2006-09-10, 17:14
Medlem
AndreaS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Undrar hur många radikala islamister som kommer att jubla i morgon och ropa allahu akbaur!! Må allah bestraffa alla kuffar!!

För att sedan påpeka Bush ligger bakom 11/9 för att man ska ha någon att hacka på

Hur kan man ens hävda något så urdumt?

Allahu akbar!! *Ak-74 skott* Dattapraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!
Citera
2006-09-10, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AndreaS1
Hur kan man ens hävda något så urdumt?

Allahu akbar!! *Ak-74 skott* Dattapraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!

Det är sånt här jag stör mig allt mer på

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3945324/

Om muslimer inte är en homogen grupp... varför låter dom dessa imamer föra deras talan?

Samma snubbe som blev avslöjad att någon skulle sprängas eller om det var snack om jihad

Som sedan gnäller alla är främlingsfientliga...

Börjat tröttna på det där nu
Citera
2006-09-10, 22:31
Medlem
Cimmerian

Citat:
Så... du tycker alltså att - i en Gudsstat, som då måste vara den ultimata staten för dig = en mycket bra stat - är det helt i sin ordning att - om alla kriterier som du radar upp - piska, alternativt stena, man OCH kvinna som begått otukt/åktenskapsbrott???
1. Jag skulle foeedra att maenniskor inte begaar brott, vilket jag tror lagen kan hjaelpa till med.
2. Jag vet inte vad Gudsstat aer, jag lutar mer at en islamisk stat styrd av islamisk lag under en kalif. Och dit har jag/vi inte kommit aen.
3. Jag har inte foer avsikt att tvinga naagon att bo daer som inte aer intresserad. Och den inriktningen betvivlar jag att naagon annan har likvael.

Citat:
Du inser väl att bara för att detta sker i en Gudsstat och efter uppfyllandet av en samling kriterier, ÄNDÅ är moralfilsofiskt fel (=barbariskt)? Ska inte ett straff, oavsett vilken ideologi/religion man använder som lupp, stå i rimlig proportion till själva brottet? Om du svarar "ja" på detta sista: På vilket sätt motiverar du detta straff, i förhållande till själva handlingen? På vilket sätt står otrogenhet/otukt i proportion till stening/piskning?
Jag har inte sagt jag kommer att staa att hoppa jaemfota av glaedje foer att maenniskor begaar brott. Jag tror att jag kommer att graata faktiskt.
Inte begaer jag att du ska tycka som mig, vilket du knappast laer kunna goera. Icke muslimer har lite svaart att goera det, men det kan du/ni inte raa foer. Daerfoer aer det svaart att helt foerstaa inneboerden av detta, foer hela bilden aer inte klarlagd foer er.

Citat:
Eller du kanske inte bryr dig - det räcker med att Allah har sagt så, så är det rätt?
Jag bryr mig, men jag tror pa den lag som ar given, jag har ingen raett att foeraendra den. Och iom det saa bryr jag mig och taenker efter foere jag goer naagot.

Citat:
Kan du förstå att man som svensk förfasas över att du tycker att sådana straff är helt i sin ordning - Gudstat eller ej?
Ja faktiskt. Men jag taenker saa haer, ingen forsoeker ta ifraan naagon de system som de har i sina lander och styr med, och i rimlighetens namn saa borde ju en islamisk stat ha samma raettighet.

Citat:
Vad gäller den "varierande mognadsprocess" som du talar om, anser jag att du får leverera lite bevis som backar upp detta. Och även där hamnar vi ändå i en moralisk fråga: Hur sunt är det att en 9-åring ligger med en 20-30 år äldre man? Stör inte den bilden dig, om du försöker måla upp den inne i skallen din?
Historieboeckerna kan vara till god hjaelp. Man praeglas av sitt samhaelle. Olika samhaellen har olika normer. Det finns otroligt mycket i det samhaellet som vi lever i idag som jag tycker aer foerskrackligt, medan andra tycker det aer helt normalt. Saa uppfattningarna laer gaa isaer.
Citera
2006-09-10, 23:03
Medlem
FyFan

Citat:
Nja se det inte som en vadslagning. Snarare som en belöning.
Jaha.

