2006-10-05, 17:58
Medlem
Bismillah

Mysonoxen

Citat:
2. Så du förnekar att arbetslösheten bland invandrare är hög? Är det så jag ska tolka dina påståenden?
Nej det ar inte sa du ska tolka, jag namnde vad som kan vara orsaken till kaffe drickande man. Jag har aven bett dig ta med i berakningen att arbetsgivaren heller anstaller Kalle an Hassan.

MEN om du forsoker fa det till att Islam uppmuntrar till arbetsvagran, da ar du ute i ogjort arende. I sa fall maste du se till INDIVIDEN och vad orsakerna ar till att vederborande inte arbetar. Tex vill inte, som du forelar, kan inte, far inte, duger inte osv

Citat:
Det var t.o.m. en turkisk muslim med en k-pist i handen på ett av dem en gång och hotade tjejerna där för han fick för lite pengar.
Alltsa detta later osannolikt, det maste det ju bara ha skrivits om i tidningarna...Ja knappast var han praktiserande muslim i alla fall...

Punkt nr 3 verkar du inte ha full kontroll over. Allah SWT har alltid funnits.

''Say: He is Allah, the One and Only;
Allah, the Eternal, Absolute;
He begetteth not, nor is He begotten;
And there is none like unto Him.'' Koranen 112
Ser du 'the ETERNAL'. Svart pa vitt.

Citat:
4. Alla får tro vad de vill, även du. Det är dock beklagligt att du hemfallit åt en tro där dina nära och kära som inte är muslimer betraktas som orena hundar och grisar.
Sager du det? Maste jag ha missat. Kan du hanvisa?

Citat:
5. Varför detta raljerande? Iranierna tycker säkert detsamma om sunnimuslimerna. Men det är klart, riktiga fanatiker har ju alltid monopol på "sanningen"...
Sa du ar inte insatt i Irans affarer? Inte jag heller, men sa mycket vet jag inte ar det enbart Shari'ah som styrs efter, utan dar ar det hoga mans ord i lamplig position, som galler. Vilket sjalvfallet ar helt forkastligt.

Citat:
Jag kallar det bra därför att jag anser inte att människor som spottar på demokratin ska åberopa samma demokrati de avskyr för att få igenom sina sjuka idéer!
Inte har du sett mig spotta, du har forutfattade meningar, och ruggiga sadana ocksa.

Ja det var val en lika bra forklaring du givit av finnar utan att blinka, och samma metod anvander du nar du forsoker att forklara vad en muslim ar. Ser du, det gar inte sa bra, for man kan hamna langt at helskotta da...

Citat:
Jag har själv pratat med människor som t.ex. tyckte att mordet på Fadime var OK då hon "förolämpat sin familj och dragit dem i smutsen". Jag tror inte det är ovanligt, speciellt inte inom den folkgrupp hon tillhörde...
'Manniskor' ja det ar ju lite diffust sa dar. I alla fall det viktiga ar att det inte ar tillatet att ta lagen i egna hander. Och att folk slutar att 'uppmuntra' sana har brott.
Citera
2006-10-05, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
1. Nej, men sunniterna är något fler och det är bland de radikalare sunniterna kalifatstanken frodas.
Och som bekant brukar de radikala vara i minoritet, även om sedan sunniterna utgör 85 % av världens muslimer.
Citat:
Det var ett mycket bra program om detta på en av TV-kanalerna. Man intervjuade folk från Hizb-Ut-Tahir bl.a. samt flera imamer i Storbritannien som stödde kalifatstanken.
Vi har miljöpartister som är mot EU men stöder tanken på en världsregering. Jag antar att den då skall utgå från västerländska, sekulära värden.
Citat:
Det är givetvis för tidigt att yttra sig om hur tredje generationens invandrare kommer att föröka sig men första och andra generationen är onekligen produktiva.
Tänk på den arbetskraftsinvandring vi hade för fyrtio år sedan, juggar och greker bl.a. De är helt assimilerade vid det här laget. Syns nästan inte till alls. Ja, det skall väl vara författaren Theodor Kallifatides då.
Citat:
I deras ursprungsländer är ju barn ansedda som en gudagåva
En bra värdering, inte sant?
Citat:
Visst, men då måste det givetvis även etableras en kontroll över de fundamentalister och terroristsympatisörer som finns innanför våra gränser.
Du förordar åsikts- och religionsregistrering. En grundsten i vår rättstat är att var och en har rätt att behandlas och betraktas som oskyldig, tills han eller hon dömts i domstol. Så länge det fåtal muslimska extremister, som finns i Sverige, inte bryter mot lagen, kan de hålla på hur de vill.
Citat:
Shahen av Iran må ha varit dålig på vissa sätt, men han gjorde i a f ett allvarligt försök att närma sig Väst.
Iranierna är fortfarande fasligt intresserade av västerländsk kultur. Åk till Teheran får du se. Du kan köpa rock- och popmusik t.ex.
Citera
2006-10-05, 18:04
Bannlyst
Citat:
Den som konverterat åt andra hållet har tagit ett stort steg tillbaka till en miljö där demokrati, yttrandefrihet och alla människors lika värde inte är en självklarhet, och där den religionsmentala utvecklingen stått stilla sedan 632.
Men så är det inte för konvertiterna i Väst, som anslutit sig till de 20 miljoner muslimer som redan finns här. De lever alla i demokratiska, sekulära stater.
Citera
2006-10-05, 18:04
Medlem
IbnHazms avatar
Citat:
Jag har inte försvarat kopterna, mormonerna, pingstkyrkan eller andra religiösa dårar. Däremot är jag fullt medveten om vilka risker det finns att lämna islam.

