2025-01-18, 12:44
Citat:
Ursprungligen postat av Bacteria
Jag menar inte att jag "kommit p" ngonting ht, jag menar att bolagets nuvarande strategi med att ansamla ln och hoppas p att bitcoin gr upp i all evighet r ett gigantiskt korthus som kommer implodera, och jag r inte direkt ensam om den vldigt elementra analysen. Varfr tnker du att ett kapital p x bakom en viss id per automatik frbttrar den idn, r det din enda anledning till att tro p bolaget? Du tnker allts att eftersom andra har lagt in stora summor pengar i ngot s r det bra och d ska du ocks gra det? Wow, vad smart du mste vara, inte alls naivt eller s.

Jag tror alla hr har fattat att du gillar bitcoin och MSTR och tror inte att det finns ngon risk ht, och jag tror inte ngon n du sjlv hr r srskilt imponerad av den stllningen.

MSTR r inte ett korthus som blser omkull pga dippar, inte ens bjrnmarknader. Du tnker instinktivt, inte logiskt.

Ingen tror att MSTR r en helt riskfri investering, det handlar om sannolikheter. r man inte beredd att betta p sannolikheter r man heller inte kapabel att bygga frmgenhet.
Citera
2025-01-18, 14:23
Medlem
Bacterias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
MSTR r inte ett korthus som blser omkull pga dippar, inte ens bjrnmarknader. Du tnker instinktivt, inte logiskt.

Tvrt om, jag tnker logiskt, ni tnker emotionellt. Ni _vill_ inte att den ska g ner, det r uppfattat. Men vad baserar du din tes p hr, att MSTR skulle vara immun mot bjrnmarknader? S om tillrckligt mnga tar ut sina pengar frn BTC och kursen gr ner, samt att Saylors kp av BTC d tyvrr inte lyckas vnda eller f stopp p denna teoretiska nedgng, hur skulle d MSTRs kurs st emot detta menar du, nr ln dessutom skall betalas tillbaka?
Citera
2025-01-18, 14:41
Citat:
Tvrt om, jag tnker logiskt, ni tnker emotionellt. Ni _vill_ inte att den ska g ner, det r uppfattat. Men vad baserar du din tes p hr, att MSTR skulle vara immun mot bjrnmarknader? S om tillrckligt mnga tar ut sina pengar frn BTC och kursen gr ner, samt att Saylors kp av BTC d tyvrr inte lyckas vnda eller f stopp p denna teoretiska nedgng, hur skulle d MSTRs kurs st emot detta menar du, nr ln dessutom skall betalas tillbaka?

MSTR har redan klarat en brutal bjrnmarknad.

Har inte skrivit ngot om att priset isf inte gr ner, MSTR gr tvrtom ner mer n Bitcoin i dipp. Realiserar man inte frlust i nedgng har man dock kvar sitt vrde nr priset gr upp igen.
Citera
2025-01-18, 15:51
Medlem
Bacterias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
MSTR har redan klarat en brutal bjrnmarknad.

Har inte skrivit ngot om att priset isf inte gr ner, MSTR gr tvrtom ner mer n Bitcoin i dipp. Realiserar man inte frlust i nedgng har man dock kvar sitt vrde nr priset gr upp igen.

Okej 👍 D frstr jag exakt hur du tnker, det var lite det jag var rdd fr. Tack!
Citera
2025-01-18, 16:07
Citat:
Okej 👍 D frstr jag exakt hur du tnker, det var lite det jag var rdd fr. Tack!

Varsgod, synd att du inte frstod bara, fr d hade du ju inte frgat.

Frgor p det?
Citera
2025-01-18, 17:00
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Varfr tnker du att ett kapital p x bakom en viss id per automatik frbttrar den idn, r det din enda anledning till att tro p bolaget? .
Du missfrstr. Jag frsker vga dina sikter "Bacteria" p flashback, mot faktumet som allt kapital bakom MSTR nd str fr, och d vger dina sikter ganska ltt.
Speciellt nr du framstr som vldigt ointressant i bde MSTR och Bitcoin nr du levererar din kritik.

Nu tittar jag ju p mer n allt kapital bakom MSTR nr jag bildar mig en uppfattning, men jag tnkte nd att jag brjar dr nr jag utmanar dina kommentarer.

Hoppas du kan se hur dina kommentarer kan se ut utifrn...
Citera
2025-01-19, 03:08
Medlem
Bacterias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Du missfrstr. Jag frsker vga dina sikter "Bacteria" p flashback, mot faktumet som allt kapital bakom MSTR nd str fr, och d vger dina sikter ganska ltt.
Speciellt nr du framstr som vldigt ointressant i bde MSTR och Bitcoin nr du levererar din kritik.

Nu tittar jag ju p mer n allt kapital bakom MSTR nr jag bildar mig en uppfattning, men jag tnkte nd att jag brjar dr nr jag utmanar dina kommentarer.

Hoppas du kan se hur dina kommentarer kan se ut utifrn...

Vad exakt r det du frsker sga? Kan du frska samla dina tankar och "leverera" ngot lite mer sammanhngande argument fr varfr MSTR inte lper en gigantiskt risk i deras strategi s r jag mer n ppen fr den tanken. Men det knns mest som att du r... frlt, men dum i hela huvudet kanske?
Citera
2025-01-19, 08:37
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vad exakt r det du frsker sga? Kan du frska samla dina tankar och "leverera" ngot lite mer sammanhngande argument fr varfr MSTR inte lper en gigantiskt risk i deras strategi s r jag mer n ppen fr den tanken. Men det knns mest som att du r... frlt, men dum i hela huvudet kanske?
Det enda jag frskte sga att DU inte levererade ngot vidare argument EMOT MSTR nr du kom in med ditt infantila "r det bara jag eller str det inte en gigantisk rosa elefant i rummet? Knns det inte lite... ponzi?"

Skall du snacka ner MSTR s behver du frska betydligt bttre.

Vad JAG tycker om MSTR var inte vad du och jag diskuterade.

Att dom p 4 r gtt frn att vara ett litet skitfretag till att ha tillgngar fr runt 40 miljarder dollar (!!) r ett faktum du kommer f svrt att snacka bort.
Citera
2025-01-21, 18:40
Medlem
Glossuss avatar
Jag tror hrt p MSTR och har motsvarande vrde av 1 BTC investerat.

Borde kunna bli bra. Srskilt som USA gr frn ett kryptofientligt styre till ett kryptovnligt.
Citera
2025-01-24, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Jag tror hrt p MSTR och har motsvarande vrde av 1 BTC investerat.

Borde kunna bli bra. Srskilt som USA gr frn ett kryptofientligt styre till ett kryptovnligt.

S NU r ett bra lge att kpa?

Hade du slt om BTC ntt 150.000 i r?

Funderar p att kpa in mig nu.
Citera
2025-01-24, 21:00
Citat:
Ursprungligen postat av gulastegen
S NU r ett bra lge att kpa?

Hade du slt om BTC ntt 150.000 i r?

Funderar p att kpa in mig nu.
Det enda microstrategy gr r att kpa bitcoin. Det kan vem som helst gra. Det finns mindre fretag som gr samma sak men med strre uppsida. Det r antagligen drfr microstrategy har presterat s dligt p sistone trots att bitcoin gtt upp. Smarta pengar har gtt vidare.
Citera
2025-01-24, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MekaniskaUrban
Det enda microstrategy gr r att kpa bitcoin. Det kan vem som helst gra. Det finns mindre fretag som gr samma sak men med strre uppsida. Det r antagligen drfr microstrategy har presterat s dligt p sistone trots att bitcoin gtt upp. Smarta pengar har gtt vidare.

Vilka mindre fretag har strre uppsida?

Vad menar du med att Smarta Pengar har gtt vidare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in