Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Jag har faktiskt svarat, jag har dessutom svarat väldigt många gånger i alla de trådar om islam jag skrivit i. Det är inte problemet, problemet är att det inte spelar någon roll vad jag skriver eftersom ni anser att ni minsann vet bäst för att ni anger er själv som auktoritet. Se t ex på Peter_UU som kallade Bernström lögnare när det enda Bernström gjorde var att referera till vad de främsta auktoriteterna inom islam sagt, och dessutom refererade till vilka betydelser ord kunde ha. Men Peter_UU vet tydligen bättre än allmänt accepterade lexikon. Peter_UU borde kanske söka jobb som professor i arabiska, med hans gedigna kunskaper vore det nog inte alltför svårt ...
Alltså - jag svarar på allt, men jag svarar inte längre på rena lögner och illvilliga generaliseringar etc. Jag har tidigare sagt er att ni kan väl attackera sådana strömningar inom islam som är förkastliga (terrorism, viss salafism, talibaner och wahhabiter etc) men hålla er till detta och inte generalisera och mena att det är den enda sanna islam och att alla muslimer vill att det ska vara så som dessa vill. Starta t ex en tråd där ni uteslutande angriper salafiter. Det är helt i sin ordning. Men att sabla ner samtliga muslimer och hela islam är vare sig rättvist eller hederligt. Dvs snäva till ert problemområde.
Mycket vackra ord
Dina ursäkter börjar mer och mer likna de som IbnHazm och nutid en gång i den baglma goda tiden drog till med. Om du nu tycker att jag ljuger, så varsågod, visa det för mig, jag kanske har gjort ett fel eller tänkt fel. En gång respekterade jag dig faktiskt för du verkade vara en sådan muslim som vet vad som står i koranen, men ändå håller dig inom dina moraliska gränser. Tydligen så är det inte så och som jag i denna tråd har skrivit, att någon som läser koranen lätt kan hamna i satans grepp tycks stämma in på dig. Du har utelämnat förnuft och sanning och istället gett dig in på lögner och falska övertygelser - vilket bekräftas av ditt agerande i vers 4:34.
Versen och budskapet är tydligt när det gäller misshandel av sin fru, det är tillåtet och framgår tydligt ur både grundtexten och alla översättningar i hela världen. Endast DU påstår att det är otillåtet. Och det är just det som är frågan, och som "bevis" hänvisar du till bernströms citat och förklaring. Oavsett VAD berström tycker så är det en lögn, om det skiljer sig från vad som står i koranen. Även hadither vittnar och förespråkar ett beteende som bygger på en mentalitet där kvinnan jämställs med hundar och andra smutsiga djur.
Koranen är skriven av män,
för män.
Läs det citat jag har postat som är taget ur Sahih Muslim, det vittnar om hur sinnesjuk muhammed är.
Men men, som man brukar säga, bättre fly än illa fäktas. eller som du en gång sa till en annan debattör: det är bättre att hålla käften och låta folk
tro att man är dum, än att öppna den och bevisa det. Du springer med svansen mellan benen precis som miljontals muslimer som gett sig in på debatter om islam och kristendomen tidigare har gjort.
Islam är förtryckarnas, banditernas och förövarnas religion. Varje männsika som följer islam i varje bokstav är en terrorist utan samvete och livsuppfattning.
Bevisa motsatsen, genom korancitat och hadither, om du kan. Inga tycken eller tolkningar.
Vi kan börja med misshandel av sin fru. enligt 4:34 så får en man slå sin fru om hon inte lyder, stämmer det eller inte?