Bismillah

Nu tycker jag du inte ska vrida och vända på det hela. Du har frågat om det finns kristna som förföljs av sina familjer om dom konverterar till islam och jag gav dig exempel på vad koptiska kyrkan i Egypten håller på med. Jag har inte bett dig försvara något/någon utan jag tycker man ska handla rättvist och resonera rättvist vilket du lyckats göra motsattsen hittils. Jag kallar det hyckleri av högsta grad ...

Citat:
Ingen annan religion är så flitig med att utfärda fatwahs och döma folk till döden.

Med detta uttalande bevisar du att du inte är insatt i religionskunskap. Var god och läs GT, och när du är klar, säg till så kommer vi att diskutera den frågan sen.

Citat:
Ingen annan religions representanter har begått så mycket illdåd i modern tid som islam.

Här haltar ditt argument ytterligare ...! Försök att skilja på islam som religion och på vad muslimerna gör. Men frågar du mig så tycker jag att kristendomen är roten till all ont i världen (min åsikt, hopas inte mina kristna vänner tar illa upp) med sina korståg och ockupation av andra länder och som är dessutom roten till antisemtism som kristna kört under flera hundra år.

Citat:
Ingen annan religion är så fientligt inställd till demokrati, mänskliga rättigheter och yttrandefrihet.

Full demokrati existerar bara i utopiska samhälle vilket mäniskligheten inte lyckats komma fram till hittils. Och här har du också en felaktig uppfattning eftersom du jämför islam med dess gudomliga och oförändrade lagar med lagar människor hittils tvistar om. Mänskliga rättigheter är vad islam uppmanat till sen den kom på 600-talet. Yttrandefrihet är en rättighet som islam uppmanar till, inte bara en rättighet utan även en skyldighet. Och med dina resonemang att man har rätt att tycka illa om homosexuella eller anklagar du nån vara homosexuella blir du straffad med 80 piskrap för dina anklagelser och smutskastning om du hade levt i ett shariah land.

Citat:
Muhammedteckningsdebaclet fick många människor att stanna upp och inse vad det är för antidemokratiska krafter vi har importerat hit.

Det var precis det jag pratat om att yttrandefrihet inte är bara en rättighet utan en skyldighet. Medan det är rätt för dig att kränka dina medmänniskor i yttrandefrihetensnamn och kallar det en rättighet ser jag det som absurt. Yttrandefrihet för mig betyder inte att jag har rätt att kränka eller såra mina medmänniskor, denna lag skall utnyttjas i andra sammanhang så som att stå mot ledaren/presidenten/kungen och säga "Du regerar mitt land på ett fel sätt, om du inte gör det, säg upp din roll som ledare". Det var som ett exempel, finns fler men nöjer mig med ett.

Citat:
Du behöver inte yttra dig ens om att du är mindre värd.Bara det att du tar på dig kläder som religiösa män föreskrivit, och därmed gett DEM rätten att bestämma hur du ska gå klädd gör att du blir det automatiskt, det gör att du gett upp din rätt att klä dig som du vill, för jag tror ingen skulle tycka att det är snyggt att gå klädd i medeltidstält.

