2024-10-04, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Fullt med våldtäkter och fylleslagsmål på den tiden

Våldtäktslagstiftningen så helt annorlunda ut då, det var inte våldtäkt i dagens mening
det var mer som, ja vad skall vi säga eller jämföra med, som
överraskningssex kanske ?

Föredrar fylleslagsmål varje dag i vecka jmf med att bli knivad av en afghansk pundare vid slussen
en fredagkväll
Citera
2024-10-04, 15:12
Medlem
Giant Squids avatar
Många faktorer som man ser i inlägg.
En helt annan drogkultur.
Folk tar mer kokain nu och bara står och pladdrar i munnen på varandra
Internets inverkan, folk vill ta selfies och se coola ut i sina nästa posts. Influencer syndrom.
Filmande på te,x dansgolv. På nittiotalet tordes killar släppa loss även om de totalt saknade dansförmåga. Idag är alla så ängsliga, kanske för att det kan filmas och man blir en viral trend morgonen efter.
Hipsteriet med EDM scenen som förstört sunkklubbsdansadet, Swedish House Mafia, Avicii m,m är delaktiga med sina fåniga Arena konserter där alla har tagit droger och vajjar fram och tillbaks med tända cigarettändare, helt förstört den riktiga primala urdansen berusad på rent alkohol.
Självklart priserna. Förr, om det var inträde så kanske de låg på 40-60 kr, då ingick garderobs avgift, vilket är skönt att hänga av sig om man ska röja runt.
Öl och drinkar var billigare, det är nyckeln till allt. Jag förstår inte alls dessa överpriser på öl nuförtiden. Det är värre än Arlanda.
Citera
2024-10-04, 15:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Jag har aldrig i mitt liv sett en svensk kvinna (inte småtjejer) gå bredvid en arab.

Nej, brukar poängtera detta. Är 30+ och har inte en enda väninna som någonsin varit i lag med en arab eller somalier, t.ex. Ändå hävdas det bestämt här på Flashback att ALLA tjejer konstant är med dessa.
Men visst, känner inte småtjejer. Annat där kanske? Men troligen inte, som du nämner, är detta inget man sett på stan.
Citera
2024-10-04, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Folk träffas på nätet i dag, inte minst Tinder. Sedan vem vågar liksom gå ut nuförtiden på kvällarna? Det är ju bara kriminella ute. Sprit kan man köpa på bolaget och det är långt billigare, så då återstår liksom vilken funktion de egentligen ska fylla nuförtiden?

Men hallå vad tråkigt!
Jag är iaf ute men roliga ställen att gå till har verkligen minskat
Citera
2024-10-04, 15:41
Medlem
GertBennys avatar
Det är ju så jävla dyrt på krogen med mat och öl så förstår att ingen vill gå ut. Staten borde skapa och finansiera kantiner eller liknade för mat, dryck och umgänge. Det vill säga enklare lokaler med billig husmanskost och som serverar alkohol. Tänk vad festligt att kunna gå till en sådan lokal och få en rejäl portion korvstroganoff eller köttbullar med potatis mos och en stor stark för typ 60 kronor. Det hade även bidragit till folkhälsan och problemet med ensamhet och isolering som många lider av. Tänk om Incel Bertil och Kattkvinnan Elisabeth träffas på ett sådant hak över en portion ugnsstekt falukorv och ett par glas pilsner och blir ett par? Det vore något för folkhälsan!
Citera
2024-10-04, 15:50
Medlem
RedRights avatar
För att alla nattklubbar blir överfulla med tafsande svartskallar! Brudarna tröttnar och går inte dit mer. Blir helt enkelt korvfest tillslut och då dör det ut. Ganska enkelt!
Citera
2024-10-04, 16:01
Medlem
Största orsaken är troligen vakterna, folk har tröttnat sedan länge.
Citera
2024-10-04, 16:10
Medlem
Ännu en SVT-artikel från idag som är relevant.
Citera
2024-10-04, 16:11
Medlem
Man kan lätt hitta någon att knulla med via nätet. Så varför besvära sig med en högljudd och jobbig krogmiljö och ännu till en bakfylla på det?
Citera
2024-10-04, 16:14
Medlem
-Dyrt
-Fullt med bös
-Ungdomar dricker mindre
-Tinder
-Dryga vakter
Citera
2024-10-04, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Nej, brukar poängtera detta. Är 30+ och har inte en enda väninna som någonsin varit i lag med en arab eller somalier, t.ex. Ändå hävdas det bestämt här på Flashback att ALLA tjejer konstant är med dessa.
Men visst, känner inte småtjejer. Annat där kanske? Men troligen inte, som du nämner, är detta inget man sett på stan.

Får hålla med. Det är ovanligt.

På typ 80-talet så var italienare väldigt populära bland svenska tjejer. Men då var det delvis för att de var sällsynta och representerade något annorlunda och lite spännande och intressant.

Dagens invandrare är inte direkt sällsynta. De är i högsta grad sunkig vardag.

De farligaste kriminella får väl alltid en viss kategori tjejer oavsett etnicitet. Men jag får ändå hålla med om att den här kombinationen inte är speciellt vanlig i verkligheten.

Visst har jag träffat svenska tjejer med arabiska killar, det förekommer men är sällsynt. Men kan ärlig säga att jag aldrig i hela mitt liv träffat en svensk kvinna som har somalisk man. Aldrig.
Citera
2024-10-04, 16:23
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Dit babbarna drar så försvinner brudarna. Försvinner dem så dör klubben.

Tror Gen Z är smartare än vad man tror. Kanske pandemin var delaktig i att de hittade andra aktiviteter, men jag tror att yngre generationer inte blir lika lockade i att fastna i klubblivet.

Bra är väl det, kan vara kul någon gång att spåra på någon riktigt fet klubb, men max någon gång per år.

Så där resonerades det redan på 80-talet när jag jobbade på krogen, och krögarna hade som regel alltid synpunkter på att det inte skulle släppas in för mycket invandrare. Även invandrarkrögarna hade de kraven/önskemålen.

Kommer inte riktigt ihåg vad som hände sen faktiskt, men undra om inte den s.k. krogdiskriminering blev en fråga ganska högt upp. Någon som kommer ihåg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in