Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Jaha.
Läste du vad jag skrev det kan vara en bra väckarklocka.
Citat:
Nej det ar varldens andra storsta religion. Det finns dom som vallfardar flera an EN gang och mar hur bra som helst av dig. Tank dig sa manga som samlas som har EXAKT samma mal och som vet EXAKT vad det gar ut pa. Ratt imponerande, eller hur? Finns inget liknande manifest i denna storleksordning.
Man aker bara OM man har ekonomisk mojlighet. Vilket innebar att det ar en hel del som aldrig far mojlighet att vallfarda till Mecka.
Jag föreslår att du läser om Islam, man MÅSTE vallfärda, kan man inte det så får en bekant göra det åt en. Annars kommer man inte till himmlen så som te x dop inom kristendommen. Jag vet att flera åker flera gånger, din poäng är?
Citat:
Ber dig igen OM du vill diskutera med mig, vg respektera nar jag sager att OM du vidhaller att forolampa Islams profet, sa har vi inget att diskutera. Du ar sakert skarpt nog att kunna uttrycka dig pa ett satt som inte ar fornedrande. Bara att anvanda andra ord istallet och tanka dig for lite fore du skriver. Ar vi overrrens?
ber åter om ursäkt.
Citat:
Vallfarden handlar om att visa Allah SWT att vi underkastar oss Hans vilja, precis som med allt det andra. Andra som inte ar muslimer behover inte bekymra sig, dom gor som dom gor och jag gor som jag gor. Alla nojda och glada.
Jag vet att islam betyder underkastelse glöm inte vem du disskuterar med.
Det är en medeltida propagandametod, ungefär som nazitysklands gör detta och gör ej detta utan att ställa frågor eller tänka efter.
När man måste bo i ett annat land för att ens eget blivit våldtaget av islam och fortfarande påverkas av detta. Då angår det en.
Citat:
Jag brukar inte skrika att jag vill ha Shari'ah lagar, men ser fram emot en genuine islamisk stat att leva i som har det. InshaAllah.
Vad bra flytta till ett land som har det, där alla vill lämna landet för att inte behöva lyda dessa! Seriöst flytta till ett land med Sharia lagar, skulle vara bra för dig.
Citat:
Iran ar val inget vidare exempel, eller hur? Dar ar det ju mullorna som styr. Nagot har uppenbarligen gatt snett.
Åter ber jag dig läsa koranen. Islam vill införa kalifer, dv s religösa experter som styr. Detta är en nyckelroll i Islam. Att erövra hela världen och införa Iransk politik. haru läst Hadeeth?
"Nafi' ibn 'Utbah said : "The Prophet (S) said, 'You will attack Arabia, and Allah will enable you to conquer it. Then you will attack Persia, and Allah will enable you to conquer it. Then you will attack Rome, and Allah will enable you to conquer it. Then you will attack the Dajjal, and Allah will enable you to conquer him.'"
Läs Islamska texter så få du veta att Iran är den ulltimata modellen för Islam.
Citat:
Jaha gor dom? Men det blev val det i sista valet?
Jag ar inte naiv, men det ar sa du kanske uppfattar det.
Du behover inte svara heller, vi kan diskutera i lugn och ro utan att sankas till den nivan. Ok?
Jag ville bli muslim, inte svarare an sa. Och jag ar inte ensam vet du. Vi ar ganska manga svenska kvinnor som blir och standigt blir muslimer, vi har aven svenska broder som blir det.
Det sista forstar jag inte? VEM acklas du av? Av mig som tacker mitt har, eller? Varfor det i sa fall? Du kanner ju inte mig. Varfor maste DU se mitt har? Fattar ingenting.
Det sista valet menar du det senaste valet i Iran? Du snackar som om det vore någon form av demokrati!!! "oppositionen" väljs av mullhorna. endast 12% gick och rösta. De konservativa islamisterna vann över de mindre konsevativa islamisterna med en låg marginal som UNICEF säger var riggad.
De få som faktist rösta på de var fattiga bönder som blev lurade, de sa att de skulle få det bättre.
Och jag vet att fler och fler svenskar blir muslimer, det är därför invandrare som jag försöker rädda er.
Citat:
Jag HOPPAS du kan skilja pa Islam och vad MANNISKOR, tex mullor, GOR som DOM sager ar utifran Islam. Annars kan du aldrig fa nagon ratsida pa det har.
