2006-08-23, 21:47
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Om detta representerar verkliga händelseförlopp, bekräftas ytterligare, vilken primitiv personlighet den man hade, som under 1400 år tillåtits hålla de muslimska folken i ett järngrepp och tvingat dessa att under diktatoriska/krigiska former åse, hur omgivande länder utvecklats och skapat demokrati och välstånd.
Jag citerade Sahih Muslim, har alltså precis lika stort värde som Sahih Bukhari - vilka är hadither (återberättelser, bevittnanden, sanningar om muhammeds handlingar och förespråkan).

Haditherna är otroligt många och består av ett 40, kanske 50-tal böcker. Men man behöcer inte alls leta länge för att hitta passager likt den jag av slump hittade. Det räcker med att skumma igenom lite så finner man dem snabbt.

Jag har sparat ett 20-tal "udda" passager, och det inom en halvtimmes skumläsning.

Im telling you, there´s a lot of shit som behöver komma upp man...

Jag håller på och sammanställer lite.. och tro mig, alla fördomar människor har om islam är sanna. Det finns ingen fördom som är falsk. Allt som folk tror om islam och vilken sinnesjuk religion det är är sant.
Citera
2006-08-23, 22:06
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Jag har förvisso bara läst valda delar av svenska koranöversättningar, men jag tycker att den gudsbild och den moral som koranen frammanar (och som från början hittats på eller drömts ihop av Mohammed) påminner mycket om något som ett mobbingsoffer hittat på.

Dvs gudsbilden med en sträng, oresonlig och allsmäktig gud som straffar allt och alla som inte gör precis som han säger påminner på intet sätt om en god och rättvis universumskapare, utan mer om något som en förfördelad, undertryckt och allmänt kuvad person hittar på när han/hon till sist får lite makt eller inflytande. (jmfr. "Jeppe på Berget" eller "Köpmanen i Venedig").

Det som Mohammed (eller hans kompisar som skrev ner eländet ca 60 år efter att profeten lagt näsan i vädret) hittat på är alltså inget som goda, humanistiska och rättvisa människor med bra självkänsla ger utryck för, utan istället maktfullkomliga och högfärdiga execer för att ge igen för all verklig eller inbillad orättvisa de upplever sig ha blivit utsatta för.

(Blev kanske lite rörigt... hoppas ni förstår vad jag menar).
Jag förstår precis vad du menar, och jag håller med, men jag skulle faktiskt ändå vilja gå ett steg längre och i och med att jag är kristen och faktiskt tror på en högre makt så är min teori att muhammed var satans högra hand. Detta baserat på min uppfattning om hu koranen förmedlar sitt budskap och det sättet som författaren vill manipulera läsaren. Koranens författare var allt annat än dum, men hade dock inte tillräcklig kunskap för att övertyga framtida människor (vi alltså) om att det är guds ord. Författaren var som sagt inte dum, han - eller de - var riktigt smarta som kunde komma på en text som för dåtidens människor var idiotsäker och vattentät. Författaren visste precis på vilket sätt man kan manipulera människor. Allt handlar om hjärntvätt och övertygelse. Koranens text för läsaren att börja undra och slutligen fastna i satans grepp. Koranen ger inget utrymme för ursäkter.

Med tanke på detta mest intill intelligenta och amnipulativa påfund så kan jag inte tänka mig någon i världen under den tiden som författare. Det är helt enkelt för vattentätt, för den tidens människor dvs. Därför tror jag att det är satans verk och inget annat.

Endast lucifer har orken, lusten, viljan, intelligensen och motivationen för att skapa detta.
Citera
2006-08-23, 22:15
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_UU
Jag citerade Sahih Muslim, har alltså precis lika stort värde som Sahih Bukhari - vilka är hadither (återberättelser, bevittnanden, sanningar om muhammeds handlingar och förespråkan).
Till saken hör alltså att dessa två hadither är de två absolut mest autentiska av hadither som finns, inga andra är mer trovärdiga, citerade eller välkända, i alla fall för sunni-muslimer (85% av världens muslimer ungefär).

