Bismillah
Mysonoxen
MEN om du forsoker fa det till att Islam uppmuntrar till arbetsvagran, da ar du ute i ogjort arende. I sa fall maste du se till INDIVIDEN och vad orsakerna ar till att vederborande inte arbetar. Tex vill inte, som du forelar, kan inte, far inte, duger inte osv
Punkt nr 3 verkar du inte ha full kontroll over. Allah SWT har alltid funnits.
''Say: He is Allah, the One and Only;
Allah, the Eternal, Absolute;
He begetteth not, nor is He begotten;
And there is none like unto Him.'' Koranen 112
Ser du 'the ETERNAL'. Svart pa vitt.
Ja det var val en lika bra forklaring du givit av finnar utan att blinka, och samma metod anvander du nar du forsoker att forklara vad en muslim ar. Ser du, det gar inte sa bra, for man kan hamna langt at helskotta da...
Mysonoxen
Citat:
Nej det ar inte sa du ska tolka, jag namnde vad som kan vara orsaken till kaffe drickande man. Jag har aven bett dig ta med i berakningen att arbetsgivaren heller anstaller Kalle an Hassan.
2. Så du förnekar att arbetslösheten bland invandrare är hög? Är det så jag ska tolka dina påståenden?
MEN om du forsoker fa det till att Islam uppmuntrar till arbetsvagran, da ar du ute i ogjort arende. I sa fall maste du se till INDIVIDEN och vad orsakerna ar till att vederborande inte arbetar. Tex vill inte, som du forelar, kan inte, far inte, duger inte osv
Citat:
Alltsa detta later osannolikt, det maste det ju bara ha skrivits om i tidningarna...Ja knappast var han praktiserande muslim i alla fall...
Det var t.o.m. en turkisk muslim med en k-pist i handen på ett av dem en gång och hotade tjejerna där för han fick för lite pengar.
Punkt nr 3 verkar du inte ha full kontroll over. Allah SWT har alltid funnits.
''Say: He is Allah, the One and Only;
Allah, the Eternal, Absolute;
He begetteth not, nor is He begotten;
And there is none like unto Him.'' Koranen 112
Ser du 'the ETERNAL'. Svart pa vitt.
Citat:
Sager du det? Maste jag ha missat. Kan du hanvisa?
4. Alla får tro vad de vill, även du. Det är dock beklagligt att du hemfallit åt en tro där dina nära och kära som inte är muslimer betraktas som orena hundar och grisar.
Citat:
Sa du ar inte insatt i Irans affarer? Inte jag heller, men sa mycket vet jag inte ar det enbart Shari'ah som styrs efter, utan dar ar det hoga mans ord i lamplig position, som galler. Vilket sjalvfallet ar helt forkastligt.
5. Varför detta raljerande? Iranierna tycker säkert detsamma om sunnimuslimerna. Men det är klart, riktiga fanatiker har ju alltid monopol på "sanningen"...
Citat:
Inte har du sett mig spotta, du har forutfattade meningar, och ruggiga sadana ocksa.
Jag kallar det bra därför att jag anser inte att människor som spottar på demokratin ska åberopa samma demokrati de avskyr för att få igenom sina sjuka idéer!
Ja det var val en lika bra forklaring du givit av finnar utan att blinka, och samma metod anvander du nar du forsoker att forklara vad en muslim ar. Ser du, det gar inte sa bra, for man kan hamna langt at helskotta da...
Citat:
'Manniskor' ja det ar ju lite diffust sa dar. I alla fall det viktiga ar att det inte ar tillatet att ta lagen i egna hander. Och att folk slutar att 'uppmuntra' sana har brott.
Jag har själv pratat med människor som t.ex. tyckte att mordet på Fadime var OK då hon "förolämpat sin familj och dragit dem i smutsen". Jag tror inte det är ovanligt, speciellt inte inom den folkgrupp hon tillhörde...
Själv älskar jag det språket. Varför kristna inte snackar på hebreiska kan du själv fråga dom om det.