Cimmerian
Citat:
Fokuserar på extremiteterna, säger Nutid, och syftar på media. Hon gör då sken av att inte tillhöra en extrem gruppering av muslimer. Nutid kanske då menar att om media hade pratat lite mer med sådana som henne, kunde kanske vi icke-muslimer få en annan och bättre bild av islam... är jag rätt på det, Nutid?
Har talar du forst OM mig, till en ahorarskara, och sen TILL mig i nasta andetag? Ar det ny debatteknik som infors?
Jag inte bara ger sken av att inte tillhora, jag tillfor inte nagon extrem gruppering av muslimer. DU kanske klassar den som foljer Koranen och Sunnah som extrem, bara for att jag tror pa Allah SWT och Hans profet saws, for att jag ber 5 ganger om dagen, for att jag fastar under Ramadan osv nar det galler det grundlaggande och kanske aven for att jag valt att kla mig islamiskt? For att jag manar om mina medmanniskor, ger till fattiga, forsoker uppfora mig pa ett odmjukt och tolerant satt. Valdigt extremt...
Ja det finns en del krafter som anser att det ar extremt att folja dessa enkla levnadsregler. Ar du en av dom?
Jag undviker aldrig att svara pa fragor, darmot kan det handa att jag missar nagon har eller dar. Jag ar bara manniska och gor sa gott jag kan. Ar DU perfekt tro? Allah SWT har i alla fall inte skapat dig som det...
Citat:
Är du för kvinnor att som bedrivit otukt ska gisslas? Att kvinnor som begått äktenskapsbrott skall dödas? Är detta rimliga straff, proportionerliga till brottet?
Jag foredrar det rattvisa systemet, och dar straffas AVEN mannen, om det kommer till domstol. Det ar oislamiskt att endast skuldbelagga en part vid otukt. Kvinnor och MAN som begar aktenskapsbrott och det dras till rattegang, och for att sa ska ske, sa maste det ha funnits 4 vittnen, de inblandade ska vara muslimer, dom ska vara vid sina sinnens fulla bruk och myndiga, da doms BADA - inte bara kvinnor som du framstaller det som. Straffen ar givna enligt gudomlig uppenbarelse och ar de som ar gallande i en islamisk styrd stat under en kalif. Idag har vi ingen sadan stat.
Citat:
Är du för bortgifte av unga kvinnor, och att en man får ha sexuellt umgänge med denna (sin fru), även om hon är minderårig enligt västerländsk lag?
Nej, eftersom tvangsaktenskap inte har sina rotter i Islam. Det ar en traditionell och kulturell foreteelse.
Bor man i en stat dar inte islamisk lag rader, vilket lar vara mycket troligt, sa ar det den lagen som ar gallande i det landet man bor i. Om DEN tillater eller inte.
Citat:
Om Muhammed hade levt idag... skulle du anse att han var en pedofil när han hade samlag med Aisha när hon var ca 9 år?
Mognadsprocessen gar inte vid en viss alder enligt Islam. Utan bestams via puberteten. Vilken varierar. Sa absolut inte, vilket ocksa historiska fakta visar. Aldern for mognad, aktenskap, barnafodande har varierat genom arhundradena. Och under olika eror har detta legat vid en lag alder, om vi jamfor med hur det ser ut i dagens samhallen. Darfor ar det inte oviktigt, for att forsta detta, att man aven maste ta del av hur vara samhallen sett ut under tidigare skeden.
Citat:
Kom igen, muslimer! Svara på frågorna! Visa hur "moderna" och hur "humanistiska" ni är! Här har ni en chans att ställa islam i lite bättre dager
Ditt upprop uppfattar jag som patetiskt och aven krankande. Jag skulle aldrig dromma om att svara pa fragor for att DU ska bli glad over svaren, det ar dubbelmoral och hyckleri. Utan jag svara pa fragor utifran hur JAG ser dom.