2024-10-07, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boll321
Så mycket översittare i nöjeslivet i Stockholm

Inte ens ett svar på mitt inlägg.
Citera
2024-10-07, 18:45
Medlem
Kaffekrigs avatar
De senaste tio åren har jag istället sett en ökning i alla fall i Skåne att fler och fler drar sig till pubben i stället.

Man kan sitta ner och snacka och dricka gott.
Dansa har väll varit en 80-90 talist sak att hitta på. Sen med ökning av droger, och allmänt tafsande och minsta lilla snesteg resulterar i en MeToo kampanj.

De unga som vill dansa gör nog de hemma på för eller efterfesten och går man ut så vill man sitta ner och ta några glas.
Citera
2024-10-07, 18:58
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Vem vill råka hamna vid ett bord sidan om gängkriminella babbar med pris på sitt huvud, eller på ett dansgolv bland en massa turkar som stinker svett när de står och vevar med armarna i luften...
Citera
2024-10-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
50% av ungdomarna är muslimer.
Undrar genuint hur flashbackare kan ALLTID hitta en koppling mellan invandrare och alla besvär och problem som finns.
Invandrare, inte minst muslimer har ställt till många problem men trollen verkligen överdriver.
Ni hjälper inte Sverige Demokraterna, folk är inte så dumma som ni tror.
Citera
2024-10-07, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Nysvenskarnas intåg på nattklubbarna blev nattklubbarnas död.

Kan vi nöja oss så?

Stäng tråden!
Exakt så, så jävla mitt i prick det kan bli!
Citera
2024-10-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korlia
Undrar genuint hur flashbackare kan ALLTID hitta en koppling mellan invandrare och alla besvär och problem som finns.
Invandrare, inte minst muslimer har ställt till många problem men trollen verkligen överdriver.
Ni hjälper inte Sverige Demokraterna, folk är inte så dumma som ni tror.
Det tragiska är att ”flashbackare” är så nära sanningen det bara går, de är vanliga människor som lever ute i samhället där invandrare faktisk står för den stora majoriteten av tragik! Om man är så in i helvete inskränkt och lever sitt liv med sitt huvud upp i röven på sig själv och inte ser, ja då kanske man skall hålla sig till sina likar och leva i en värld med rosa moln och muslimer som pruttar jordgubbsdoft och INTE hänga på Flashback och få till sig hur det verkligen ligger till! Jävla 🤡
Citera
2024-10-07, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Men dansas det inte ens på Engelen längre då?
Det var ett stammishak för mig ett tag.
Litet dansgolv i källaren dock.

På måndagar var jag på Teatersport på Engelen (med elever från Kalle Flygare som var JÄTTEROLIGA på scen med improviserad "stand up"-humor.
Jacob Öqvist var där som elev från Kalle Flygare). Ja, krogar hade olika teman också förut, så det blev som "inbördes föreningsverksamhet" ihop med pub-livet.
Man kunde gå ut på lill-onsdag och dansa också på pubar.
Just Cafe Opera, gick jag och dansade på en måndag. (Mindre folk på dansgolvet. Som sagt, härligt med lite svängrum. )
Jag vet ärligt talat inte.
Jag har lagt kroglivet på hyllan.
Alldeles för stela människor, dyr bira och för mycket bakfylla.
Jag har kanske en viss nidbild av utelivet men var definitivt bättre drag runt 2010 jämfört med nu. Otroligt stelt senast jag var på trädgården. Sparar mina hårt tjänade slantar till Berlin
Citera
2024-10-07, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
50% av ungdomarna är muslimer.
Muslimerna är ju dock ute hela tiden.
Folk har nog inte pengar till att gå ut, därför det är så
Citera
2024-10-07, 20:05
Medlem
Svenska ungdomar har blivit så nyktra och skötsamma. De vill inte gå på nattklubb. Enbart ordet nattklubb låter gammaldags och mossigt.
Citera
2024-10-07, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
MENA-invandringen började långt innan Reinfeldt.
Äh, Jaha? Det stämmer förstås.
Citera
2024-10-07, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Vad tror ni detta beror på?
Beror det på minskad alkoholkonsumtion, sociala medier eller finns det mer naturliga förklaringar till detta?

”En trend i flera städer
Sébastien Tutenges, docent på Lunds universitet, forskar om nattliv. Han berättar att trenden med färre besökare på nattklubbar märks av i flera svenska städer.
– Vi ser en nedstängning av ganska många nattklubbar i Sverige, och vissa städer i Sverige har inte kvar nattklubbar, säger han.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/betyget-till-borlanges-nattliv-obefintligt
För 20 år sedan fanns det två tre klubbar i den lilla stad jag växte upp i och då ofta besökte, jag gick på dem också, idag finns det ingen kvar, den sista lade av för några år sedan.
Citera
2024-10-07, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Herregud vad tråden är full av syltryggade svenska män som klagar på "babbar".

Det märks att ni är väldigt osäkra på er själva om ni låter dessa "babbar" stoppa er från att nattklubba. 🤣

Att ragga i Sverige är lika roligt som att ha kvarsittning i skolan efter all feminist cirkus.
Blev tvungen att övernatta på hotell i Sthlm och gick ut för att ta nån öl en onsdag,
jag såg tre svenskar ute den kvällen.

Utelivet är skit utan tvekan, det är bättre i halvstora norska städer.

I den här dokumentären utvärderas svensk jämstäldighet i slutet av videon.

https://urplay.se/program/226371-karlek-och-jamstalldhet-i-norden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in