Hej TEO!
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Du VÅGAR uppenbarligen inte svara på direkta frågor, det är uppenbart vid det här laget. Inser du inte hur dum du framstår när du envist likt en fanatiskt hjärtvättad troende vägrar svara.
Som jag skrev i en annan tråd att du förväntar dig ett annat svar än det som du har i ditt huvud, som du själv åstadskommit och ville att dessa svar ska stämma med dina slutsatser vilket är tröttsamt och befängt. Hur din debattspartner än förklarar är du inte nöjd med svaren. Du borde lära dig dom grundläggande priniperna för sakliga diskussioner tycker jag.
Jag svarar på dina frågor och är säker på att du inte kommer att bli nöjd heller, men det spelar ingen roll!
Citat:
- Allt måste göras för att stödja våra muslimska bröder i Libanon och i Gaza. Alla attacker mot västerlänningar och judar måste anses rättvisa på grund av deras förtryck av muslimer, säger al-Zawahiri.
Enligt islam får man inte börja attackera, men blir man attackerad får man försvara sig mot dom som attackerar. Själv anser jag att attack mot västerlänningar har inget stöd i koranen. Jihad ska vara i eget land ifall det blir attackerad av ockupanter. Attacker mot t ex. USA eller England där oskyldiga dör och som inte har med konflikterna att göra strider mot islam.
Citat:
Är al-Zawahiri en riktig muslim? Det kan han inte vara när han uppmuntrar till attacker mot ALLA västerlänningar. Islam är som bekant en fredens religion enligt vissa här så al-Zawahiri får nog räkna sig soml icke muslim.
Jag tror inte du är den rätta att avgöra om han är muslim eller inte, jag får ej heller avgöra det utan det är en sak som tillhör Allah Swt.
Citat:
Kom nu inte med snack om förtryck och annat bla bla bla i andra länder. al-Zawahiri uppmanar till attack mott ALLA västerlänningar bla mot oss här i sverige eftersom vi räknas som västerlänningar.
Han får uppmana till vad han vill! Jag är muslim och anser att sådana uttalande strider mot islam och jihads kriterier.
MVH/ Ibn Hazm Al-Qurtobi