2006-09-03, 23:13
Medlem
IbnHazms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pamlor
IbnHazm, det som intresera mig är inte vad som är sant i koranen eller inte utan att att för mig att övertyda mig att Islam kan sammexistera med det svenska samhället ...

Så min fråga är ...

1. Har ni någon begrepps värld som skiljer er från terroristerna? altså många dra likamed tecken mellan islam och terrorism, det vore bra om ni hade några begrepp man kan använda ... Att prata teologi är inte tillräckligt kraftfullt, tänk om både jehovas vittnen och protostanter skulle kallade sig kristna och inget annat då har man ju inga begrepp att skilja dem åt, altså vad jw gör kommer även att fall över protostanterna. (inte för att jag säger att jehovas vittnen är dåliga det är bara ett exempel)

Nu jämför du islam med JV/protestanism vilket är fel. För att förstå islam måste man läsa om den religionen för att själv se om terroristernas handlande verkligen stämmer med islam eller inte. Ta tex. självmordsbombning, den har inga belägg i islamskällor vilket tyvärr inte många som vet om det.

Citat:
2. Tillåts alla muslimer få access till moskern även terrorister? i denna fråga vill jag ser om ni tar avständ från terroristerna
Självklart ska man ta avstånd från dom som mördar oskyldiga.

Citat:

3. Hur långt kan muslimerna komprimisa? eller kommer ni altid att forsätta att kämpa för sharia lagar .... I denna fråga tänker jag lite längre fram i tiden ....
Nu som sagt att jag inte kan svara i alla muslimernas namn. Men kampen om att få kilafah uppstå igen kommer att ske före domedagen enligt vad som står i profetens Saw tradition.

Iran är inte ett shariah land. Ett shariah land innebär att en kalif måste utses vilket Iran inte har. Ej heller finns ett enda shariah land i världen.
Citera
2006-09-03, 23:16
Medlem
IbnHazms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuli Kupferberg
Tydligen, blev mycket förvånad själv då jag hörde detta då jag har internet kontakt med turkar som är mycket trevliga.
Behöver ju självklart inte vara så överallt men att det existerar är ett faktum. Så jag är ytterst tacksam om du besvarar min fråga då du med all säkerhet tydligen är muslim?
Många länder skyddar sina kvinnor ifrån utlänningar även kristna men inte lika extremt.

Ja, jag är muslim alhamdulillah! Jag vet faktiskt inte vad jag ska svara på eftersom din fråga handlar inte om islam, eller var det ett svar från islamskällor du ville ha?
Citera
2006-09-03, 23:24
Medlem
Pamlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuli Kupferberg
Kom inte och säg att mitt exempel bara är ett elakt rykte för att smutskasta turkar för det var just alanya jag syftade på.
Har aldrig varit där och det är inget drömresemål heller för den delen men våtdräckts fenomenet existerar alltså inte där?

JAg tror knappast att det är något man har lagstiftat om då turkiet till och med har förbjudit att man använder slöjor på vissa platser ,,,
Citera
2006-09-03, 23:25
Medlem
Pamlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbnHazm
Nu jämför du islam med JV/protestanism vilket är fel.

JAg sa det för att hjälpa dig att förstå vad jag menar, altså jag försökte aldrig göra den jämnförelsen ...
Citera
2006-09-03, 23:27
Medlem
david_båths avatar
Allah=arabiska för lögn
Citera
2006-09-03, 23:52
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbnHazm
...Jag förstår hur du känner, och jag är medveten om att det är ett hemskt straff.
Det skulle man kunna kalla för understatement! Vad jag tveklöst påstår är inte bara att den muslimska lagstiftningen kan klassificeras som hemsk utan i själva verket som en statlig, pervers sådan, som medverkar till att skapa eller frammana det beteende som begränsas till "reptilhjärnan". Resultatet blir empatibefriade, okänsligt råa, grymma statstjänstemän (mullor, regeringsfolk, rättstjänare etc.) som tillåts dölja sig bakom lagen med hänvisning till Koranen. I sin tur överför dessa råheten på befolkningen, som tillåts bevittna och tvingas acceptera eländet.
Citat:
Vad jag vill komma till är att straff enligt islam är inte att straffa folk hejvilt, utan det handlar om skräckande syfte. Du mördar inte för du vet att mord är olaglig och dessutom straffbart. Hade lagar inte funnits så skulle samhällen förvandlas till anarki, var som helst.
Vi talar dock inte om mordiska brottslingar, utan om människor som idkar sexuellt umgänge!!! Du inser säkert innerst inne orimligheten i orsak och verkan inom den muslimska lagstiftningen!
Citat:
Du säger "Man kan väl förutsätta att ett par som avsiktligt (t.ex. på en offentlig badstrand) idkar könsumgänge inför publik" Jag undrade varför? Är det för att man vill "ta sitt liv" på andras hand? Eller gör man det för att utmana lagen? Eller för att sprida omoral i ett muslimskt samhälle?.
Det spelar ingen roll vilket - det finns naturligtvis inget rimligt förhållande mellan "brott" ocn straff hur man än resonerar.
Citat:
Historien bevittnar om att bara 4 fall stening/piskrapp skedde under 400 år. Och tro det eller ej, domen på dom fyra fallen fälldes efter dom brottsmäns erkännande. Under profetens Saw tid skedde två sådana fall, och samma sak var det gärningsmännen som erkände. Det är absolut omöjligt att bevittna ett äktenskapsbrott för att:

1. Brottet äger rum i hemlighet.
2. Det är omöjligt att fyra vittne befinner sig i en plats där brottet sker.
3. Uppmaningen om att sänka blicken gör att vittnet/vittnen inte kan ge samma vittnesmål i detaljer.
4. Alla vittnen ska vara muslimer/könsmogna/vid sina fulla sinnen.

