2006-08-24, 17:55
Medlem
Nickeps avatar
Med tanke på de olika sätten att närma sig problemen i Islam-diskussionen (beroende på inställning till religionen) fortsätter jag envist att puffa dels för tråden nedan:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=356412

som tar upp Islam ur ett mer historiskt perspektiv, dels:

JLPicards hemsida:

http://humanusliberalis.blogspot.com/

som är väl värd ett besök. Den pekar dels på problemen, dels på de vägar som står till buds som hjälp för muslimer att sekulariseras i sitt nya hemland.

Det är ju fullständigt befängt att Islam-tillskyndare inte skall kunna uppfatta de uppenbara punkter som bekräftar den primitiva människosynen, som gör Islam omöjlig för friska ögon och människor som upplevt någorlunda sunda former av demokrati - något som närmast anses obefintligt i de muslimska länderna.
Citera
2006-08-24, 18:31
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ayan
Peter, man kan även säga att Bibeln har motsättningar, eller hur? En gång i tiden fanns en sida på svenska som tog upp Bibelns motsatta verser. Och det var mycket. Men sidan har varit borta nu ett bra tag. Men dessa motsättningar finns kvar i Bibeln.
Självklar, och det har jag aldrig förnekat. Men nu är saken den att om koranen är skriven av allah, så måste den vara felfri. Men eftersom bibeln är skriven av människor så vet vi att den mänskliga faktorn kan fela, hitta på och tolka saker på sitt sätt.

Och allah medger i koranen att koranen är tillräckligt tydlig för att alla ska förstå den, med andra ska man tro den bokstavligt.

Men det visste du väl?

Muhammed lät olika männsikor läsa originalet av koranen, och han medgav och erkände den som fullkomlig enighet med allahs bokstavliga budskap.

Därför är det inte alls på lika villkor när man också säger att även bibeln har motsägelser, enligt dset jag har förklarat.
Citera
2006-08-24, 18:36
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtwo
syrianen i den här tråden sprider jättemycket skit runt omkring sig.
Med tanke på att vi muslimer inte vill snacka så mycket skit om andra religioner
(förutom judendomen då..) så ska jag bara snacka om hans ras lite.

Syriannäsa eller judenäsa är det som hela förorten säger.
Syrian näsa är mer känt.

ni syrianer har också en speciell lukt, inte så jävligt omtyckt.

O så det där om era guzzar/tjejjer. Har knullat ca 10 stycken dom senaste två månaderna. fina pattar o sånt ohh ja. men skitig lukt.

Sticker därför hellre till libaneser som är snyggar och som grädde på mosen saknar syrian näsan

Edit: Det där med föbjuden sex. Mannen får spö och kvinnan stenad
Ja men häs så kallas killen player o tjejen för hora. Det är en rejäl skillnad. Man kollar inte ens på det negativt
Jag antar att jag är tvungen att retirera nu...

jag låtsas som om jag inte läste detta läkarutalande som radikalt förändrar hela bilden av islam...
Citera
2006-08-24, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_UU
Jag antar att jag är tvungen att retirera nu...

jag låtsas som om jag inte läste detta läkarutalande som radikalt förändrar hela bilden av islam...

Dumma jävla äckel, Du är sjuk i huvudet har du ens haft kontakt med muslimer?

Du är en efterbliven mongolid kan tänka mig att du är fulaste jävla mobboffret.
Citera
2006-08-24, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtwo
syrianen i den här tråden sprider jättemycket skit runt omkring sig.
Med tanke på att vi muslimer inte vill snacka så mycket skit om andra religioner
(förutom judendomen då..) så ska jag bara snacka om hans ras lite.

Syriannäsa eller judenäsa är det som hela förorten säger.
Syrian näsa är mer känt.

ni syrianer har också en speciell lukt, inte så jävligt omtyckt.

O så det där om era guzzar/tjejjer. Har knullat ca 10 stycken dom senaste två månaderna. fina pattar o sånt ohh ja. men skitig lukt.

Sticker därför hellre till libaneser som är snyggar och som grädde på mosen saknar syrian näsan

Edit: Det där med föbjuden sex. Mannen får spö och kvinnan stenad
Ja men häs så kallas killen player o tjejen för hora. Det är en rejäl skillnad. Man kollar inte ens på det negativt
Haj näsor heter det. hahahah jävla kråkor är dem.
Citera
2006-08-24, 21:10
Medlem
FyFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islameurope

Vilken vacker dikt. Mina ögon tåras

Den muslimska traditionen av vänlighet och respekt för oliktänkande är verkligen ett föredöme för andra. Med utgångspunkt från denna vackra dikt så får man i sanning en förnimmelse av skönheten i det islamska hjärtat.
Citera
2006-08-24, 21:20
Medlem
Bergman-Wasas avatar
Citat:

Du verkar precis vara sterotypen av en muslim. Ödmjuk och härlig
Citera
2006-08-24, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître

Jag såg förresten Dansar med vargar på dvd idag, och jag kom att tänka på att det amerikanska packet i den filmen på samtliga sätt påminner om FB:s rasisthorder, fast det var inte araber och muslimer de vände sig emot utan indianer. Annars uppvisade de exakt samma beteende och exakt samma retorik. Ni är hatiska äckel helt enkelt, moraliskt och mentalt efterblivna neanderthalare. Tänk så vacker världen hade varit om det inte vore för sådana som ni.