Jag har bevisat att jag inte är den som du antar saker om utifrån dina fördomar mot mig bara för att jag inte delar samma uppfattningar som du genom att sitta här och motargumentera dig. Slöjan är knappast vad religiösa män föreskrivit, den är ett påbud i islam och står föreskrivet i koranen, men det visste du kanske inte? Därför tror du att denna är vad religiösa män hittat på? Jag tycker således att dina argument börjat halta rjält när du nu börjat diskutera mina val som en fri människa. Vad jag vill klä mig med, göra, säga, handla är något jag själv som bestämmer över. Vill jag följa det som står i Kalle Anka-tidningen så gör jag det utan att behöva ifrågasättas av dig. Dessutom så motsäger ju dig själv när du försvarar demokrati och människorättigheter samtidigt som du hackar på mig och ville begränsa mina rättigheter av val, vore det handla om tro eller klädsel. Jag ÄR och kommer alltid att vara stolt över min slöja som du förnedrar mig pga, den är en del av mig och INGEN får ta ifrån mig denna rättighet, även om det handlar om din demokrati och människorättigheter som du visat för oss vara bara tomma ord.

Citat:
Jag kan ta min fru som exempel, hon tycker synd om svenska tjejer som konverterat och går klädda som vandrande tepåsar på stan. De får inte uttrycka sin kvinnlighet.

Det kan handla om okunskap, hade din fru haft kontakt med beslöjande kvinnor så tror jag hon inte skulle resonera på detta sätt för hon vet inte varför dessa kvinnor valt att bli muslimer och varför dom bär slöja. Vi muslimska kvinnor uttrycker vår kvinnlighet endast för oss själva och för våra män. Vi behöver inte visa vår kvinnlighet ute för att passa in. Det är vårt inre och intellekt som vi visar utan att ens behöva "bjuda på" vår kvinnlighet.

Citat:

Kvinnor ÄR i regel modemedvetna, de älskar att shoppa kläder, tro mig, det är ett helvete att handla ihop med en kvinna, jag avskyr nämligen att gå i affärer, men jag kan ta det, hellre det än att jag skulle tvinga på henne en KKK-dräkt och låta henne vara olycklig.

Jodå, vi kvinnor älskar att shoppa och göra oss fina, du behöver inte berätta det för mig för jag är ju kvinna. Jag shoppar, göra mig snygg, klipper och färgar mitt hår och gör som alla andra kvinnor gör MEN skillnaden är att jag inte "bjuder på" min kvinnlighet och skönhet för främmande utan den ska vara för mig och för min man. En stor skillnad på att sträva efter att göra sig snygg för andra och att göra det för sig själv och sin egen man.
Citera
2006-10-05, 18:12
Medlem
xeroc81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbnHazm
...
Här haltar ditt argument ytterligare ...! Försök att skilja på kristendom som religion och på vad kristna gör. Men frågar du mig så tycker jag att kristendomen är roten till all ont i världen (min åsikt, hopas inte mina kristna vänner tar illa upp) med sina korståg och ockupation av andra länder och som är dessutom roten till antisemtism som kristna kört under flera hundra år.
...

Är inte det där lite motsägesefullt?
Citera
2006-10-05, 18:17
Medlem
IbnHazms avatar
Citat:
Oavsett om du är svensk, finländska, kongolesiska, belgiska eller vad som helst är det märkligt att du gett upp ditt modersmål i dessa fall. Ni kan ju båda svenska, inte sant?

Bismillah

Nu handlar det inte om vart jag komemr ifrån efter att du antat och spekulerat om min person. Var lugn, arabiska är mitt modersmål och om det inte vore det så skulle jag studerat detta språk eftersom det är koranens språk. Ett älskvärt och vackert språk, tycker jag.

Citat:
Personligen låter arabiska illa i mina öron, folk som talar det skriker ofta när de talar till varann så det låter som en blandning av aptjatter och någon som kräks. Att det skulle vara ett "heligt" språk är dynga! Varför snackar då inte kristna med varandra på hebreiska eller varför inte arameiska som var språket som talades i Israel på Nya Testamentets tid?

