2006-10-05, 18:34
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottis
1. Och som bekant brukar de radikala vara i minoritet, även om sedan sunniterna utgör 85 % av världens muslimer.

2. Vi har miljöpartister som är mot EU men stöder tanken på en världsregering. Jag antar att den då skall utgå från västerländska, sekulära värden.

3. Tänk på den arbetskraftsinvandring vi hade för fyrtio år sedan, juggar och greker bl.a. De är helt assimilerade vid det här laget. Syns nästan inte till alls. Ja, det skall väl vara författaren Theodor Kallifatides då.

4. En bra värdering, inte sant?

5. Du förordar åsikts- och religionsregistrering. En grundsten i vår rättstat är att var och en har rätt att behandlas och betraktas som oskyldig, tills han eller hon dömts i domstol. Så länge det fåtal muslimska extremister, som finns i Sverige, inte bryter mot lagen, kan de hålla på hur de vill.

6. Iranierna är fortfarande fasligt intresserade av västerländsk kultur. Åk till Teheran får du se. Du kan köpa rock- och popmusik t.ex.

1. Ja men de fanatiska vinner mer och mer mark bland ungdomen, vilket du bl.a. kunde se i länken från Daily Telegraph.

2. Haha, vill du ha NWO-information så får vi sitta här hela natten.

3. Javisst, de kom från europeiska kulturer och ville dessutom assimilera sig.

4. Ja, men om du tycker religiösa värderingar är bra bör du nog lämna Human etiska förbundet

5. Visst men var ska gränsen gå? Ska vi vänta tills det smäller eller ska vi mota Olle i grind. Antidemokratiska krafter som agerar i syfte att begå brottsliga handlingar måste givetvis stävjas INNAN vi får en situation som de i New York, Madrid och London. Det går inte att vara paragrafryttare då människoliv står på spel.

6. Javisst, de vill innerst inne ha det som vi. Inget konstigt med det. Man lirade rock n' roll på Kabuls gator då Talibanregimen föll
Citera
2006-10-05, 18:34
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av octane
ok en fråga bara...
varför ska vi tillbedja en pedofil?
Där kom den.
Citera
2006-10-05, 18:35
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Men så är det inte för konvertiterna i Väst, som anslutit sig till de 20 miljoner muslimer som redan finns här. De lever alla i demokratiska, sekulära stater.

Nu ja, men tror du agendan för fanatikerna är att fortsätta leva i en demokrati?
Varför börjar de då redan kräva särbehandlingar och specialskrivna lagar?
Citera
2006-10-05, 18:37
Medlem
Bismillah

Citat:
Ursprungligen postat av IbnHazm
Bismillah

Nu är det dags att bryta fastan, festligt, hoppas alla ska ha en trevlig kväll! Om jag hinner kommer jag att kommentera dom andra inläggen senare, hoppas bara att jag inte glömmer något inlägg

MVH / Ibn Hazm
En fin stund onskar jag dig syster.
Jag far vanta ett tag till pa mitt hall tills det ar dags inshaAllah.

Ja det ar latt att missa inlagg idag, vilken skrivklada en del verkar ha fatt
Citera
2006-10-05, 18:39
Bannlyst
Mysonoxen:

Angående din fjärde punkt så avses med "otrogna", "avgudadyrkare" etc. de stammar på Arabiska halvön, som tillbad de gamla gudarna. Judar och kristna m.fl. som är monoteister och har heliga skrifter refereras till som "bokens folk".

Koranen är sedan väldigt tydlig med att man bara får bedriva försvarskrig:
2:190. Ni får slåss för GUDs sak mot dem som attackerar er, men ni ska inte attackera. GUD älskar inte de som attackerar.
Citera
2006-10-05, 18:40
Medlem
Relays avatar
Citat:
Mysonoxen:

Angående din fjärde punkt så avses med "otrogna", "avgudadyrkare" etc. de stammar på Arbiska halvön, som tillbad de gamla gudarna.

