2006-09-17, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_UU
Grekerna var ett av de första större folkslagen som omvände sig till kristendomen
När kristendomen mot slutet av 300-talet blev den enda tillåtna religionen i Romariket, så var majoriteten av grekerna icke-kristna. De tvangs att omvända sig under svärdet.

Citat:
Utveckling och humanitärt beaktande finns inom alla religioner förutom islam.
Länkarna i min signatur visar på motsatsen.

Citat:
Du skämmer bara ut dig. Det är nog bättre att du gör som nutid och IbnHazm, håll bara tyst.
Som Madicken sa: Pilutta dej! Jag viker mig inte till följd av dina försök till härskartaktik och mobbning.

G.
Citera
2006-09-17, 13:13
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottis
När kristendomen mot slutet av 300-talet blev den enda tillåtna religionen i Romariket, så var majoriteten av grekerna icke-kristna. De tvangs att omvända sig under svärdet.
Du skojar med mig? Snälla, länka till en sida där det påstås att man tvingade människor att omvända sig. Skojare. Det är nog snarare tvärtom, att kristna var starkt förtryckta i romerska riket, men att man under dominiatet införde religionsfrihet, varpå kristendomen blomstrade och spreds med kärlek.

Citat:
Och det är?

Citat:
Som Madicken sa: Pilutta dej! Jag viker mig inte till följd av dina försök till härskartaktik och mobbning.

G.
Nej, men du struntar att kommentera de belägg som fäller ditt argument.
Citera
2006-09-17, 13:22
Bannlyst
Citat:
Sluta förfalska historia. Det var snarare kristna som blev mördade för att de var kristna (martyrdöden).
Citat:
Dina ateist-länkar bevisar ingenting. Det är bara lösa teorier.
Citera
2006-09-17, 13:51
Bannlyst
Citat:
Du skojar med mig? Snälla, länka till en sida där det påstås att man tvingade människor att omvända sig. Skojare. Det är nog snarare tvärtom, att kristna var starkt förtryckta i romerska riket, men att man under dominiatet införde religionsfrihet, varpå kristendomen blomstrade och spreds med kärlek.
Jag har inte fått informationen från någon webbsida; referensen står i min bokhylla. Den består i Gibbons historieverk Decline and Fall of the Roman Empire.

G.
Citera
2006-09-17, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Dina ateist-länkar bevisar ingenting. Det är bara lösa teorier.
På vilka grunder hävdar du det? Det vore intressant att ta del av dina motargument. Sällan ser man några längre resonemang från din sida. Du bara påstår saker. Och det kan ju vem som helst göra.

G.
Citera
2006-09-17, 14:17
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Jag har inte fått informationen från någon webbsida; referensen står i min bokhylla. Den består i Gibbons historieverk Decline and Fall of the Roman Empire.

G.
Vilken årgång?

De jag vet sedan tidigare och de källor jag googlade fram säger det motsatta, och aldrig tidigare har jag heller hört det du påstår. Jag rekommenderar att du håller dig uppdaterad.

Kolla i wiki, och säg till om du finner nåt som stödjer ditt påstående kanske?
Citera
2006-09-17, 14:29
Bannlyst
När jag nu läser igenom några av de tidigare inläggen i denna tråd, de inlägg som innehåller olika former av hatiska angrepp och utfall, kom jag att tänka på en central punkt i Jesus lära.

Jesus sade att man skall älska sin nästa såsom sig själv. Men hans kärleksbudskap var radikalare än så. Jesus uppmanade oss att älska alla medmänniskor, även våra fiender.

Ni kristna på forumet, har ni glömt bort berättelsen om den barmhärtige samariern i Lukasevangeliet?

G.
Citera
2006-09-17, 14:34
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
När jag nu läser igenom några av de tidigare inläggen i denna tråd, de inlägg som innehåller olika former av hatiska angrepp och utfall, kom jag att tänka på en central punkt i Jesus lära.

Jesus sade att man skall älska sin nästa såsom sig själv. Men hans kärleksbudskap var radikalare än så. Jesus uppmanade oss att älska alla medmänniskor, även våra fiender.

Ni kristna på forumet, har ni glömt bort berättelsen om den barmhärtige samariern i Lukasevangeliet?

G.
Nej, det är bara du som har lite koncentrationssvårigheter eller antagligen andra mentala störningar eftersom jag jag gång på gång har hävdat att jag älskar alla människor oavsett tro, men hatar varje litet fragment av islam som ideologi. Jag pissar rentav på denna religion och förknippar den med satansverk.

Förstår du skillnaden? Eller ska jag rita en bild?
Citera
2006-09-17, 16:39
Medlem
Citat:
Enligt islam belönas homosexuella med stening till döds. Är det någon som påstår annat så är det en lögn. Jag tror nog att både nutid och IbnHazm kan hålla med.
Det ar aldrig fel att vara TYDLIG min baste Peter, annars skapar man latt oreda i leden. DET vill du val inte?

Islamisk lag Shari'ah maste vara i kraft. En LITEN detalj du 'glomde' att namna.
Det handlar inte om beloning
Att vara homosexuell ar inte straffbart.
Att utfora en homosexuell handling, under Shari'ah och det finns vittnen och det tas till domstol, da kan det bli fallande dom.
Precis som pyromanen inte ar skyldig till nagot sa lange han haller fingrarna i styr, sa ar inte heller den homosexuelle skyldig till nagot sa lange han haller sig i styr.
NU tror jag det ser lite battre ut an din ringa forklaring.
Citera
2006-09-17, 16:47
Medlem
Odes

Citat:
Hur är Islam snäll där 10 åringar som dör av självmordsbombare hamnar i paradist och 30-40 pers dör och självmordsbombaren som dödade 10-åringen ochså hamnar i paradiset?
Du missar poangen liksom, vad har Islam med att gora att nar manniskor valjer att bomba sig sjalv bland oskyldiga? Islams laror sager inget om detta. Sa forsok skilja pa sakfraga och handling.

Citat:
Muslimer överreagerar över skitsaker och menar Mohammed inte spred islam med svärdet.
Jag tycker det ar bra att reagera over allt man tycker ar fel, gor man inte det ar man dod, stendod i kroppen och man kan vara det i hjartat likval.
Kan du vanligen hanvisa till historisk kalla att manniskor tvingades att anta Islam? Och da vill jag ha det fran en serios kalla inte fran nagon propaganda apparat.

Citat:
Sedan kräver muslimer Påven ska bestraffa!
Vem ska han bestraffa? Sig sjalv? Ja be om ursakt ar gjort och se tycker jag han ta och satta sig ner mellan sina Vatikanvaggar och fundera over hur han nu ska kunna tungan i styr framover och basera sina uttalanden pa kunskap eller annars tiga, DET skulle jag tipsa honom om.
Citera
2006-09-17, 16:50
Medlem
Citat:

G.
Den boken lar vara intressant. Har bara last vissa stycken fran den och det lockar till mer lasning.
Citera
2006-09-17, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Den boken lar vara intressant. Har bara last vissa stycken fran den och det lockar till mer lasning.
Ja, att studera Romarrikets nedgång och fall är intressant läsning, inte minst om man är intresserad av religionernas historia.

Det finns för övrigt ganska många som hävdar att Romarriket föll (den siste västkejsaren avsattes 476 e.Kr.) på grund av kristendomens inflytande.

G.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in