Du menar danska som låter som om man håller på att kräkas? För arabiska är ett språk som uttalar bokstäverna rätt och inte sväljer en massa bokstäver. Ja, det är ju ju din åsikt om arabiska, och du är i dina fulla rätt att tycka vad du vill. Var har du fått det ifrån att arabiska är ett "heligt" språk? Det är första gången jag hör detta Själv älskar jag det språket. Varför kristna inte snackar på hebreiska kan du själv fråga dom om det.

Citat:

Arabiseringen av svenskan kommer mer och mer och tids nog har du ditt Kalifat här, helvetet på jorden blir det för alla som inte utövar herrefolkets religion!

Jag strävar inte efter att kalifatet uppstår i Sverige

MVH/ Ibn Hazm
Citera
2006-10-05, 18:19
Medlem
IbnHazms avatar
Citat:
Klart det är, motpoler dras ofta till varandra, det kan du läsa i stort sett i vilken bok i allmänpsykologi som helst.

Bismillah

Och vilken motpol har herr Mysonoxen dragit sig till ?
Citera
2006-10-05, 18:19
Medlem
IbnHazms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Ibn
Ny och ny har varit reggad sedan 2002 men det måste vara ett rekord att vara reggad så länge och ändå ha så få inlägg.
Men jag tackar för välkomnandet.

Bismillah

Jag menade inte om du var ny på forumet utan ny på islamtråden Välkommen förresten!
Citera
2006-10-05, 18:22
Medlem
IbnHazms avatar
Bismillah

Nu är det dags att bryta fastan, festligt, hoppas alla ska ha en trevlig kväll! Om jag hinner kommer jag att kommentera dom andra inläggen senare, hoppas bara att jag inte glömmer något inlägg

MVH / Ibn Hazm
Citera
2006-10-05, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grottis
Vilka religioner hör hemma i Sverige enligt dig? Är följande religioner OK: judendom, katolicism, scientologi, hinduism och buddhism?

Jag tror inte på religion, utan på folkgemenskap. Däremot respekterar jag en evangelisk-luthersk kyrka.
Citera
2006-10-05, 18:26
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Bismillah

Mysonoxen

Nej det ar inte sa du ska tolka, jag namnde vad som kan vara orsaken till kaffe drickande man. Jag har aven bett dig ta med i berakningen att arbetsgivaren heller anstaller Kalle an Hassan.

MEN om du forsoker fa det till att Islam uppmuntrar till arbetsvagran, da ar du ute i ogjort arende. I sa fall maste du se till INDIVIDEN och vad orsakerna ar till att vederborande inte arbetar. Tex vill inte, som du forelar, kan inte, far inte, duger inte osv

Alltsa detta later osannolikt, det maste det ju bara ha skrivits om i tidningarna...Ja knappast var han praktiserande muslim i alla fall...

3. Punkt nr 3 verkar du inte ha full kontroll over. Allah SWT har alltid funnits.

''Say: He is Allah, the One and Only;
Allah, the Eternal, Absolute;
He begetteth not, nor is He begotten;
And there is none like unto Him.'' Koranen 112
Ser du 'the ETERNAL'. Svart pa vitt.

4. Sager du det? Maste jag ha missat. Kan du hanvisa?

5. Sa du ar inte insatt i Irans affarer? Inte jag heller, men sa mycket vet jag inte ar det enbart Shari'ah som styrs efter, utan dar ar det hoga mans ord i lamplig position, som galler. Vilket sjalvfallet ar helt forkastligt.

6. Inte har du sett mig spotta, du har forutfattade meningar, och ruggiga sadana ocksa.

7. Ja det var val en lika bra forklaring du givit av finnar utan att blinka, och samma metod anvander du nar du forsoker att forklara vad en muslim ar. Ser du, det gar inte sa bra, for man kan hamna langt at helskotta da...

'Manniskor' ja det ar ju lite diffust sa dar. I alla fall det viktiga ar att det inte ar tillatet att ta lagen i egna hander. Och att folk slutar att 'uppmuntra' sana har brott.

1. Jag sa inte att islam var orsaken, jag förvånar mig bara över att så många som bekänner sig till tron går och parasiterar på värdfolket. Så vitt jag minns står det uttryckligen i Koranen att man inte skall ta emot allmosor från otrogna samt att det är mannens PLIKT att försörja familjen, men de kanske läst en annan koran än jag...

2. Ja, rota i arkiven för sisådär 12-13 år sen så finner du, det stod i ett flertal tidningar både lokalt och på riksplanet.