Citat:
Tja någon ska väl vara SJUKLIGT rädd för muslimer också. Har dock aldrig stött på ett enda fall. Förmodligen finns det väl muslimer som lider av samma slags fobi mot kristna, judar, västländska-människor i allmänhet?
Ja det verkar saa, kanske man kan goera naagot att den sjukan?

Citat:
Man ska nog akta sig för att jämställa en Ovilja med en Sjukdom. Har du aldrig reflekterat över att oviljan mot islam hos många kanske grundar sig just på förvärvad kunskap om islam?
Jag tror inte det handlar bara om ovilja utan det gaar djupare aen sa. Det aer vaeldigt laett att paaverkas om man staendigt matas med vaeldigt enkelriktig information.
Jag har sett en del av den 'foervaervade kunskapen' haer pa FB och det aer haemtat fraan sidor som inte aer representativa foer vad Islam staar foer. Missriktad information kallar inte jag foer f'oervaervad kunskap'.

Citat:
Att ta till sig kuskap om islam på ett ärligt och öppet sätt innebär ju inte per automatik att man accepterar eller finner den trovärdig.
OM det goers paa det saettet, saa aer vi helt oeverrens om att det aer mycket bra. Men som jag just skrev, jag har inte sett saa mycket av den varan haer. Men om det blir sa framoever, saa kommer det bli mycket laettare att diskutera, naer man utgaar fraan samma springande punkt. Ser jag fram emot.

Citat:
Ok, men du måste väl vara medveten om att den existerar?
Individer som Faik Rustemi tex. Dom finns tydligen överallt där muslimer finns.
Det finns sakert, ser jag inte foer omoejligt. Laenken du haenvisar till fungerar inte, och jag har inte tid just nu att surfa runt paa naetet och soeka info.
Citera
2006-09-11, 09:40
Medlem
Cimmerians avatar
Ok, Nutid, vi reducerar ner hela kärnfrågan (som ju baseras på att jag ifrågasätter din moral och etik) till denna enda fråga:

I förkristen tid fanns det en religiös sed där man vid en speciell högtid lät ett barn vandra genom brinnande eld, vilket som du förstår ledde till en plågsam död. Man ansåg att ens gud hade beordrat detta, och om man inte lydde skulle förjävliga saker inträffa. Alltså lät man varje år ett barn dö en vidrig död.

Min fråga är till dig: Om denna religösa sed skulle ha funnits kvar idag (och då hade den varit mycket äldre än kristendomen och islam), och praktiserats inom en suverän stat... skulle omvärlden INTE ha rätt att kritisera eller rentav försöka stoppa denna religion? Eller anser du att förhindrandet av dylikt är fel, att världen ska stilla sitta och acceptera att det varje år offras ett barn till en gud, och att barnet får en fruktansvärt plågsam död?

Svara gärna på detta. När du har gjort det, anser jag att vår diskussion är över, eftersom beroende på vilket svar du ger, visar du också var du står på ett otroligt tydlligt sätt.
Citera
2006-09-11, 11:04
Bannlyst
http://www.tv4.se/nyheter/11september/488507.html

Citat:
- Allt måste göras för att stödja våra muslimska bröder i Libanon och i Gaza. Alla attacker mot västerlänningar och judar måste anses rättvisa på grund av deras förtryck av muslimer, säger al-Zawahiri.

På vilket sätt är muslimer förtryckta? 1,5 miljarder muslimer är inte förtryckta! Det är så jävla överdrivet!

Citat:
Samtidigt varnar han för att nya dåd är på gång.

- Med Allahs hjälp kommer nya attacker att kunna utföras, säger han enligt CNN.

Så nu när dåren förvarnat... då är det helt ok att döda människor enligt Islam?

Med allahs hjälp... om det sker framgång ja... men om det sker motgångar? Flera hundra talibaner har ju dödats senaste månaden
Citera
2006-09-11, 11:43
Medlem
TEOs avatar
Citat:
http://www.tv4.se/nyheter/11september/488507.html

På vilket sätt är muslimer förtryckta? 1,5 miljarder muslimer är inte förtryckta! Det är så jävla överdrivet!

