Citat:
Ursprungligen postat av islameurope
Det är väl ogiltigt man kan inte tvinga någon att konvertera till Islam.
Dem som tvingade journalisterna att konvertera är extremister som inte ens representerar 1% av Islam.
ok, så det kommer inte vara några efterverkningar i form av fatwor om dom "lämnar" Islam?
Citat:
Det är just kommentarer som sådana som stör mig
Jag behöver bara gå in på ett svenskt muslimskt forum så ser man de som sympatiserar med dessa 1%
Sedan gnäller de jag har islamfobi?
Dessa 1% tror antagligen de själva representerar alla muslimer och troligtvist ser sig mer som sanna muslimer än många andra.
Varför agerar ni mot skitsaker men inte mot dessa? Då är det jävligt lätt att säga det är 1%?
Nja sen så gäller det att kolla vilka som hänger på dessa forum. Jag känner många muslimer (både araber och perser, shia och sunni) som alla är livrädda för extremistiska Islamister. Jag kommer ihåg när vi pratade om Irak och Afghanistan och dom berättade om dilemmat att se sina före detta hem förstörda av bomber men samtidigt så ansåg dom alla att det var det enda som fungerade med dessa människor.
Jag vill inte påstå att det inte är ett hot mot västvälden, men jag vill sammtidigt belysa att det även är ett hot mot den muslimska välden.