2024-10-04, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
Yes. Där är anledningen.

Kulturen dör.

Men det finns rave fortfarande.
Dekadensen dör när fler och fler ungdomar fruktar Gud. Det är möjligt att hedonist-ateistiska kulturen som frodas i nattklubbar är på väg mot en långsam död.
Citera
2024-10-04, 12:23
Medlem
Dit babbarna drar så försvinner brudarna. Försvinner dem så dör klubben.

Tror Gen Z är smartare än vad man tror. Kanske pandemin var delaktig i att de hittade andra aktiviteter, men jag tror att yngre generationer inte blir lika lockade i att fastna i klubblivet.

Bra är väl det, kan vara kul någon gång att spåra på någon riktigt fet klubb, men max någon gång per år.
Citera
2024-10-04, 12:23
Avstängd
Mailmanss avatar
Min gissning: Invandrare har förstört de flesta ställena att gå på, det är hotfullt och dom tafsar på alla brudar.
Citera
2024-10-04, 12:36
Medlem
BavarianBeetles avatar
Har nattklubbsbesök någonsin varit mer än en förtäckt knulljakt? Det finns ingen som egentligen tycker om att dricka sig full och "tjata med folk", så nu när man enkelt hittar partners på nätet har nattklubbar inget syfte kvar.
Citera
2024-10-04, 12:40
Medlem
RoifiKatamaxClubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Har nattklubbsbesök någonsin varit mer än en förtäckt knulljakt? Det finns ingen som egentligen tycker om att dricka sig full och "tjata med folk", så nu när man enkelt hittar partners på nätet har nattklubbar inget syfte kvar.

Personligen så har jag tyckt att det är för högt ljud. Man vill ju dricka något gott, berusa sig å föra ett samtal och det är omöjligt på många platser som inte är pubar.

Kidsen vill väl hellre vara inne och spela dataspel, netflixa och chatta. Den sociala platsen är idag inte IRL. Vilket även Flashback är ett exempel på.
Citera
2024-10-04, 12:44
Medlem
BadPostures avatar
Det var då väldigt mycket nostalgi i denna tråden!

Nattklubb var skit redan för 20 år sedan, enligt mig. Rökigt, stökigt, dyrt och svårraggat. Det var bråk och rån. Taffsande och våldtäkter. Droger och vapen fanns det också. Fullt med inresta spännisar från Järva och Drågsved.

Vissa saker kan ha blivit sämre, men vissa saker kan också ha blivit bättre.

Jag är i alla fall sur på mitt yngre jag för att ha slösat så mycket tid, pengar och energi på att hänga på sunkiga nattklubbar..

Jag köper dock många av delförklaringarna i svaren ovan - om exempelvis cannabis, covid, och ytterligare förändrad demografi.
Citera
2024-10-04, 12:46
Medlem
Alla roliga ställen stänger 01:00 och inte ens rave i Stockholm är roligt längre. Var hög på ecstasy och kokain i somras men det kommer sedan ett par 16 åriga blattar mitt från ingenstans och agerar otroligt osäkra men allvarligt försöker hota med att man blir utslängd från skogen om man inte betalar entré. Dom blir uppföljda av andra med skyddsväst och adidas tracksuits och håller i ballonger med lustgas.

Dom hade nämligen ögonen på folk som inte hade armband på sig och entrén var inte så tydlig då det var mitt i en skog. Jag hade ändå bidragit med att handla diverse dryck osv och visste genuint inte att entrébiljett behövdes för en skogsfest men dom ville straffa mig och mitt sällskap med att betala dubbla summan för att stanna kvar.

Vi betalade utan problem och fortsatte morgonen.

När jag och polarna kände oss färdiga och skulle dra 9 på morgonen så gick samma blatte, som jiddrade, efter oss och försökte hänga med i raskt tempo. Jag märkte det och gick lugnt tillbaka till festen med mitt sällskap och sa att vi beställer en taxi hem istället. Blattens kompisar kommer direkt efter i en bil och plockar upp honom 100 meter framför oss så det var tydligt att dom höll koll på oss och sökte efter ärenden.

Stockholms uteliv är dött för mig.
Citera
2024-10-04, 13:21
Medlem
Vem fan pallar gå till en svettig nattklubb där du ska betala 100 för inträde, 100 för garderob, med svettiga vakter, en massa dryga idioter.

Nattklubbslivet i Sverige kontra andra länder suger så oerhört hårt.
Citera
2024-10-04, 13:29
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Folk har slutat dansa. Dricks och umgås gör man, men på barer, pubar, hak och syltor.
Discodöden är här.
Jag tror på detta, finns inga ställen där det tokdansas längre. Jag tror peaken var när eurotechnon blomstrande.
Haddaway, Pump up the Jam , Be my lover, This is the rhythm of the night osv,.
Många svenska artister också, Rob n Raz, m,m.
Men alltid White Label vinyl DJmixar istället för radio Edit versionerna folk fick lyssna på hemma.
Det var ett jävla dansande på alla tycker jag och hyfsat utan andra droger än alkohol. Bra ragghak också
Många städer där det fanns 4-5 saknar helt sådana ställen i nutid.
Jag förstår med dagens musikkultur och samhällsutveckling att ungdomarna går miste om något.
Citera
2024-10-04, 13:43
Medlem
I Sthlm är det ju råmäktiga grejer hela tiden och gissar det är lika i Gbg o Malmö o andra lite större städer. Men reflekterat över de småstäder i min närhet senaste året. Satt i den ena en lördagskväll i vintras på 1 av 2 ställen med alkohol och jag var helt ensam klockan 23. Jag tror arbetarklassen sitter hemma och super för inte fan tror jag folk blivit nykterister. 80 spänn för en stor stark på nåt sunkigt hak känns ovärt helt enkelt. Nu menar jag inte ens klubbar m dansgolv för sånt finns inte alls sen länge i min del av vischan.
Citera
2024-10-04, 13:51
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Folk träffas på nätet i dag, inte minst Tinder. Sedan vem vågar liksom gå ut nuförtiden på kvällarna? Det är ju bara kriminella ute. Sprit kan man köpa på bolaget och det är långt billigare, så då återstår liksom vilken funktion de egentligen ska fylla nuförtiden?

Wow, politiken har verkligen funkat. Hoppas att inte majoriteten tänker som du, men i Sverige är det nog så tyvärr.

Köper du lådvin och dricker i skräck hemma eller?
Citera
2024-10-04, 14:17
Avstängd
pojkpingiss avatar
Ungdomar nyttjar väl andra droger än den mossiga alkoholen? Tvivlar på att konsumtionen av stimulantia gått ner nämnvärt. En del av drogerna ungdomarna tar lämpar väl sig inte heller för klubb/krog/bar? Sedan har väl många fått smak på hemmafester och chill i kombination med intag av stimulantia. Dessutom tror jag många drar sig för att "gå ut" med tanke den utbredda gängkriminaliteten och vidriga brottsligheten som kidnappat stora som mindre städer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in