Du vet det garanterat, men jag påpekar för andra alltså.
Citera
2006-08-23, 23:22
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_UU

Haditherna är otroligt många och består av ett 40, kanske 50-tal böcker. Men man behöcer inte alls leta länge för att hitta passager likt den jag av slump hittade. Det räcker med att skumma igenom lite så finner man dem snabbt.

Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
...gudsbilden med en sträng, oresonlig och allsmäktig gud som straffar allt och alla som inte gör precis som han säger påminner på intet sätt om en god och rättvis universumskapare, utan mer om något som en förfördelad, undertryckt och allmänt kuvad person hittar på när han/hon till sist får lite makt eller inflytande...
Bilden av olika källor och den uppfattning dessa ger sansade icke-muslimska bedömare blir oftast mycket likartad. Mycket intressant är därför att mot denna jämföra skillnaden i reaktion, som icke-sekulariserade, troende muslimer visar upp. Egentligen är det märkligt att skrifter med så tydligt manschauvinistisk karaktär överhuvudtaget kan försvaras av någon i modern tid. Mest egendomligt är det, när t.o.m. kvinnor påstår sig fullt ut acceptera de kvinnofientliga budskapen som Koranen innehåller och att dessa är avsedda som styrelement för människor att leva efter.
Citera
2006-08-24, 00:37
Bannlyst
Vart tog pro-islam dårarna vägen? Ska de inte försvara islam nu när Peter_UU "ljuger" så otroligt mycket?
Citera
2006-08-24, 01:32
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Vart tog pro-islam dårarna vägen? Ska de inte försvara islam nu när Peter_UU "ljuger" så otroligt mycket?
Spelar det någon roll nu när hela ryggdunkargänget samlas och sitter och gottar sig i alla lögner och missförstånd. Peter_UU har visat sig vara en lögnare som dessutom inte kan arabiska, alltså är han diskvalificerad. NickeSS är uttalad rasist, och blir därför också diskvalificerad. Illum är på ett barns mentala utvecklingsnivå och är därför diskvalificerad. Och du är ju förmodligen bara 14 år, så du är också diskvalificerad.
Men så snart de vill diskutera något seriöst så är jag tillbaka i debatten.

Jag såg förresten Dansar med vargar på dvd idag, och jag kom att tänka på att det amerikanska packet i den filmen på samtliga sätt påminner om FB:s rasisthorder, fast det var inte araber och muslimer de vände sig emot utan indianer. Annars uppvisade de exakt samma beteende och exakt samma retorik. Ni är hatiska äckel helt enkelt, moraliskt och mentalt efterblivna neanderthalare. Tänk så vacker världen hade varit om det inte vore för sådana som ni.
Citera
2006-08-24, 01:36
Bannlyst
Islam är satans redskap och muslimer är satans vapenbärare.

Vi icke-muslimer måste bekämpa dessa undermäniskor och det med deras död som utväg. Må muslimerna brinna i helvetes eviga lågor!

Som katolik så ser jag helst att världens alla nationer innför ett sammarbete för att en gång för alla krossa dessa parasiter genom ett gigantiskt korståg genom den arabiska öknen! Muslimer är kakelackor och en fiende som satan har placerat på jorden. Fred kan endast tillämpas först när dessa apmänniskor har förintats!

Maledite gli sciocchi.....
Citera
2006-08-24, 01:49
Medlem
Nickeps avatar
Muslimer anser av gammal hävd, som f.ö. understöds av Koranen, att Islam överhuvudtaget inte kan eller får ifrågasättas. Det innebär att vi, som gör det, automatiskt betraktas som fiender med enda avsikt att svärta ner Islam. Med sådana skall alltså en muslim undvika kontakt. En muslim som av andra diskussionspartners inte tillåts dominera debatten, dvs. möts av så övertygande motbelägg som i denna tråd eller som i tråden*:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=356412

deltar inte eller avbryter sin medverkan. I ovan exemplifierade tråd, rubricerad:

"Muslimer - ni måste förstå att Koranen och ni förmedlar tveeggade budskap"

medverkade av skälen ovan ingen muslim. JLPicard, kompenserade dock den förlusten på ett föredömligt sätt genom att teckna ner den mest väsentliga historiska bakgrunden för Islam. Jag rekommederar alla att ta del av den tråden och också att besöka JLPicards hemsida:

http://humanusliberalis.blogspot.com/

som tar upp hur landets muslimer på effektivast möjliga sätt skall kunna sekulariseras.

