2025-04-21, 16:11
Medlem
Veckans snittvikt 72,25kg.

Relativt fortfarande stilla med vikten. Men efter ha mätt flera platser så bekräfta det vad ögat ser. Hade krympt 0,5cm i midjan och 2cm runt bröstet. Har varit sjuk, ganska inaktiv, så tror att vikten kommer sjunka väldigt mycket till nästa vecka.

Träningen har ändå gått bra. Det känns bra att ha slängt in en extra vilodag mellan passen, återhämtningen är betydligt bättre så. Kommer ej kunna vara konsekvent med det men planen är att försöka ta 1-2 extra vilodagar från styrketräningen när det går ihop med övriga vardagen. Får eventuellt överväga att dra ner intensitet eller volym om jag inte kan få in flera vilodagar.

Ska börja lägga till löpningen som inte blev av pga sjukdom. Kommer inte ha några direkta ambitioner mer än att få med löpning iaf 1 gång i veckan. Får starta nästa vecka för den här veckan har jag inte tid till det.

Blev styrketräning igår efter jobbet. Ett riktigt bra pass tycker jag. Intensivt och hade riktig värk i hela baksidan. Sov riktigt gott i 10 timmar och kände mig ordentligt utvilad. Blivit lite rörlighet, foamrolling, massagekudde och pump träning genom dagen samt småplock osv hemma. Gårdagens pass resulterade i ganska låg ork idag. Blir kalorier runt balans idag.

Söndag 20/4 2025

Citera
2025-04-22, 13:39
Medlem
Saltsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sklee
Veckans snittvikt 72,25kg.

Relativt fortfarande stilla med vikten. Men efter ha mätt flera platser så bekräfta det vad ögat ser. Hade krympt 0,5cm i midjan och 2cm runt bröstet. Har varit sjuk, ganska inaktiv, så tror att vikten kommer sjunka väldigt mycket till nästa vecka.

Träningen har ändå gått bra. Det känns bra att ha slängt in en extra vilodag mellan passen, återhämtningen är betydligt bättre så. Kommer ej kunna vara konsekvent med det men planen är att försöka ta 1-2 extra vilodagar från styrketräningen när det går ihop med övriga vardagen. Får eventuellt överväga att dra ner intensitet eller volym om jag inte kan få in flera vilodagar.

Ska börja lägga till löpningen som inte blev av pga sjukdom. Kommer inte ha några direkta ambitioner mer än att få med löpning iaf 1 gång i veckan. Får starta nästa vecka för den här veckan har jag inte tid till det.

Blev styrketräning igår efter jobbet. Ett riktigt bra pass tycker jag. Intensivt och hade riktig värk i hela baksidan. Sov riktigt gott i 10 timmar och kände mig ordentligt utvilad. Blivit lite rörlighet, foamrolling, massagekudde och pump träning genom dagen samt småplock osv hemma. Gårdagens pass resulterade i ganska låg ork idag. Blir kalorier runt balans idag.

Söndag 20/4 2025

Grymt bra tecken ju! Skönt att det rullar på för dig.
Det där med att slänga in en extra vilodag tror jag verkligen kan göra under - något jag själv borde ta till mig och bli bättre på. Eller som du säger minska på volymen ev.. 👍🏻💪🏻
Citera
2025-04-22, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltsol
Grymt bra tecken ju! Skönt att det rullar på för dig.
Det där med att slänga in en extra vilodag tror jag verkligen kan göra under - något jag själv borde ta till mig och bli bättre på. Eller som du säger minska på volymen ev.. 👍🏻💪🏻

Tack så mycket!

Går egentligen lite för långsamt. Behöver ändå komma ner mycket mer i bf% för att det ska vara logiskt att börja bulka om 2 månader. Så får skärpa mig lite.

Ja, man underskattar lätt vila. Jag kör oftast någon form av helkroppspass och 1 vilodag är för lite har jag alltid tyckt. Men det är mest för det blir så eftersom livet dikterar mycket hur ofta jag får tid, så då blir det enklare att köra mån, ons, fre.
Delvis för att man vill träna så mycket som det går. Men tycker att 2 vilodagar emellan är mycket mer rimligt och blir bättre återhämtad. Kände lite att jag tappade lusten till träningen så det blev skälet till att ta en ytterligare vilodag.
Citera
2025-04-22, 14:41
Medlem
Blev ett pass idag. Var bra återhämtad i ryggen men kände mig stel i gluteus och hamstrings när jag vaknade. Eftersom passet blev på förmiddagen så tog jag mig ordentligt med tid av värma upp där jag var stel.

Passet gick riktigt bra, bättre än planerat faktiskt. Blir att ta ordentligt med vila nu och köra nästa pass på fredag. Blir lite pump träning och rörlighet innan och efter jobbet fram till nästa pass.