Man kan inte manipulera islam. Det är ingen bibel, det är kommandon. Islam betyder underkastelse och får alldrig ändras. De tolkar inte Islam på fel sätt de är hur duktiga som helst att följa det.
Citat:
Jag har ingen lust att flytta till Iran, for jag tycker inte de foljer Islam.
Jag bor i ett islamisk land redan, LANGT fran perfekt, men jag misstanker det ar battre an Iran i alla fall.
Finns inga islamska länder om de inte är som Iran. Finns Sverige och turkiet, men de är inte islamska länder för att de inte följer kalifat system. d vs Islams politiska krav med religösa ledare.
Citat:
Ja som muslimsk kvinna kan jag saga att det ar jamlikhet infor Allah SWT som galler. Jag ar inte intresserad av svensk jamstalldhet, som handlar om att kvinnor ska 'vara' som man och helst battre for att bli accepterad. DET ar inte jamlighet for mig.
Ser du vad du säger!? Skräddarsy din islam, införa islamska lagar och omvandla de till demokratiska? Dvs En annan form än den Iranska. Du måste underkasta dig islam, du måste acceptera koranen och inte skriva om den. Den är ulltimat!
Föreslår att du läser koranen och om islam. Läs lite 2:282, där det står att en kvinan är hälften av en man.
37:22-23, Om en man hade andra gudar än allah så får han och hans fru åka till helvetet. Kvinnan spelar ingen roll, hon tillhör mannen.
2:228 Women who are divorced shall wait, keeping themselves apart, three (monthly) courses. And it is not lawful for them that they should conceal that which Allah hath created in their wombs if they are believers in Allah and the Last Day. And their husbands would do better to take them back in that case if they desire a reconciliation.
And they (women) have rights similar to those (of men) over them in kindness, and men are a degree above them. Allah is Mighty, Wise.
Här är en kvinlig "rättighet".
4:24 And all married women (are forbidden unto you) save those (captives) whom your right hands possess. It is a decree of Allah for you. Lawful unto you are all beyond those mentioned, so that ye seek them with your wealth in honest wedlock, not debauchery. And those of whom ye seek content (by marrying them), give unto them their portions as a duty. And there is no sin for you in what ye do by mutual agreement after the duty (hath been done). Lo! Allah is ever Knower, Wise.
Du får inte ha sex med kvinnor som är gifta. Men du får det med slavflickor. Och nej säg inte att jag tolkat det fel. Om du tror detta så föreslår jag att du läser Historia. Det ger den sanna bilden av islam. Har du någonsin hört om Harem te x? eller Konkubiner? Inom Islam får män ha högst 4 fruar, men hur många slavinnor de vill. Alla förutom Muhammed som fick ett undantag av allah att ha hur många han ville.
23:6 Save from their wives or the (slaves) that their right hands possess, for then they are not blameworthy,
33:32-33:33 Står lite mer om muhammeds fruar. De får/fick inte lämna hemmet o sv.
Män får dubbelt så mycket som kvinnor i arv.
4:11 Allah chargeth you concerning (the provision for) your children: to the male the equivalent of the portion of two females, and if there be women more than two, then theirs is two-thirds of the inheritance, and if there be one (only) then the half. And to each of his parents a sixth of the inheritance, if he have a son; and if he have no son and his parents are his heirs, then to his mother appertaineth the third; and if he have brethren, then to his mother appertaineth the sixth, after any legacy he may have bequeathed, or debt (hath been paid). Your parents and your children: Ye know not which of them is nearer unto you in usefulness. It is an injunction from Allah. Lo! Allah is Knower, Wise.
"kvinnan har samma rättigheter, men är lite mindre värd." Det lilla mindre värd delen är vad muslimer kallar jämställt. Detta är ännu ett bevis på varför Iran är en perfekt islamsk modell.
Nyligen så avrättades en 16 årig tjej i Iran för att en grupp killar försökte våldta henne. Hon försvarade sig och sin kusin och en man dog. detta gör 2 kvinnliga vittnen, dvs 1 mans vittne i koranen. vs ett gäng killar. Detta är hemskt, men islamska lagar säger att flickan som är vuxen, för att hon är lver 9 måste avrättas för dråp.
fortsätter....