Så nu när dåren förvarnat... då är det helt ok att döda människor enligt Islam?

Med allahs hjälp... om det sker framgång ja... men om det sker motgångar? Flera hundra talibaner har ju dödats senaste månaden

Jamen han är ju ingen riktig muslim förstår du väl. Han är ju elak. Nutid vad tycker du om detta senaste utspel? Gangnar detta muslimernas sak eller är han en falsk muslim som gömmer sig bakom religionen?
Citera
2006-09-11, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Jamen han är ju ingen riktig muslim förstår du väl. Han är ju elak. Nutid vad tycker du om detta senaste utspel? Gangnar detta muslimernas sak eller är han en falsk muslim som gömmer sig bakom religionen?

Det är ju dåren som denna som får fritt utspel i arabisk media att uppmana muslimer och sprida sin hatpredikan från någon grotta som skapar islamfobi!

Den person jag närmast kommer på som förde propaganda med sitt hat är Adolf Hitler!
Citera
2006-09-11, 13:03
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Det är ju dåren som denna som får fritt utspel i arabisk media att uppmana muslimer och sprida sin hatpredikan från någon grotta som skapar islamfobi!

Den person jag närmast kommer på som förde propaganda med sitt hat är Adolf Hitler!

Japp men det finns de som påstår att personer som denna dåre inte är riktiga muslimer. Jag skulle vilja höra deras synpunkt på detta uttalandet. Jag är rädd att om någon skriver något så blir det något urvattnat intetsägande svar som vanligt eftersom de inte VÅGAR skriva/säga vad de tycker.
Citera
2006-09-11, 13:16
Medlem
Cimmerians avatar
Ja, det skulle vara intressant. Jag har för mig att Ibnhazm en gång skrev att muslimer inte är splittrade, och då måste väl detta innebära att hon delar killens åsikter? Eller? Hur är det egentligen? ÄR ni splittrade, Nutid och Ibnhazm - ni muslimer?
Citera
2006-09-11, 14:50
Bannlyst
Hur kan al-Zawahir säga med Allahs hjälp kommer nya attacker att kunna utföras

För att i nästa mötas med motgångar i Afghanistan?

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22584&a=656876

Citat:
Nato-styrkor och afghanska soldater har dödat ca 200 talibaner i Kandahar under den värsta våldsvåg som landet upplevt sedan USA störtade talibanregimen 2001, uppger militärkällor.

Hur tänker igentligen en muslim när man möter motgångar? Islam, bara fördelarnas religion?

Det är så jävla enkelt att säga med allas hjälp, må allah bestrafffa.... och för att något ska ske fysiskt, måste människan själv göra det, men när man möter motgångar, gjort fel?

Ja... då blir man väl belönad i stället med paradiset? Islam, fördelarnas religion?

Men, motsäger man inte sig själv och tar domendagen för givet? Bara gud kan bedöma vem som är muslim? Frukta allah?
Citera
2006-09-11, 17:12
Medlem
FyFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Ja det verkar saa, kanske man kan goera naagot att den sjukan?

Absolut. Sätt munkavle på hatspridarna på bägge sidor. Och på samma sätt som väst förväntas acceptera islam/muslimer och dess inflytande, så ska islamska länder (regimer)acceptera levnadssättet och kulturen från väst i sina.
Den dagen en kyrka byggs och accepteras i saudiarabien vore en stor seger för alla parter

Citat:
Jag tror inte det handlar bara om ovilja utan det gaar djupare aen sa. Det aer vaeldigt laett att paaverkas om man staendigt matas med vaeldigt enkelriktig information.

Precis, helt riktigt. Därför är det otroligt viktigt att alla muslimer världen över, kan visa upp samma fanatiska avsky/protester mot självmordsbombare och andra islamistiska terrordåd, som då mohammedteckningarna var i fokus. Var finns alla fredsälskande och våldshatande imamer? Ni måste förstå att folket i väst ser avsaknaden av ett seriöst avståndstagande som ett tyst gillande.

Citat:
Laenken du haenvisar till fungerar inte,

Ok, testa den här då:http://sydsvenskan.se/sverige/article141180.ece
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in