Ledig idag och ett planerat styrketräningspass idag. Huvudlyftet var marklyft. Skulle köra 10 st 1or på 135kg men det blev 8. Är ändå ganska nöjd då jag orkade inte köra för lång vila i alla set. Körde 3 min vila de första 5 seten. Sedan blev det runt min vila de 3 sista. Failade säkert på set 9 pga av nerkortad vila, kom precis upp under knäna. Ser det ändå som en vinst eftersom att jag fokuserade på att inte tappa formen genom lyften. Sedan kanske jag släppte vikten lite långsamt på ner som gjorde att jag inte orkade mer sen.
Blev sedan stående pressar 40kg 2x10, 1x9. Fick verkligen inte upp sista repititionen. Men faktiskt ändå nöjd då jag alltid har haft dålig repstyrka i pressen och samma här att jag inte lät formen fallera i alla set.
Blev lite rodd, frontböj sedan samt sedvanliga armar, mage och vader.
Jag må vara ganska rund om magen nu men ser ganska bitig ut med pumpen i kroppen. Jag märker mer och mer att jag orkar inte springa eller gå med den här vikten, även tappar reps i kroppsövningar.
Känner jag att jag inte har återhämtat mig lika bra som när jag har varit ledig.
Citat:
Ursprungligen postat av
OldButBaldGuy
För att citera min svärmor som jag inte är särskilt förtjust i: "Träningsvärk är belöningsvärk!" Bra jobbat Sklee!
Hoppas att återgången till ekorrhjulet inte innebar allt för mycket ångest.
Ja lite sadistiskt nöjd blir man av träningsvärk. Tackar!
Hade inte så mycket ångest men låg motivation helt klart. Har lite tur att jag jobbade ganska intensivt innan semestern så jag har ganska luftigt schema nu i början och har planerat in kompledighet i september så att det blir en mjukstart.