2024-10-07, 20:51
Medlem
GretaFfetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Idag riskerar du att bli filmad när du är för full och raggar på nån eller fuldansar, det kommer på snap och halva stan vet om det när du vaknar. Skillnaden på att vara på plats och se det eller få det återberättat, jämfört med att en story på Instagram går se i 24 timmar och kan nå vem som helst är inte avgrundsdjup men mer skamfylld. Så sakta men säkert, så väljer varje generation mer och mer ut vilka tillfällen det passar sig på att supa. Och går ingen annan på nattklubb, varför då själv gå dit. Istället för att bajsa där du äter som i att göra bort sig hemma i Borås, åker de på grisiga resor.

Delvis detta samt att många nog har insett att svina runt fram till klockan 05 för att sedan vakna upp sent dagen efter och må kasst så in i helvete knappast är värt det. Speciellt när du kan ta en Tinderdejt över en kopp kaffe på ett Cafe och promenad i parken eller över en flaska vin hemma.

Sen vill man umgås med sina vänner över några glas så är krogen eller en hemmafest så jäkla mycket bättre.
Citera
2024-10-07, 21:05
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eriksmannen
Svenska ungdomar har blivit så nyktra och skötsamma. De vill inte gå på nattklubb. Enbart ordet nattklubb låter gammaldags och mossigt.

Det har även att göra med ändrad dryckeskultur, intag av andra berusningsmedel både uppåt och neråt som cannabis, där man till slut känner att berusningen är bättre i mindre och mer förtroliga sällskap.

När cannabis blir legalt i landet kommer diverse coffee shops och liknande mer chillställen ta över.
Citera
2024-10-07, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Det påstods att det inte skrevs låtar om våld under utekvällar. Jag visade på motsatsen (jag kan komma med fler exempel också om så önskas). Jag har heller aldrig skrivit att det var våldsamt på Ebba Grön-konserter, och låten handlar inte om det heller. Men den illustrerar väldigt väl en utekväll i Stockholm på 80-talet.
Nej, det påstods det inte! Det var du som sa: "Det skrevs ju tom låtar om stökiga utekvällar i Stockholm" Ungefär som om det skulle vara nån sorts bevis för att din tes stämmer!

https://www.flashback.org/sp89737295
Citera
2024-10-07, 22:48
Medlem
Sista gångerna jag car ut var det bara gäng med babbar som stökade. Tröttnade och drog till en svennebar där det var mycket trevligare stämning
Citera
2024-10-07, 23:14
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Så du tror på allvar att det är största sannolikheten?? 😲

Det lär finnas flera faktorer bakom, men ja jag tror att en av de större (eller tom största) är just för att det är skyhöga priser på drickat i kombination med att folk inte har råd med lika mycket nöjen och konsumtion i dagsläget som innan.

Eller vad tror du?
Citera
2024-10-07, 23:41
Medlem
Problemet är väl att de enda som vill gå ut idag är Manliga blattar och svenska tjejer som vill ligga med manliga blattar och ingen av grupperna är kända för att ha mycket pengar när de går ut på krogen.
Svenskar (män) vill inte gå till ställen som är fullt med manliga blattar och blattetjejer ser man knappt ute.

Och som andra nämnt, Tinder och andra dejting appar har tagit över klubbens funktion i stora drag. De som vill umgås med polare och dricka gör det hemma.
Senast redigerad av Kratatch 2024-10-07 kl. 23:54.
Citera
2024-10-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Nej, brukar poängtera detta. Är 30+ och har inte en enda väninna som någonsin varit i lag med en arab eller somalier, t.ex. Ändå hävdas det bestämt här på Flashback att ALLA tjejer konstant är med dessa.
Men visst, känner inte småtjejer. Annat där kanske? Men troligen inte, som du nämner, är detta inget man sett på stan.

Ni befinner er inte i någon större stad isf. De är överallt i dessa.
Citera
2024-10-08, 00:33
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Herregud vad tråden är full av syltryggade svenska män som klagar på "babbar".

Det märks att ni är väldigt osäkra på er själva om ni låter dessa "babbar" stoppa er från att nattklubba. 🤣

Håller helt med! Dagens unga (om vi pratar 00-talister, återigen) är uppväxta i ett mångkulturellt samhälle, så personer av andra etniciteter är inga som helst konstigheter på något sätt.
Köper inte heller det här trygghetsargumentet som så många återkommer till i tråden också. Det är helt enkelt väldigt mycket mindre krogrelaterat våld idag än säg 90-talet och bakåt, det har aldrig varit tryggare och mer väktare ute på stan på helgnätter än nu. Jag som relativt ung tjej har aldrig någonsin känt mig otrygg ute nattetid 2016->idag, och då inkluderar vi ändå "utsatta områden" i den ekvationen. Never ever.

Jag tror, som jag också redan nämnt tidigare i tråden, att utbudet efter pandemin är ett stort svar på frågan, åtminstone i en Stockholmskontext. Många ställen la helt enkelt ned redan tidigt under pandemin och återuppstod aldrig, och det förändrade hela krogscenen och dess dynamik.
Citera
2024-10-08, 01:25
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Jag såg inga i Hamburg, Köln och Bayern i alla fall och har inte sett några i Köpenhamn.
Tyskland präglas inte av några radikala liberala värderingar, undantaget är några små
subkulturer.
Feminismen är inte konfliktsökande och man mobbar inte män i media.

Det märks också att dom är bättre uppfostrade pga en mera konservativ uppfostran.
Till och med vänsterliberala jag träffade i Köln höll med om att mentaliteten i Nederländerna
är kallare pga att en liberal uppfostran gör folk mera självupptagna, vilket är fallet också i Sverige.

Den delen är sann. Även vänsterfeminister i Berlin går att prata och ha kul med. Jag hamnade på en fest utan att inse att den till största delen skulle bestå av lesbiska feminister. Ändå var det hur lätt som helat att umgås med dem och även skämta tämligen öppet. De skrattade och gav igen med samma mynt.

Det är uppenbart att #Metoo och en feminism utan humor gör det ointressant att gå ut i Stockholm i dag.
Citera
2024-10-08, 01:31
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Herregud vad tråden är full av syltryggade svenska män som klagar på "babbar".

Det märks att ni är väldigt osäkra på er själva om ni låter dessa "babbar" stoppa er från att nattklubba. 🤣

Skulle du själv vilja vara på en klubb med araber kring dig?
Citera
2024-10-08, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Klubbdöden började innan den arabiska massinvandringen. Törs du dansa ordentligt till en fånig låt t,ex ?

Började klubbdöden innan 90talet alltså? Berätta mer.
Citera
2024-10-08, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
På gamla goda tiden så nekades babbarna, som Zethraeus och grabbarna..

Sen började skitnödiga vänstertjejer och killar göra rapportage om krogdiskriminering och sedan var det kört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in