Koranen är sedan väldigt tydlig med att man bara får bedriva försvarskrig:
2:190. Ni får slåss för GUDs sak mot dem som attackerar er, men ni ska inte attackera. GUD älskar inte de som attackerar.
Ändå har Muslimerna inte gjort annat under en stor del av religionens existens.
Citera
2006-10-05, 18:41
Medlem
IbnHazms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen

Bismillah

I väntan på att min förtryckta make serverar ramadanmaten passar jag på att skratta lite och komemntera Mysonoxens inlägg. Detta har vi redan diskuterat att det handlar bara om en en person och inte alla muslimerna i Sverige.
Citera
2006-10-05, 18:42
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbnHazm
Full demokrati existerar bara i utopiska samhälle vilket mäniskligheten inte lyckats komma fram till hittils. Och här har du också en felaktig uppfattning eftersom du jämför islam med dess gudomliga och oförändrade lagar med lagar människor hittils tvistar om. Mänskliga rättigheter är vad islam uppmanat till sen den kom på 600-talet. Yttrandefrihet är en rättighet som islam uppmanar till, inte bara en rättighet utan även en skyldighet.

Vad i hela fridens namn menar du med "full demokrati"??? Visa mig den utopin, är du snäll. Demokrati är ett verktyg för fred - och ingen demokrati har mig veterligen anfallit en annan demokrati - så det verkar funka. De krig världens demokratier är inblandade i är mot diktaturer som bedrivit aggression på ena eller andra sättet. Demokratin är inte perfekt - men den är historisk sett också väldigt ung. Att du är muslim och verkar se ner på demokratin gör mig misstänksam(are) mot dig.

Din gudomliga oföränderliga lagar är ju inget att hänga i julgranen, det fattar du väl själv? Världen förändras, och en lag som framkom för 1400 år sedan kan rimligen inte täcka allt i ett samhäller av vr typ. Vad säger koranen om kloning, genteknik och stamcellsforskning, till exempel? Här måste dagens muslimer tolka, eller få tolkat till sig, vad som bör gälla. För kom inte och påstå att det för 1400 år sedan fanns etiska regler beträffande kloning i koranen...

Att islam verkat för mänskliga rättigheter sedan dess uppkomst tar jag bara som ett dåligt skämt, och ett tecken på dålig smak från din sida. Absurt.

Att islam uppmuntrar till yttranderihet får mig att skratta högt - även här visar du prov på total omedvetenhet och på mycket dålig smak.
Citera
2006-10-05, 18:43
Medlem
IbnHazms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Bismillah

En fin stund onskar jag dig syster.
Jag far vanta ett tag till pa mitt hall tills det ar dags inshaAllah.

Ja det ar latt att missa inlagg idag, vilken skrivklada en del verkar ha fatt

Bismillah

Detsamma kära syster! Hoppas middagen ska smaka gott och må Allah swt acceptera er fasta
Citera
2006-10-05, 18:44
Medlem
Relays avatar
Kritik och ifrågasättande av religionen bemöts ofta av dödshot och fatwor. Än har ingen blivit stenad eller dödat för Ecce Homo utställningen för över 10 år sedan men när karikatyrer kommer fram på Muhammed då bryter helvetet löst. När man inte kan ifrågasätta eller kritisera religionen utan att riskera livet då ser jag den religionen som fullständigt förkastlig.
Citera
2006-10-05, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Alla organiserade grupperingar vill ha särbehandling och specialskrivna lagar. Du känner väl till lobbying?

Några sådana lagar kommer emellertid inte att komma till stånd i Sverige, eftersom de strider mot vår grundlag samt FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna och Europakonventionen om desamma.

Du kan känna dig lugn. Bara drygt 1 % av Sveriges befolkning är utövande muslimer. Det behövs 50 % till för att de skall kunna styra politiken.
Citera
2006-10-05, 18:46
Medlem
Relays avatar
Citat:
Alla organiserade grupperingar vill ha särbehandling och specialskrivna lagar. Du känner väl till lobbying?

Några sådana lagar kommer emellertid inte att komma till stånd i Sverige, eftersom de strider mot vår grundlag samt FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna och Europakonventionen om desamma.

Du kan känna dig lugn. Bara drygt 1 % av Sveriges befolkning är utövande muslimer. Det behövs 50 % till för att de skall kunna styra politiken.
Muslimer var från början en minoritet i alla områden läs historien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in