Muslimska debattörer som inbjudits till nämnda tråd har hittills valt att låta fakta förbli okommenterade.
Citera
2006-08-24, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Muslimer anser av gammal hävd, som f.ö. understöds av Koranen, att Islam överhuvudtaget inte kan eller får ifrågasättas. Det innebär att vi, som gör det, automatiskt betraktas som fiender med enda avsikt att svärta ner Islam. Med sådana skall alltså en muslim undvika kontakt. En muslim som av andra diskussionspartners inte tillåts dominera debatten, dvs. möts av så övertygande motbelägg som i denna tråd eller som i tråden*:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=356412

deltar inte eller avbryter sin medverkan. I ovan exemplifierade tråd, rubricerad:

"Muslimer - ni måste förstå att Koranen och ni förmedlar tveeggade budskap"

medverkade av skälen ovan ingen muslim. JLPicard, kompenserade dock den förlusten på ett föredömligt sätt genom att teckna ner den mest väsentliga historiska bakgrunden för Islam. Jag rekommederar alla att ta del av den tråden och också att besöka JLPicards hemsida:

http://humanusliberalis.blogspot.com/

som tar upp hur landets muslimer på effektivast möjliga sätt skall kunna sekulariseras.

Muslimska debattörer som inbjudits till nämnda tråd har hittills valt att låta fakta förbli okommenterade.

Bra skrivet! Låt asen komma fram ur skuggan!
Citera
2006-08-24, 01:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Spelar det någon roll nu när hela ryggdunkargänget samlas och sitter och gottar sig i alla lögner och missförstånd. Peter_UU har visat sig vara en lögnare som dessutom inte kan arabiska, alltså är han diskvalificerad. NickeSS är uttalad rasist, och blir därför också diskvalificerad. Illum är på ett barns mentala utvecklingsnivå och är därför diskvalificerad. Och du är ju förmodligen bara 14 år, så du är också diskvalificerad.
Men så snart de vill diskutera något seriöst så är jag tillbaka i debatten.
Och du är en idiot. Nej, jag är inte 14. Det är ganska svårt att ta er pro-islam debattörer på allvar när ni undviker att svara på tydliga frågor om islam som inte passar er... att ni saknar verklighetsuppfattning gör inte det hela bättre.
Citera
2006-08-24, 02:07
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Och du är en idiot. Nej, jag är inte 14. Det är ganska svårt att ta er pro-islam debattörer på allvar när ni undviker att svara på tydliga frågor om islam som inte passar er... att ni saknar verklighetsuppfattning gör inte det hela bättre.
Jag har faktiskt svarat, jag har dessutom svarat väldigt många gånger i alla de trådar om islam jag skrivit i. Det är inte problemet, problemet är att det inte spelar någon roll vad jag skriver eftersom ni anser att ni minsann vet bäst för att ni anger er själv som auktoritet. Se t ex på Peter_UU som kallade Bernström lögnare när det enda Bernström gjorde var att referera till vad de främsta auktoriteterna inom islam sagt, och dessutom refererade till vilka betydelser ord kunde ha. Men Peter_UU vet tydligen bättre än allmänt accepterade lexikon. Peter_UU borde kanske söka jobb som professor i arabiska, med hans gedigna kunskaper vore det nog inte alltför svårt ...