När muslimer ska klaga på USA och västvärlden drar man ofta upp indianerna. Frågan är hur de "hedniska" indianerna skulle ha behandlats av muslimer, ifall de hade upptäckt Amerika... Förmodligen hade man gjort som man gjorde på andra platser där det fanns "hedningar":

8:7 Än när Gud lovade eder den ena av de båda skarorna, att den skulle bliva eder, men Gud ville bekräfta sanningen med sina ord och utrota de otrogna till sista man

8:40 Striden mot dem, tills det ej finns någon frestelse längre, utan all gudsdyrkan ägnas Gud, och om de då upphöra, så ser Gud förvisso vad de göra

2:187 Döden dem varhelst I påträffen dem och driven dem ut från varje plats, från vilka de driva ut eder, ty frestelse är värre än dråp, men striden ej mot dem vid det fridlysta templet, med mindre de strida mot eder därstädes, och strida de mot eder, så döden dem! Sådan varder de otrognas lön

etc...
Citera
2006-08-24, 22:33
Medlem
Nickeps avatar
Om man följer trådskaparens inlägg och hur dessa slutligen uppfattas av andra debattörer, kan det se ut som följer (det närmast härunder riktat mot Peter_UU)
Citat:
...Dumma jävla äckel, Du är sjuk i huvudet har du ens haft kontakt med muslimer?

Du är en efterbliven mongolid kan tänka mig att du är fulaste jävla mobboffret...

Citat:
Ursprungligen postat av FyFan
Vilken vacker dikt. Mina ögon tåras

Den muslimska traditionen av vänlighet och respekt för oliktänkande är verkligen ett föredöme för andra. Med utgångspunkt från denna vackra dikt så får man i sanning en förnimmelse av skönheten i det islamska hjärtat.
Du har kanske missat slutet på det inledande trådinlägget:

Citat:
...Har ni redan fördomar mot islam eller frågor om Islam får ni gärna ställa dem här.:
Kort före denna uppmaning sammanfattades att:

"Islam är en frivillig relation mellan en individ och hans Skapare"

dvs. det finns en skapare! (jakande sats)

"Den framträdande skillnaden mellan det här och andra religioner är att Islam vägrar att acceptera någon som helst form av skapelse som en gudom värd att dyrkas"

dvs. det finns absolut ingen skapelse t.ex. en gudomlig varelse att dyrka! (nekande sats)

"Islam betonar dyrkan uteslutande av den Ende som skapat himlarna och jorden"

dvs. det finns en skapare som Islam betonar att man skall dyrka! (jakande sats)

Sannolikt är det tänkt att läsaren själv skall matcha antalet jakande satser mot negationerna. Då de jakande satserna överstiger negationerna, kan man sluta sig till att det finns en skapare och att han skall dyrkas!

Om muslimer, som erbjuder sig att besvara frågor om Islam, ombesörjer detta på liknande sätt som ovan, kan man förstå hur missförstånd kring Islam lätt kan uppstå - inte bara hos icke-muslimer utan hos muslimerna själva.
Citera
2006-08-24, 22:39
Medlem
illums avatar
Citat:
Du är satans högra hand. Hur fan kommer du på allt skit ibland skrattar jag åt det du skriver är du inavel?
[...]
Haj näsor heter det. hahahah jävla kråkor är dem.
[...]
[...]
Här upptäcker folk islam för fullt, jag ber att få tacka dig för all "reklam" du gör för islam. Det verkar absolut vara någonting positivt.

Jag kanske skulle skapa ett smurf-konto här, typ "islaam och haqq forever" och sedan stödja islam några poster innan jag flippar ur och hotar med att jag ska "knulla alla otrogna hundar" till exempel? Det är ju ungefär det du gör, men det är bra, nu får LGM lite praktisk erfarenhet av islam och det är bra, haha...
Citera
2006-08-24, 23:01
Medlem
FyFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
..

Citat:
...Har ni redan fördomar mot islam eller frågor om Islam får ni gärna ställa dem här.

Eller så får man dem bekräftade
Citera
2006-08-24, 23:43
Bannlyst
Om en person kommer från en familj där föräldrarna är muslimer, och man är "född till muslim", men man läser inte koranen, men gör saker som man vet att man inte får göra som Islam förbjuder, föräldrarna lär bara några verser då och då, dom viktigaste.. Är man en "syndare" då eller är man muslim?

Och om man "syndar" i sin unga ålder, dvs. jag dricker, ljuger, snor saker och "umgås" med tjejer, och i senare ålder så blir man trogen muslim, blir man förlåten för det förflutna

Vad är det för skillnad mellan Islamister, Muslimer och Shia Muslimer?

Och är det inte fel av muslimska självmords bombare att ta sitt eget liv? Det står ju i Koranen att den som tar sitt eget liv kommer brinna i Helvetet.. Varför gör dom det i Allhas syfte då? Enligt koranen så hamnar dom ju inte i paradiset, eller?

Skulle du kunna svara på mina frågor, tack! Är nyfiken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in