Min slutsats är att sådan straff skulle aldrig hända i ett shariahsamhälle.
Återigen inom den muslimska världen förekommer dessa dödsstraff fortfarande i modern tid, sanktionerade av Islam och dess statliga tillskyndare. Den kritik som riktas mot Islam i dessa avseenden har inte det minsta med västlig skräckpropaganda att göra utan syftar till att sakligt förmedla information om förhållanden som visar att muslimska makthavare tillämpar en etik som allvarligt skiljer sig från den i väst.

Med tanke på att du råkar vara konvertit, måste du själv, dessförinnan, haft likartade tankegångar som mina. Min förvåning ligger i att den muslimska lagstiftningen inte ristat djupare spår i ditt sinne än du nu visar upp. Du ger faktiskt intrycket att den för din del är fullt acceptabel! Har jag fel eller rätt i det antagandet?
Citera
2006-09-04, 00:36
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islameurope
Du din horunge som heter ahmed i arabländerna och peter i sverige och jurgen i tyskland. Du är en simpel zigenare som leker svensk fattar du inte det själv. Gå och gör några skönhetsoperationer korta ner dina nästa ta bort håret från ansikte din apa och kom och prata sen. Blir äcklad av syrianer ful som stryk. En gång turk alltid turk det kommer du inte i från dig.
Var har du fått det där ifrån? Hemmasnickrad lingvistik eller?

Peter kommer från Boutrus (Petrus) och betyder klippan

Se här vad Jesus sa om Petrus: Jag säger dig att du är Petrus, Klippan, och på den klippan skall jag bygga min kyrka. Matt 16:18

Citat:
Förresten hur går det med din kusin lär han dig fortfarande om religion medans ni två bögjävlar älskar med varandra.
Jag vet inte, men med din kusin går det jättebra. Jag har samlag med henne varje dag och varje dag känns det som om jag pippar hela ditt land.

Och vet du varför jag använder ordet samlag och inte knulla? Det är för att hon ska tro att jag älskar henne. Och vet du vaför jag vill att hon ska tro att jag älskar henne? Jo, det är för att hon ska älska mig, för då kan jag krossa hennes hjärta hårt när jag förudmjukar henne. Och då kommer det att kännas att jag har pippat ditt land dubbelt om.
Citera
2006-09-04, 00:39
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islameurope
Ja men varför kriteseras bara jag när jag besvarar personangrepp. Varför kritiserar ni inte den som börjar för.

Blir äcklad av er fullt med hat mot muslimer men favoriserar en kristen trots dåliga gärningar

Där har du en anled´ning till varför vi aldrig kan ha en bra debatt med er tjockskallar som är fulla med fördomar mot oss.
Det var nog du som började svära, inte jag. Det är enkelt att ta reda på, gå tillbaka i trpden bara.
Citera
2006-09-04, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_UU
Var har du fått det där ifrån? Hemmasnickrad lingvistik eller?

Peter kommer från Boutrus (Petrus) och betyder klippan

Se här vad Jesus sa om Petrus: Jag säger dig att du är Petrus, Klippan, och på den klippan skall jag bygga min kyrka. Matt 16:18

Jag vet inte, men med din kusin går det jättebra. Jag har samlag med henne varje dag och varje dag känns det som om jag pippar hela ditt land.

Och vet du varför jag använder ordet samlag och inte knulla? Det är för att hon ska tro att jag älskar henne. Och vet du vaför jag vill att hon ska tro att jag älskar henne? Jo, det är för att hon ska älska mig, för då kan jag krossa hennes hjärta hårt när jag förudmjukar henne. Och då kommer det att kännas att jag har pippat ditt land dubbelt om.

Jag tror att du blandar ihop folk och har samlag med din mamma och fantiserar om andra. Varför har du olika namn i olika länder?
Citera
2006-09-04, 11:43
Medlem
-
Citera
2006-09-04, 11:48
Medlem
FyFan

Ja da tycker vi olika, jag tycker Ibn Hazm skriver mycket rediga svar, och ar artig dessutom

Citat:
Inte bara konstigt, utan fruktansvärt orättvist. Att kvinnors vittnesmål inte räknas lika som männens. Min poäng var att det måste vara väldigt lätt för männen att förgripa sig på kvinnorna i dom muslimska länderna, eftersom själva skändadet i sig ofta innebär en sån skam att hon förskjuts från sin familj och därmed håller tyst, eftersom hennes trovärdighet som vittne redan är underminerat som kvinna.
Det ar knappast det som det handlar om. Utan snarare om ett kulturellt fenomen. Vilket naturligtvis inte ar acceptabelt, men som dessvarre sakerligen forekommer. Men det betyder a andra sidan, om det handlar om islamiska lander, att man knappast lever som man lar. For da vore skandande inte en skam som ska gommas undan utan nagot som skall tas till domstolen.
Citera
2006-09-04, 12:42
Bannlyst
Citat:
Allah, allah hizbollah

Allah, allah hizbollah

Såg denna ramsa på tv med hizbolla sympotisörer

Försöker Hizbollah vara något/någon annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in