2006-08-27, 18:11
Bannlyst
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22584&a=646769

Citat:
I ett uttalande från kidnappargruppen Heliga jihadbrigaderna säger gruppen att de två fick välja mellan krig, islam eller att betala ickemuslimers skatt till en muslimsk härskare. Det var inte klart vad som avsågs med skatten eller kriget.

Väntar ivrigt på svar från Islameurope
Citera
2006-08-27, 18:12
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDuck
Det var ett försök att vara ironisk.
tänkte väl...
Citera
2006-08-27, 18:14
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes

Citat:
I ett uttalande från kidnappargruppen Heliga jihadbrigaderna säger gruppen att de två fick välja mellan krig, islam eller att betala ickemuslimers skatt till en muslimsk härskare. Det var inte klart vad som avsågs med skatten eller kriget.

Aha!... vilket bekräftar och återspeglar de verser och passager jag alltid har hänvisat till och citerat!
Citera
2006-08-27, 18:30
Medlem
Citat:

jag skulle villja veta om någon muslimsk auktoritet har uttalat sig om det?

jag menar dom e ju inte dom ända som gör konstiga saker i religionens namn...
mormoner som döper döda judar

men vad vet jag...
Citera
2006-08-27, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_UU
Aha!... vilket bekräftar och återspeglar de verser och passager jag alltid har hänvisat till och citerat!

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=8745&c3a1=637359&c5a1=637359&c5a1s howtime=true&selectedDate=20060827&shortVersion=tr ue&searchDep=8744&lid=20060827&lpos=svt2_2000&from =tabla

Nåt för dig och se på då Peter_UU

Citat:
Någon bär slöja. Andra hatar slöja. En menar att kvinnan skall lyda sin man. En annan arbetar mot hedersvåld. En boxas. En jobbar på bageri. En har blivit uthängd i media som extremist.

Undrar om det är Abu Usama El-Swede?
Citera
2006-08-27, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LordRaven
jag skulle villja veta om någon muslimsk auktoritet har uttalat sig om det?

jag menar dom e ju inte dom ända som gör konstiga saker i religionens namn...
mormoner som döper döda judar

men vad vet jag...

Om någon muslimsk auktoritet har uttalat sig? Brukar dom göra det? Organisatoner som Heliga Jihadbrigadera agerar ju oberoende efter sin egen tolkning och ideologi om islam.

Bla handlar det om strävan efter makt. Där har Hamas och Hisballs kommet jävligt långt
Citera
2006-08-27, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av islameurope
Ja vad är skillnaden mellan transor och bögar?

Du kan läsa härrifrån, vad "transor", transvestiter är för något.
Vad innebär det att vara transvestit?
Citera
2006-08-27, 18:43
Medlem
Citat:
Om någon muslimsk auktoritet har uttalat sig? Brukar dom göra det? Organisatoner som Heliga Jihadbrigadera agerar ju oberoende efter sin egen tolkning och ideologi om islam.

Bla handlar det om strävan efter makt. Där har Hamas och Hisballs kommet jävligt långt

jovisst men det skulle vara ganska intressant att se hur Imamerna reagerade på detta. Visst är det en egen tolkning, men det e ju inte direkt det som Islameurope säger är Islam.

Vad anser den muslimska välden om dessa reportrar? Är dessa muslimer nu? eller är det ogiltigt?
Citera
2006-08-27, 19:21
Bannlyst
Citat:
jovisst men det skulle vara ganska intressant att se hur Imamerna reagerade på detta. Visst är det en egen tolkning, men det e ju inte direkt det som Islameurope säger är Islam.

Vad anser den muslimska välden om dessa reportrar? Är dessa muslimer nu? eller är det ogiltigt?

Varför skulle dom reagera? Dom reagerar ju tydligen bara när det varit terrordåd?

Tänk om man fick se samma jävla ilska och demonstrationer mot islamister som mna gjorde mot nidbilderna?

Vad är värre?

Nidbilder som är kränkande och provocerande eller islamister som varje vecka lever upp till dessa nidbilder?
Citera
2006-08-27, 19:23
Medlem
Citat:

Det är väl ogiltigt man kan inte tvinga någon att konvertera till Islam.

Dem som tvingade journalisterna att konvertera är extremister som inte ens representerar 1% av Islam.
Citera
2006-08-27, 19:48
Medlem
Darwins avatar
Citat:

Dem som tvingade journalisterna att konvertera är extremister som inte ens representerar 1% av Islam.

...så journalisterna kommer inte att dömmas till döden om de lämnar sin nya, fina religion? Eller?
Citera
2006-08-27, 19:48
Bannlyst
Citat:

Det är just kommentarer som sådana som stör mig

Jag behöver bara gå in på ett svenskt muslimskt forum så ser man de som sympatiserar med dessa 1%

Sedan gnäller de jag har islamfobi?

Dessa 1% tror antagligen de själva representerar alla muslimer och troligtvist ser sig mer som sanna muslimer än många andra.

Varför agerar ni mot skitsaker men inte mot dessa? Då är det jävligt lätt att säga det är 1%?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in