Alltså - jag svarar på allt, men jag svarar inte längre på rena lögner och illvilliga generaliseringar etc. Jag har tidigare sagt er att ni kan väl attackera sådana strömningar inom islam som är förkastliga (terrorism, viss salafism, talibaner och wahhabiter etc) men hålla er till detta och inte generalisera och mena att det är den enda sanna islam och att alla muslimer vill att det ska vara så som dessa vill. Starta t ex en tråd där ni uteslutande angriper salafiter. Det är helt i sin ordning. Men att sabla ner samtliga muslimer och hela islam är vare sig rättvist eller hederligt. Dvs snäva till ert problemområde.
Citera
2006-08-24, 11:33
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Jag har faktiskt svarat, jag har dessutom svarat väldigt många gånger i alla de trådar om islam jag skrivit i. Det är inte problemet, problemet är att det inte spelar någon roll vad jag skriver eftersom ni anser att ni minsann vet bäst för att ni anger er själv som auktoritet. Se t ex på Peter_UU som kallade Bernström lögnare när det enda Bernström gjorde var att referera till vad de främsta auktoriteterna inom islam sagt, och dessutom refererade till vilka betydelser ord kunde ha. Men Peter_UU vet tydligen bättre än allmänt accepterade lexikon. Peter_UU borde kanske söka jobb som professor i arabiska, med hans gedigna kunskaper vore det nog inte alltför svårt ...

Alltså - jag svarar på allt, men jag svarar inte längre på rena lögner och illvilliga generaliseringar etc. Jag har tidigare sagt er att ni kan väl attackera sådana strömningar inom islam som är förkastliga (terrorism, viss salafism, talibaner och wahhabiter etc) men hålla er till detta och inte generalisera och mena att det är den enda sanna islam och att alla muslimer vill att det ska vara så som dessa vill. Starta t ex en tråd där ni uteslutande angriper salafiter. Det är helt i sin ordning. Men att sabla ner samtliga muslimer och hela islam är vare sig rättvist eller hederligt. Dvs snäva till ert problemområde.
Mycket vackra ord

Dina ursäkter börjar mer och mer likna de som IbnHazm och nutid en gång i den baglma goda tiden drog till med. Om du nu tycker att jag ljuger, så varsågod, visa det för mig, jag kanske har gjort ett fel eller tänkt fel. En gång respekterade jag dig faktiskt för du verkade vara en sådan muslim som vet vad som står i koranen, men ändå håller dig inom dina moraliska gränser. Tydligen så är det inte så och som jag i denna tråd har skrivit, att någon som läser koranen lätt kan hamna i satans grepp tycks stämma in på dig. Du har utelämnat förnuft och sanning och istället gett dig in på lögner och falska övertygelser - vilket bekräftas av ditt agerande i vers 4:34.

Versen och budskapet är tydligt när det gäller misshandel av sin fru, det är tillåtet och framgår tydligt ur både grundtexten och alla översättningar i hela världen. Endast DU påstår att det är otillåtet. Och det är just det som är frågan, och som "bevis" hänvisar du till bernströms citat och förklaring. Oavsett VAD berström tycker så är det en lögn, om det skiljer sig från vad som står i koranen. Även hadither vittnar och förespråkar ett beteende som bygger på en mentalitet där kvinnan jämställs med hundar och andra smutsiga djur.

Koranen är skriven av män, för män.

Läs det citat jag har postat som är taget ur Sahih Muslim, det vittnar om hur sinnesjuk muhammed är.

Men men, som man brukar säga, bättre fly än illa fäktas. eller som du en gång sa till en annan debattör: det är bättre att hålla käften och låta folk tro att man är dum, än att öppna den och bevisa det. Du springer med svansen mellan benen precis som miljontals muslimer som gett sig in på debatter om islam och kristendomen tidigare har gjort.

Islam är förtryckarnas, banditernas och förövarnas religion. Varje männsika som följer islam i varje bokstav är en terrorist utan samvete och livsuppfattning.

Bevisa motsatsen, genom korancitat och hadither, om du kan. Inga tycken eller tolkningar.

Vi kan börja med misshandel av sin fru. enligt 4:34 så får en man slå sin fru om hon inte lyder, stämmer det eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in