3. Svart på vitt. OM man tror på det, det gör du men det gör icke jag.

4. OK då, tyvärr hittade jag bara Koranen på engelska, hoppas det duger :
Surely the vilest of animals in Allah's sight are those who disbelieve (8:55)

"Fight those who do not believe in Allah...And the Jews say Ezra is the son of God; and the Christians say Christ is the son of God; these are the words of their mouths; they imitate the saying of those who disbelieved before; Allah's curse be on them; how they are turned away!" (Koran 9:29-30)

And fight with them until there is no more persecution and religion should be only for Allah (8:39)

When the sacred months have passed away, THEN SLAY THE IDOLATERS WHEREVER YOU FIND THEM, AND TAKE THEM CAPTIVES AND BESIEGE THEM AND LIE IN WAIT FOR THEM IN EVERY AMBUSH, then if they repent and keep up prayer [become believers] and pay the poor-rate, leave their way free to them (9:5)

And if they intend to act unfaithfully towards you, so indeed they acted unfaithfully towards Allah before, but He GAVE YOU MASTERY OVER THEM (8:71)

FIGHT THEM: ALLAH WILL PUNISH THEM BY YOUR HANDS AND BRING THEM TO DISGRACE, AND ASSIST YOU AGAINST THEM. (9:14)

FIGHT THOSE WHO DO NOT BELIEVE IN ALLAH, nor in the latter day, nor do they prohibit what Allah and His Messenger have prohibited, NOR FOLLOW THE RELIGION OF TRUTH, OUT OF THOSE WHO HAVE BEEN GIVEN THE BOOK [Christians and Jews], until they pay the tax in acknowledgment of superiority and THEY ARE IN A STATE OF SUBJECTION. (9:29)

O you who believe! fight those of the unbelievers who are near to you and let them find in you hardness; and know that Allah is with those who guard (against evil). (9:123)

I WILL CAST TERROR INTO THE HEARTS OF THOSE WHO DISBELIEVE. THEREFORE STRIKE OFF THEIR HEADS AND STRIKE OFF EVERY FINGERTIP OF THEM. THIS IS BECAUSE THEY ACTED ADVERSELY TO ALLAH AND HIS MESSENGER; AND WHOEVER ACTS ADVERSELY TO ALLAH AND HIS MESSENGER - THEN SURELY ALLAH IS SEVERE IN REQUITING (EVIL). THIS - TASTE IT, AND (KNOW) THAT FOR THE UNBELIEVERS IS THE PUNISHMENT OF FIRE. O you who believe! When you meet those who disbelieve marching for war, then turn not your backs to them. And whoever shall turn his back to them on that day - unless he turn aside for the sake of fighting or withdraws to a company - then he, indeed, becomes deserving of Allah's wrath, and his abode is hell; and an evil destination shall it be. So you did not slay them, but it was Allah Who slew them and you did not smite when you smote (the enemy) but it was Allah Who smote, and that He might confer upon the believers a good gift from Himself; (8:12-17)

And that you should judge between them by what Allah has revealed, and do not follow their low desires, and be cautious of them, lest they seduce you from part of what Allah has revealed to you; but if they turn back, then know that Allah desires to afflict them on account of some of their faults; and most surely many of the people are transgressors. Is it then the judgment of the times of ignorance that they desire: and who is better than Allah to judge for a people who are sure? O YOU WHO BELIEVE! DO NOT TAKE THE JEWS AND THE CHRISTIANS FOR FRIENDS; THEY ARE FRIENDS OF EACH OTHER; AND WHOEVER AMONGST YOU TAKES THEM FOR A FRIEND, THEN SURELY HE IS ONE OF THEM; SURELY ALLAH DOES NOT GUIDE THE UNJUST PEOPLE. (5:49-51)
The punishment of those who pit themselves against Allah and His Messenger and strive to make mischief in the land is only this, that they should be murdered or crucified or their hands and their feet should be cut off on opposite sides or they should be imprisoned; this shall be as a disgrace for them in this world, and in the hereafter they shall have a grievous chastisement, except those who repent before you have them in your power (5:33-34)

5. Visst, men tror du inte även shi´iterna tror att de gör Allahs vilja?

6. Jag menade islam som fenomen. Inte dig personligen.

7. Det var en ironi. Hedersmorden som muslimerna utförde är en realitet.
Citera
2006-10-05, 18:27
Medlem
octanes avatar
ok en fråga bara...
varför ska vi tillbedja en pedofil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem