2025-05-22, 15:22
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Strategy annonserar nu att dom skall dra in ytterligare $2.1 miljarder fr att kpa mer Bitcoin t oss aktiegare:

https://x.com/saylor/status/1925522802712437243

Mlet r att ka antalet Bitcoin per aktie per r med MINST 25%. Dom ligger bra till d dom hittills i r lyckats med en "Bitcoin yield" p 16.3% men ver halva ret kvar.

Kanon, kper du STRF med 10% DA? Annars mest inom fastighetssektorn man ger ut preffar tycker jag, men bitcoin r ju som land p Manhattan och land grab racet is on - ffa nu nr bitcoin peakar.

Oklart hur de ska finansiera rntekostnaderna men det gr ju alltid att ta ln eller emittera aktier
Citera
2025-05-22, 15:30
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Tycker frhandeln brukar ge en fingervisning om marknaden kommer ppna upp/ner eller on par.
Mycket riktigt ven denna gng. ppnade upp p +3.7%
Citera
2025-05-22, 15:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Kanon, kper du STRF med 10% DA? Annars mest inom fastighetssektorn man ger ut preffar tycker jag, men bitcoin r ju som land p Manhattan och land grab racet is on - ffa nu nr bitcoin peakar.

Oklart hur de ska finansiera rntekostnaderna men det gr ju alltid att ta ln eller emittera aktier
Har inte satt mig in i mekaniken bakom STRK och STRF n. Vet att bara dom r mer respektiva mindre volitila produkter baserad p samma sak i botten...typ. "Ngonting fr alla", beroende p volatiliteten man vill ha.
Citera
2025-05-22, 15:33
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Hj dig!

Upp 5.5% nu, vad betyder det fr din put en dag som denna?
Citera
2025-05-22, 15:37
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Har inte satt mig in i mekaniken bakom STRK och STRF n. Vet att bara dom r mer respektiva mindre volitila produkter baserad p samma sak i botten...typ. "Ngonting fr alla", beroende p volatiliteten man vill ha.

Det r helt andra aktier. Antar att Sljor stller ut dessa istllet fr stam fr att nyckeltalen (t.ex. BTC yield) ser bttre ut d. Du verkar inte s kunnig inom aktier, ltt att man blir bortdribblad av en gammal rv som Sljaren d.
Citera
2025-05-22, 15:40
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Upp 5.5% nu, vad betyder det fr din put en dag som denna?

Inte srskilt mycket faktiskt, volatiliteten gr aktien mer riskfylld och nivn r fortfarande okay, dvs inte 450+.

Hamnar ponziStrategys kurs ner mot 300 inom kort blir det x10 p denna snabbt. Risk/Reward, helt OK.
Citera
2025-05-22, 15:50
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det r helt andra aktier. Antar att Sljor stller ut dessa istllet fr stam fr att nyckeltalen (t.ex. BTC yield) ser bttre ut d. Du verkar inte s kunnig inom aktier, ltt att man blir bortdribblad av en gammal rv som Sljaren d.
S fr att jag sade att jag inte satt mig in i STRF och STRK n s "r jag inte kunnig inom aktier"?

Jag r nog kunnigare inom aktier n du r inom Bitcoin och MSTR iaf, dr du framstr som ett troll.

"$50k till midsommar" r bara en av dina dikeskrningar, baserat p okunskap kring det du gett dig in p. Bespara mig om vem som r kunnig om vad...
Senast redigerad av Leaston 2025-05-22 kl. 15:56.
Citera
2025-05-22, 16:04
Medlem
MrTygers avatar
https://x.com/WatcherGuru/status/1925214112377672080

Citat:
Michael Saylor's 'Strategy' currently has a $22.7 billion unrealized profit on its Bitcoin investment.

Frmodligen inget ...
Citera
2025-05-23, 10:05
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
https://x.com/WatcherGuru/status/1925214112377672080

Frmodligen inget ...

Det dr r ju redan inprisat sklart.

Nu r du frvisso en skitstvel (men du verkar mest spela) dock r du inte en hjrntvttad sektmedlem som trdens egen trdapa Lston. Vad tror du om att ponziStrategy ger ut preffar om totalt $4b som krver avkastning p 8-10%? Blir $100m varje kvartal som betalas ut - varifrn ska de pengarna komma?
Citera
2025-05-23, 12:41
Medlem
MrTygers avatar
Citat:
Det dr r ju redan inprisat sklart.

Nu r du frvisso en skitstvel (men du verkar mest spela) dock r du inte en hjrntvttad sektmedlem som trdens egen trdapa Lston. Vad tror du om att ponziStrategy ger ut preffar om totalt $4b som krver avkastning p 8-10%? Blir $100m varje kvartal som betalas ut - varifrn ska de pengarna komma?

Understryker dock att bjrnar som menar att Saylor r en loser saknar logik.

Tack fr komplimangen i dessa sammanhang, och dito.

Jag tror p Strategy men tjnar mer p Tesla (fr se om jag agerar p det framver).
Citera
2025-05-23, 17:05
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Understryker dock att bjrnar som menar att Saylor r en loser saknar logik.

Tack fr komplimangen i dessa sammanhang, och dito.

Jag tror p Strategy men tjnar mer p Tesla (fr se om jag agerar p det framver).

Vem har sagt att Sljor r en loser? r vl god fr ett antal miljarder dollares nu via sin fretagsscam och bitcoinhs. Att han r en con man r ju dock allmnt knt, var vl ngot liknande vid millenieskiftet?

Vad tror du om att Strategy stller ut flera miljarder dollar i preffaktier som kommer kosta hundratals miljoner dollar i rnta varje r?

Ni fr tmma spargrisen och sttta kursen nu, mina puts r on fire.
Citera
2025-05-23, 17:42
Medlem
DVikings avatar
Total attack p aktien - man ska vl egentligen inte klaga men nd lite trkigt att se fulspelet.

Sljor blir hrt tagen frn bda hllen nu, en helt annan ATM n den han brukar kra

Rotation frn ponziStrategy till Bitcoin r vl den mest logiska frklaringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in