra andra intkter eller tillgngar) vilket snker bde bitcoinkursen och deras aktiekurs ytterligare.

Det vore lixom inte frsta gngen den hr typen av upplgg rasar samman. Klassiskt inom fastighetssektorn.
Citera
2024-12-17, 08:47
Medlem
Leastons avatar
Citat:
De lnar upp pengar fr att kpa bitcoin vilket driver upp priset p bitcoin. Nr de fr problem med att lna upp pengar stttar de inte lngre bitcoinkursen och den rasar, drar med sig deras aktiekurs vilket gr att de inte kan lna och behver istllet brja betala tillbaka. De fr d slja bitcoin (eftersom de inte har ngra andra intkter eller tillgngar) vilket snker bde bitcoinkursen och deras aktiekurs ytterligare.

Det vore lixom inte frsta gngen den hr typen av upplgg rasar samman. Klassiskt inom fastighetssektorn.

Ser du ngon speciell anledning till att dom fr problem att lna mer? Jag ser nmligen raka motsatsen.

Ett annat misstag du gr i din slutledning r att du fr det att lta som att MSTR sjlva r dom som driver p kursen? Du r medveten om att bara BlackRock kper Bitcoin fr 40 miljarder sek i veckan? USA pratar om att gra Bitcoin till en strategisk reserv? Osv osv osv.

Nej, det dr resonemanget hll inte riktigt. Bttre kan du, eller?
Citera
2024-12-17, 08:52
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ser du ngon speciell anledning till att dom fr problem att lna mer? Jag ser nmligen raka motsatsen.

Ett annat misstag du gr i din slutledning r att du fr det att lta som att MSTR sjlva r dom som driver p kursen? Du r medveten om att bara BlackRock kper Bitcoin fr 40 miljarder sek i veckan? USA pratar om att gra Bitcoin till en strategisk reserv? Osv osv osv.

Nej, det dr resonemanget hll inte riktigt. Bttre kan du, eller?

De kan f problem att lna mer av alla mjliga skl. Varfr skulle de ha en aldrig sinande klla till billig fiatkredit?

Givetvis finns det andra spelare inblandade och om d t.ex. BlackRock ndrar sin strategi kring bitcoin kan ven det innebra ett ras fr bitcoin vilket leder till eskalerande problem fr MSTR.

Du kan sjlv se ett flertal strre ras fr bitcoin under de senaste 7 ren. "This time it's different, trust me bro!"
Citera
2024-12-17, 08:55
Medlem
Leastons avatar
Citat:
BlackRock ndrar sin strategi kring bitcoin kan ven det innebra ett ras fr bitcoin vilket leder till eskalerande problem fr MSTR.
Stller samma frga igen, ser du ngon anledning till varfr dom skulle gra det?

Det knns som att du inte riktigt tnkt till utan hittar p anledningar vartefter som man frgar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in