Tisdag 22/4 2025
Citera
2025-04-24, 18:39
Medlem
Eldamyckes avatar
Helt rätt att trycka på om man har en bra dag! Strongt!
Citera
2025-04-24, 18:44
Medlem
AntonioCassanos avatar
Nu blev man sugen på att köra lite skullcrushers

Snart 100 i knäböj då?
Citera
2025-04-25, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldamycke
Helt rätt att trycka på om man har en bra dag! Strongt!

Ja, varför hålla tillbaka när det känns rätt
Citera
2025-04-25, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonioCassano
Nu blev man sugen på att köra lite skullcrushers

Snart 100 i knäböj då?

Jag gillar Skullcrushers, men många verkar ogilla den.

Ja eller inte. Har tränat över 100kg med Low bar men kör High bar nu. Har även provat en singel på 102,5kg i High bar tidigare.

Ska börja med högre reps nästa vecka så avvaktar tills sommaren att börja köra 100kg som arbetsvikt.
Citera
2025-04-25, 14:12
Medlem
AntonioCassanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sklee
Jag gillar Skullcrushers, men många verkar ogilla den.

Ja eller inte. Har tränat över 100kg med Low bar men kör High bar nu. Har även provat en singel på 102,5kg i High bar tidigare.

Ska börja med högre reps nästa vecka så avvaktar tills sommaren att börja köra 100kg som arbetsvikt.
Okej! Jag har kört low bar och frontböj. Frontböj var lite för utmanande i längden då jag körde böjen 3ggr i veckan, inte riiiktigt rörlig nog att få till det perfekt så blev lite värk och så. High bar ställer då lite mer krav på rörligheten än low bar? så det är väl att rekommendera att man tränar sig och behåller/ökar rörlighet.

Du är mån om att hålla ganska låg kroppsvikt?

Kör hårt med träningen
Citera
2025-04-25, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonioCassano
Okej! Jag har kört low bar och frontböj. Frontböj var lite för utmanande i längden då jag körde böjen 3ggr i veckan, inte riiiktigt rörlig nog att få till det perfekt så blev lite värk och så. High bar ställer då lite mer krav på rörligheten än low bar? så det är väl att rekommendera att man tränar sig och behåller/ökar rörlighet.

Du är mån om att hålla ganska låg kroppsvikt?

Kör hårt med träningen

Det sägs så. Rent spontant tänker jag att det är ankeln som behöver vara mer rörlig. Upplevde efter perioden med Low bar så hade kroppen glömt hur man böjer med High bar. Tycker egentligen inte att den ena är bättre än den andra, de är olika varianter bara och skiljer sig lite på vissa saker. Blir ju lite olika i rörelsebanan så olika muskler får jobba mer och andra mindre beroende på vad för variant man kör.
Är säkert bra om man varierade med bägge.

Jag är väl lite fåfäng av mig. Men brukar ofta gå över 20% i kroppsfett. Men har ett problem men att en knöl växer under ena bröstet när jag börjar gå upp för mycket. Så det är en anledning till att jag inte vill lägga på mig för mycket heller. Men har säkert 17-18% nu så jag är inte lean och har en liten struktur på kroppen.

Tack så mycket, detsamma till dig!
Citera
2025-04-25, 20:46
Medlem
Blev ett pass efter jobbet idag. Formen kändes helt okej. Var okej utvilad sedan förra passet men det har varit en hel del på jobbet så var lite seg och det påverkade passet.

Fredag 25/4 2025
.
Citera
2025-04-27, 09:11
Medlem
Veckans snittvikt 71,98kg.

Vikten går ner och har varit nede på 71,5kg vissa dagar. Måtten runt midjan, buk och höft har krympt lite. Tycker även att det syns i spegeln. En tidigare kollega har kommit tillbaka på jobbet och det första han sa var att kommentera att jag hade blivit mer muskulös. Så det var trevlig feedback att det är märkvärt. Man blir så blind själv av att se sig själv i spegeln så ofta.

Tycker att det har varit en bra vecka. Kosten har inte varit något konstigt med. Men jag avvek lite igår. Tänkte ändå ha en refeed igår men fick tid till att träffa en vän igår som jag inte sett på länge. Maten var bra, typ bara kött, sen några öl. Jag gick så mycket igår så blev att jag åt väldigt mycket sen på kvällen också, lite ostar, chark, torkade frukter, pannkakor med sylt osv. Sov som en stock sen och det kändes skönt att ha fyllt på med kalorier. Märkte av det speciellt att jag var varm när jag vaknade, istället att vara konstant småfrusen.

Det var skönt att det blev 2 Pass denna veckan. Kände mig bra återhämtad och det har varit ganska hektiskt på jobbet så det blev en bra balans.
Ska börja köra mer hypertrofi träning nu, så högre reps, lite kortare vila. Tror att det blir 3 pass kommande vecka men får se.
Tänker att jag ska vara ganska strikt med kosten i 2-3 veckor till, sedan pausa med en refeed och köra på igen.

Lite tråkigt att avsluta tunga reps. Men det blir ändå ett fokus sen efter deffen. Så jävla psykiskt beroende med att jaga tyngre vikter och så sjukt kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in